Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webcam Zenden Wordt Niet Ontvangen Foutmelding Van Server  (gelezen 1282 keer)

frans van der star

  • Gast
Webcam Zenden Wordt Niet Ontvangen Foutmelding Van Server
« Gepost op: 2006/09/09, 22:01:46 »
Goeden avond allemaal,

Mijn webcam doet het goed. Zonder veel heisa werkt ie op de canorama.

Ik ontvang ook de webcam van mijn buddy. Geen probleem.

Maar als ik mijn buddy uitnodig om naar mijn webcam te kijken dan geeft server foutmelding:

ERROR: cannot upload ftp://yourdomaine.org/your/upload/folder/webcam en dan zie je de gekste tekentjes. Zou het iets te maken hebben met de instelling van de camera.

Kan mij niet voorstellen want het maakt toch niet uit of je windows of linux over de server duwt?

Bedankt alvast voor de hulp.

Groetjes

Frans

budster

  • Gast
Webcam Zenden Wordt Niet Ontvangen Foutmelding Van Server
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/09, 22:09:50 »
lijkt mij dat er een instelling verkeerd staat. die URL lijkt verdacht veel op een 'place holder'

frans van der star

  • Gast
Webcam Zenden Wordt Niet Ontvangen Foutmelding Van Server
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/09, 22:22:15 »
Beste budster,

Wat bedoel je met placeholder.

Als er een instelling verkeerd staat. Dan zou dat betekenen dat ik iets heb ingesteld of niet? heb amessenger geinstalleerd en dat ging allemaal goed. alleen krijg ik van dacode een regel waar ik mijn wachtwoord moest intypen en dat was allemaal in orde.

Ben benieuwd.

Vind het allemaal toch vrij complex.

Groetjes
frans

budster

  • Gast
Webcam Zenden Wordt Niet Ontvangen Foutmelding Van Server
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/09, 22:33:05 »
Wat je hoe waar moet veranderen weet ik niet, ik gebruik die software niet.

Mare als ik die URL zie dan lijkt mij dat jij ergens in de configruratie een path aan moet geen. Path wat nu gegeven wordt is een niet bestaand path... om maar iets neer te zetten.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Webcam Zenden Wordt Niet Ontvangen Foutmelding Van Server
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/09, 22:42:25 »
ftp://yourdomaine.org/your/upload/folder/webcam

Lees dit adres even ... dat is gewoon een zin die aangeeft dat er een adresje moet staan.
Dat adres is de plaats waar je cam zijn beelden opslaat dat zal dus beginnen met /home/....
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

frans van der star

  • Gast
Webcam Zenden Wordt Niet Ontvangen Foutmelding Van Server
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/10, 02:09:45 »
Bedankt voor jullie bijdragen.

Heb inderdaad bij canorama niet alles goed ingesteld.

Hij geeft nu de melding: Cannot display webcam's image. Make sure your webcam is well plugged and installed. No grabber device available.

Punt is dat de camerea niet ondersteunt wordt door xawtv. Hij wordt niet herkend. Oorzaak is heel simpel. Het is een Logitech. Sommige werken wel en sommige niet.

lsusb: geeft Logitech inc. USB ID is 046d:08ad. Type is Quickcam 8.4.6.

Mocht een van jullie ervaring hebben met dezelfde camera die wel loopt dan hoor ik het wel; anders is het heel simpel: een andere.

Er zijn wel drivers maar die ondersteunen niet alle typen en met name Logitech (Hofleverancier Microsoft) geeft dit probleem.

Bedankt voor jullie bijdragen.

Groeten
Frans