Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04  (gelezen 1644 keer)

Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Gepost op: 2012/05/15, 10:12:27 »
Skype werkt bij eerste opening goed, maar wanneer ik opnieuw Skype wil gebruiken krijg ik de boodschap: Sign in failed en daaronder: Another Skype instance may exist. Ik kan echter die open versie niet bereiken. De enige mogelijkheid is Ubuntu te herstarten. Wanneer iemand inlogt popt wel een berichtje op en wanneer ik daar meteen op klik opent de geopende maar onbereikbare versie wel. Skype op de Unitybalk vastzetten helpt niet. Hoe kan ik dat oplossen?
Jan van der Werke

Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/15, 10:15:45 »
Doe eens:

killall -s KILL skype

in een terminal.

Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/15, 10:23:48 »
Bedankt voor de snelle reactie en het werkt, maar voor 1x. Wanneer ik Skype sluit wordt die niet echt gesloten en blijft onbereikbaar op de normale manier. Het moet toch anders kunnen dan steeds de terminal te openen?
Jan van der Werke

Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/15, 10:30:29 »
Ga eens naar het tandwiel rechtboven en dan Opstarttoepassingen. Staat Skype daarbij? Zo ja, zet het eens uit.

Je weet dat Skype zich nestelt als indicator rechtsboven wanneer gesloten? Je zult het daar moeten afsluiten.

Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/15, 10:37:36 »
Je weet dat Skype zich nestelt als indicator rechtsboven wanneer gesloten? Je zult het daar moeten afsluiten.

Daarvoor is wel Skype vanuit de pakketbronnen nodig. Als ge Skype vanop hun website download, is deze niet aanwezig.

Probeer anders eens af te sluiten via het menu (ctrl+q) of via rechtse muisklik op de launcher en kiezen voor "Afsluiten". Programma's gebruiken soms het kruisje om te minimaliseren en het menu om echt af te sluiten.

Als het zich nog eens voordoet kunt ge ook Systeemmonitor openen om daar het Skype proces te stoppen.

Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/15, 10:41:00 »
Skype vanaf de website nestelt zich eveneens als indicator. Niet op 11.10 maar wel op 12.04

Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/15, 10:48:51 »
Skype staat niet als opstarttoepassing. Terwijl ik dit schrijf zie ik een paar antwoorden binnenkomen waar ik eerst eens goed naar moet kijken. Ik heb Skype via hun website geïnstalleerd omdat die in eerste instantie niet via het software centrum te verkrijgen was. Na downloaden nam het softwarecentrum het wel netjes over om te installeren. Er verschijnt rechtsboven geen icoontje van een openstaande toepassing zoals dat bijvoorbeeld wel bij Dropbox het geval is. Kan ik het nu oplossen door via het wieltje rechtsboven naar Opstarttoepassingen te gaan? En zo ja waar kan ik de Skypetoepassing dan vinden?
Jan van der Werke

Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/15, 11:14:48 »
Inmiddels alle voorstellen geprobeerd: Mooie website trouwens van Vistaus, maar eh bij mij met 12.04 geen indicator rechtsboven of waar dan ook en heb een schone installatie gedaan dus geen upgrade. Met rechter muisknop op Skype in de Unity menubalk klikken geeft ook geen mogelijkheden.
Ik heb het idee dat als ik Skype in de opstarttoepassingen kan zetten net als Dropbox, dat wel goed reageert, het probleem opgelost is en ga verder zoeken naar waar de Skypetoepassing in het besturingssysteem staat. Jullie merken dat ik niet een doorgewinterde kenner ben en mijn weg nog moet zien te vinden. Bovendien heb ik veel Windows gebruikers om mij heen die ik na W7 moeilijker kan overtuigen.
Ubuntu heeft een prima alternatief voor Skype, maar aangezien Skype veel gebruikt wordt en onder Windows goed werkt, zou het handig zijn als dat wat eenvoudiger aan de praat te krijgen was.
Rest mij in ieder geval mijn waardering uit te spreken voor de snelle reacties en het meedenken, dat vind ik op geen enkel ander platform!
Jan van der Werke

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/15, 11:33:46 »
Bovendien heb ik veel Windows gebruikers om mij heen die ik na W7 moeilijker kan overtuigen.
Dat wordt binnenkort, met de komst van Windows 8, weer een stuk makkelijker.  =D
http://www.google.nl/search?q=windows+8+metro&hl=nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=4CKyT6yWJMSR-wbEl5i6Bw&sqi=2&ved=0CH8QsAQ&biw=1237&bih=932

Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/15, 12:20:54 »
Is dat lijstje van jou? Ik heb het al gebruikt en complimenten voor de heldere uitleg. Een leek als ik kan daar iets mee. Van sommige zaken vraag ik me af waarom ze dat niet meteen overnemen bij de standaard installatie, zoals het goed instellen van de taal en die Swapneiging verkleinen. Ook het gemis van de opstartmanager  wordt goedgemaakt door een helder alternatief.
Die opmerking met link van W8 begrijp ik niet helemaal. Bedoel je daarmee dat W8 weer zo'n problemenversie wordt als Vista?
Overigens heb ik mijn probleem met Skype nog niet opgelost. Ik ga het maar eens domweg verwijderen en opnieuw installeren.
Jan van der Werke

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/15, 12:25:08 »
Is dat lijstje van jou? Ik heb het al gebruikt en complimenten voor de heldere uitleg. Een leek als ik kan daar iets mee. Van sommige zaken vraag ik me af waarom ze dat niet meteen overnemen bij de standaard installatie, zoals het goed instellen van de taal en die Swapneiging verkleinen. Ook het gemis van de opstartmanager  wordt goedgemaakt door een helder alternatief.
Dat lijstje is inderdaad van mij. Dank voor het compliment.  :)

Citaat
Die opmerking met link van W8 begrijp ik niet helemaal. Bedoel je daarmee dat W8 weer zo'n problemenversie wordt als Vista?
Het uiterlijk van Windows 8 is *kuch* enigszins omstreden....

Citaat
Overigens heb ik mijn probleem met Skype nog niet opgelost. Ik ga het maar eens domweg verwijderen en opnieuw installeren.
Installeer Skype eens vanuit de Partnersbron? Dat zal vermoedelijk beter werken:
http://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Wees-enigszins-voorzichtig-met-de-Partners-pakketbron-en-de-Onafhankelijk-pakketbron

Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/15, 12:50:04 »
Is dat lijstje van jou? Ik heb het al gebruikt en complimenten voor de heldere uitleg. Een leek als ik kan daar iets mee. Van sommige zaken vraag ik me af waarom ze dat niet meteen overnemen bij de standaard installatie, zoals het goed instellen van de taal en die Swapneiging verkleinen. Ook het gemis van de opstartmanager  wordt goedgemaakt door een helder alternatief.
Die opmerking met link van W8 begrijp ik niet helemaal. Bedoel je daarmee dat W8 weer zo'n problemenversie wordt als Vista?
Overigens heb ik mijn probleem met Skype nog niet opgelost. Ik ga het maar eens domweg verwijderen en opnieuw installeren.

Die swapneiging liggen de ontwikkelaars ook over in de clinch met elkaar. De een vind dat het ook 10 moet zijn, de ander wil het 60 houden... Dat van die taal is nu geen probleem meer aangezien we nu Nederlandstalige installatieCD's hebben :)

Re: Skype openen geeft problemen in Ubuntu 12.04
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/21, 17:40:21 »
Sorry voor het late reageren. Er kwam het een en ander tussen. Welnu ik heb een herinstallatie van Skype dat nu wel via het softwarecentrum liep, gedaan en zag toen dat ik de keuze kreeg om een andere softwarebron te accepteren. Dat gedaan hebbende liep het verder via het Softwarecentrum vlekkeloos.
Jan van der Werke