Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Citrix ICAClient verwijderen  (gelezen 3714 keer)

Offline Rodin

  • Lid
[OPGELOST] Citrix ICAClient verwijderen
« Gepost op: 2010/10/07, 19:32:03 »
Ik weet niet zeker of ik bij de rubriek "internet" moet zijn of bij de rubriek "software". Dus als het hier fout staat dan bij voorbaat excuus :|.

Om in te kunnen loggen bij mijn werkgever moest ik Citrix ICAClient installeren. Dat heeft goed gewerkt, maar heb ik nu niet meer nodig. Ik wil de software verwijderen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen?

Ik gebruik Xubuntu 9.10 en kan het niet vinden in Synaptyc of in Software toevoegen/verwijderen.

Rodin
« Laatst bewerkt op: 2010/10/07, 21:51:37 door Rodin »

Re: Citrix ICAClient verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/07, 21:29:43 »
Heb je een tarball gedownload? Dit is een soort zip file maar dan voor Linux. Als dit zo is dan zal je deze niet tegenkomen in Synaptic. Dan moet je naar de map waar je deze hebt uitgepakt, veelal staat er een uninstall script in of in de README file staat beschreven hoe je het een en ander weg moet halen. Maar vaak is het genoeg als je de map van het programma weggooit in de prullenbak.
Als het anders is, schrijf je maar weer. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rodin

  • Lid
Re: Citrix ICAClient verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/07, 21:50:49 »
Gijsbert bedankt voor je reactie.

Ik had het net gevonden. Opeens ging er een lampje branden. Bij de installatie destijds moest dat via de terminal en in het installatieprogramma was ook een optie "remove program". Dus ik moest nog wel even zoeken, maar vond uiteindelijk het shellscript "setupwfc".
Als je dat via de terminal uitvoert, dan krijg je het hele (de-)installatieprogramma over je scherm.
Het is gelukt dus!