Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternatief voor EasyMP3gain  (gelezen 866 keer)

Offline Pfoeh

  • Lid
Alternatief voor EasyMP3gain
« Gepost op: 2012/10/06, 19:31:52 »
Onlangs wilde ik EasyMP3gain installeren zodat ik mijn MP3 en Ogg geluidsbestanden op eenzelfde volume kon zetten.
Installatie was geen probleem (softwarecenter) Tot mijn frustratie loopt het programma meteen vast zodra je een map of bestand dat je wilt bewerken selecteert.
Speurtochtje op het www leert me dat ik niet de enige persoon ben met dit probleem. Kennelijk schijnt EasyMP3gain niet te werken op 12.04. (Please don't shoot me als het bij jullie wel goed werkt!)
Als alternatief heb ik QTGain (via softwarecenter) geïnstalleerd. Dit frontend-programma werkt ook met het onderliggende MP3gain en is erg handig in gebruik (maar tevens erg basaal).
Als je het programma start opent zich een heel klein venster. Sleep de map of het bestand dat je wilt bewerken naar dit venster en het programma gaat meteen aan de slag. Als het klaar is geeft het aan hoeveel acties er geslaagd of mislukt zijn. (Mislukken: als je een WAV file selecteert dan doet het programma er logischerwijs niets mee.)
De instelmogelijkheden zijn beperkt. Rechtermuisklik op het venster en je kunt een paar instellingen aanpassen.
Ik ben er blij mee. Ik hoop dat mensen met hetzelfde probleem als dat ik had hiermee geholpen zijn.

Het moge duidelijk zijn dat terminal-tijgers ook dmv de terminal MP3gain gewoon gebruiken.

Groet,
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Tom

  • Lid
Re: Alternatief voor EasyMP3gain
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/06, 22:05:52 »
Gebruik ook easymp3 (met gui) dus niet via de terminal ,en het werkt uitstekend. :) (Xubuntu 12.04.1 LTS)
Werk wel alleen met Ogg of dat het uitmaakt weet ik dus niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Alternatief voor EasyMP3gain
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/06, 22:52:17 »
Ik heb mijn 12.04.1 64 bit versie pas vorige week geïnstalleerd en er behalve de drivers voor de all in one (Canon) geen vreemde zaken en/of software bij gezet: een behoorlijk rein systeem dus.
Ik weet niet of ik er nog aan ga beginnen. Tot nu toe loopt hij bij me vast en is CTRL+ALT+Backspace de enige manier om het systeem weer vlot te trekken.
Heb gelezen dat er mensen zijn waarbij het gebruik van icoontjes tot problemen lijdt, terwijl bij gebruikmaking van het menu dit niet het geval zou zijn.
QTGain doet het echter ook en net zo makkelijk dus waarschijnlijk ben ik nu gemakzuchtig... :)


Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.