Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstart probleem met live session  (gelezen 2340 keer)

Ramses

  • Gast
opstart probleem met live session
« Gepost op: 2006/01/12, 18:17:49 »
Ik heb een probleem met ubuntu, ik wil graag de live session draaien om het beetje te leren kennen.
Maar telkens ik opstart van de cd rom, start het opstart programma dat ik helemaal doorloop zonder moeilijkheden en vervolgens start hij ubuntu op, in de checklist onder het ubuntu logo staan alle checks op 'ok' behalve dat van de synchronisatie van de klok met linux server maar aangezien ik draadloze netwerk kaart heb lijkt dit me vrij normaal dat hij deze niet automatisch aan de praat krijgt.
Maar dan komt het probleem, ik krijg een scherm met in het midden een lichtbruin kader me daarin 'ubuntu' + logo en dan loopt hij vast, muis reageert niet en toetsenbord krijgt denk ik geen stroom (num lock lampje raakt niet aan), de cd rom stopt met draaien en de pc stopt met berekenen.
Hij reageert dus op niets meer.
Waar kan dit aan liggen? Zeg het ook maar als je meer info nodig hebt.
De live cd is van een offici

gosh

  • Gast
opstart probleem met live session
« Reactie #1 Gepost op: 2006/01/12, 21:08:24 »
Dat de klok niet gesynchroniseerd kan worden klopt inderdaad, omdat waarschijnlijk je instellingen van je netwerk nog niet goed zijn.

Je toetsenbord doet het waarschijnlijk wel! Ik had ook dat na installatie van Ubuntu NumLock default op uit staat. Is wel te veranderen. Ik heb alleen niet even paraat hoe dat ook al weer ging.

In het witte kader moet je je gebruikersnaam en password ingeven.
Hoewel, nu ik dit zo typ... met de liveCD hoef je niet eerst een gebruiker aan te maken....? Of is daar wel omgevraagd?
Wat als je gewoon ingeeft?

Ramses

  • Gast
opstart probleem met live session
« Reactie #2 Gepost op: 2006/01/12, 21:13:51 »
Maar ik kan niets ingeven want niets reageert.
Num lock gaat niet aan als ik er op duw, daarom dacht ik dat toetsenbord niet werkt, maar sowieso reageert hij op geen enkel commando, en de muis reageert evenmin.
Ik denk ook dat er nog geen ruimte stond voor username.
Maar hij heeft hier inderdaad ook niets van vermeld tijdens de opstart procedure.
Hij hangt dus gewoon totaal vast lijkt me..

opstart probleem met live session
« Reactie #3 Gepost op: 2006/01/12, 21:53:44 »
Dat is erg rottig... Je zou eens met of 'single' als boot parameter kunnen opstarten. Je krijgt dan alleen een commandoprompt. Loopt hij dan ook nog vast?

Ramses

  • Gast
opstart probleem met live session
« Reactie #4 Gepost op: 2006/01/12, 21:56:12 »
Zou je dat eens wat meer kunnen uitleggen? Ik ben zeer nieuw in ubuntu dus ik moet nog alles leren..
Wat moet ik dan doen in die opdrachtprompt?
En moet ik dan gewoon bij dat eerste scherm waar vanonder 'boot:' staat 'boot:single' zetten?
Wat daarna? welke commando's moet ik dan ingeven?

gosh

  • Gast
opstart probleem met live session
« Reactie #5 Gepost op: 2006/01/12, 22:05:28 »
In het beginscherm als je de cd er net in hebt gestopt

boot: single

of zo opstarten

boot: server

je kunt dan alle instellingen zelf aanpassen

Ramses

  • Gast
opstart probleem met live session
« Reactie #6 Gepost op: 2006/01/12, 22:16:06 »
Maar ik ben wel niet zo vertrouwd met het instellen in tekstmodus.. (lees: heb dat nog nooit gedaan en ken er niets van)

opstart probleem met live session
« Reactie #7 Gepost op: 2006/01/12, 22:29:21 »
Je hoeft ook niks in te stellen, ik wil alleen even van je weten of hij dan ook nog vastloopt :)

Ramses

  • Gast
opstart probleem met live session
« Reactie #8 Gepost op: 2006/01/12, 22:35:50 »
Ik zal het straks eens proberen:) (ben momenteel even bezig in windows)

Ramses

  • Gast
opstart probleem met live session
« Reactie #9 Gepost op: 2006/01/12, 23:02:00 »
Als ik 'boot: single' kies zegt hij dat hij dit kernel image niet vindt..

opstart probleem met live session
« Reactie #10 Gepost op: 2006/01/13, 20:38:32 »
live single

Even vergeten dat live ook nodig is :)

Ramses

  • Gast
opstart probleem met live session
« Reactie #11 Gepost op: 2006/01/14, 16:04:53 »
Ik heb ondertussen eveneens de 64bit versie geprobeerd met live session en beide (32- en 64bit) eens ge

gosh

  • Gast
opstart probleem met live session
« Reactie #12 Gepost op: 2006/01/14, 19:33:49 »
Waar loopt de installatie precies vast?
Wat doet 'ie wel en wat doet 'ie niet?

Ramses

  • Gast
opstart probleem met live session
« Reactie #13 Gepost op: 2006/01/14, 20:09:43 »
De installatie verloopt helemaal zoals het moet, maar als ik dan boot in ubuntu loopt ie telkens vast, als ik in tekstmodus boot is hij nog niet vastgelopen maar ik ken niet genoeg commando's om er veel in te doen.
In grafische modus loopt hij oftewel vast bij het inlog scherm, ofwel vlak na het inloggen.
Er reageert dan gewoon niets meer en ik kan alleen nog maar de reset knop indrukken..
Ik raak dan dus ook niet meer in tekstmodus om naar eventuele foutmeldingen te kijken en hij geeft er zelf geen in de grafische modus.
Nu is de 64bit versie van ubuntu 5.10 ge