Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inernet instellen  (gelezen 819 keer)

korneel

  • Gast
Inernet instellen
« Gepost op: 2007/12/15, 23:46:22 »
Ik wou dit weekend mijn Windows XP-verise op een oude Toshiba Satellite Pro 470CDT. Na enkele keren de nieuwe 7.10 proberen te installeren heb ik dan besloten om de 6.10 versie te installeren die ik nog had liggen omdat de 7.10 nooit wou opstarten. Nu tijdens de installatie van Xubuntu herkent hij mijn internet zonder probleem, maar erna niet meer. Ik gebruik een USB to LAN converter van Topcom (USB LAN 100). Weet iemand hier raad mee? Hoe kan ik mijn internet zo configureren als ik bij de installatie moest doen op dat blauwe scherm? Misschien is er een manier voor de terminal?

Bedankt,
KORNEEL

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Inernet instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/28, 21:03:40 »
geef eens de uitkomst van lspci. Deze moet je in de teminal invoeren
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Double12

  • Lid
Inernet instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/28, 21:50:19 »
Als je netwerkadapter gewoon goed werkt (dat bleek tenminste tijdens installatie):
Klik in Xubuntu rechtsbovenaan op het icoontje voor het netwerk (twee monitors met een kruisje), en klik er dan nog eens met rechtermuisknop op. Hopelijk komt er dan al een netwerk uit waarmee je kunt verbinden. Daar moet je dan op klikken.
Dit werkt tenminste voor mijn draadloze netwerkadapter. Bij LAN zit dat misschien iets anders.