Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk wordt wel herkend maar geen verbinding  (gelezen 1213 keer)

Quatz

  • Gast
Netwerk wordt wel herkend maar geen verbinding
« Gepost op: 2007/08/27, 22:17:54 »
Ik overweeg over te stappen van windows op ubuntu.
Heb de live-cd gedowload en een beetje rondgekeken. Bevalt me wel, dus stapje verder en internet verbinding proberen. Het netwerk wordt wel herkend (staat in het lijstje). Dus naar mijn idee moet er communicatie via de (draadloze) USB ontvanger zijn. Echter als ik de key van het netwerk opgeef gebeurt er gewoon niks.
Nu heb ik wel gelezen dat draadloos USB en ubuntu niet lekker werkt. Maar omdat het netwerk wel in het lijstje voorkomt, vroeg ik me af of het idd daar aan ligt of dat ik nog iets anders kan proberen?

Offline siegi

  • Lid
Netwerk wordt wel herkend maar geen verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/27, 22:20:13 »
Zou je ook het type kunnen geven van je ontvanger?

Quatz

  • Gast
Netwerk wordt wel herkend maar geen verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/27, 22:35:10 »
E-tech USB W-lan, verder staat er geen type aanduiding op. De utility die erbij zit is van Ralink.

StevenD

  • Gast
Netwerk wordt wel herkend maar geen verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/28, 10:02:40 »
Is jouw netwerkbeveiliging WPA? Bij mij kon ik ook niet inloggen op het WPA-beveiligd netwerk met de live-cd. Ook na installatie van Ubuntu ging het niet direct, maar het heeft toch niet al te lang geduurd. Het belangrijkste is te weten of jouw ontvanger ondersteund wordt.

Quatz

  • Gast
Netwerk wordt wel herkend maar geen verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/28, 10:22:20 »
Ja klopt ik heb WPA-PSK ingesteld.
Hoe kan ik het er beste achter komen of de ontvanger wordt ondersteund?

StevenD

  • Gast
Netwerk wordt wel herkend maar geen verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/28, 15:45:45 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/7419
http://www.linux.com/articles/113920

Misschien ben je hier iets mee? Bij de eerste link zal je zien dat E-tech afgeraden wordt :( Maar ik heb wel op de website van het bedrijf een driver gevonden voor linux (voor de USB-wireless adapter). Ik ben zelf nog een beginneling, dus ik zou niet weten wat je er verder mee doet, maar waarschijnlijk wel anderen op dit forum. En misschien zit er een handleiding bij de file...
Succes