Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST: actieve programma's niet in launcher?  (gelezen 1069 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
OPGELOST: actieve programma's niet in launcher?
« Gepost op: 2011/05/02, 22:25:57 »
Weet iemand misschien hoe ik lopende programma's zichtbaar krijg in Ubuntu 11.04 als ze zich niet in de launcher laten zien?

Ik gebruik Truecrypt om mijn usb stick te versleutelen en dat werkt zowel op windows als op Ubuntu. Echter nu weet ik dat Truecrypt draait en moet ik in dit programma om het versleutelde volume te ontkoppelen. Echter ik zou niet weten waar ik het zoeken moet? Als ik nogmaals Truecrypt probeer te starten dan krijg ik de melding dat het al loopt, maar ik weet dus niet hoe er toegang toe te krijgen want ik zie het programma icoon nergens....

Iemand een idee hoe ik dat zou moeten doen in de wondere wereld van Unity?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/03, 11:07:05 door valk »

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: actieve programma's niet in launcher?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/02, 22:43:27 »
Hmmm, met wat zoekwerk kan ik het op de volgende manier oplossen, door Truecrypt te whitelisten zodat het wel zichtbaar is in de notification area rechtsbovenin.
http://www.webupd8.org/2011/04/how-to-re-enable-notification-area.html

Maar het moet toch eenvoudiger kunnen dan dit? Is er geen handige toetsen combi om lopende maar onzichtbare programma's handig (tijdelijk) zichtbaar te maken?



Offline Roc.am

  • Lid
Re: actieve programma's niet in launcher?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/02, 22:53:30 »
Kan men met alt - tab niet tussen actieve programma's wisselen binnen 11.04 ?

- Roc

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: actieve programma's niet in launcher?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/02, 22:59:24 »
ja, maar daarmee wordt Truecrypt niet zichtbaar helaas....

Offline emiel1976

  • Lid
Re: actieve programma's niet in launcher?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/02, 23:00:13 »
Ik denk dat, dat een bug is want alles wat je draait moet je zien in je zij balk en mocht het er al in staan dan kun je het herkennen aan het witte pijltje aan de linkerkant van de icoon.
Zelf heb ik gemerkt dat dit niet altijd het geval is. Af en toe krijg ik dezelfde melding terwijl er geen icoon in de zij balk staat of dat er een wit pijltje bij staat.

Re: actieve programma's niet in launcher?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/03, 09:13:27 »
Ik gebruik ook geregeld Truecrypt en bij mij komt die wel in de Launcher terecht. Ook komt er een pijltje bij te staan in de Launcher als ik 'm activeer en zie 'm ook als ik Alt-Tab ...
Ik heb 'm nu 'vast gezet' in de Launcher, maar ook voordien was hij zichtbaar ...

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: actieve programma's niet in launcher?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/03, 10:39:02 »
Ik gebruik ook geregeld Truecrypt en bij mij komt die wel in de Launcher terecht. Ook komt er een pijltje bij te staan in de Launcher als ik 'm activeer en zie 'm ook als ik Alt-Tab ...
Ik heb 'm nu 'vast gezet' in de Launcher, maar ook voordien was hij zichtbaar ...

Huh, hoe kan dat nou, bij mij werkt dat dus niet? Heb jij een verse installatie gedaan of kom je vanuit de betas (ik wel vanuit beta 2 namelijk). In principe zou dat volgens mij niet uit moeten maken eigenlijk...

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: actieve programma's niet in launcher?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/03, 11:06:40 »
Ik heb er net nog eens naar gekeken, maar volgens mij weet ik waar het fout ging...  :rolleyes:

Je klikt Truecrypt echt weg met het rode kruisje, ik dacht dat ik daarmee ook verkleinde.... Maar goed, nu lijkt het dus wel te werken XD