Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lokale Ubuntu Gebruikersgroep  (gelezen 1704 keer)

KwastjeModus

  • Gast
Lokale Ubuntu Gebruikersgroep
« Gepost op: 2007/12/10, 21:32:54 »
Het lijkt me wel wat om een lokale gebruikersgroep op te zetten van Ubunteros in de omgeving van Oost Rotterdam, Zoetermeer en Capelle aan den IJssel. Ikzelf woon in Rotterdam Nesselande.
Misschien is er al zo'n groep en dan zou ik er graag mee in contact komen. Indien zo'n groep er nog niet is lijkt het me leuk om zoiets op te starten en met een paar enthousiastelingen samen draaiend te houden.

Doel voor mij zou zijn:
eens in de zoveel tijd elkaar eens in het echt te ontmoeten en dan elkaar de fijne kneepjes van Ubuntu bijbrengen.
Nieuwe Ubunteros op weg helpen met installatie en de eerste schreden op het Ubuntupad
Samen nadenken om zo nu en dan iets te organiseren om Ubuntu bij meer mensen bekend te maken.

Indien iemand (of meerdere iemanden) zich aangesproken voel(t)en, geef hier dan even een berichtje.

Lokale Ubuntu Gebruikersgroep
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/10, 22:41:22 »
Ik zit op Rotterdam-Zuid, maar hou me vooral op de hoogte.

Groetjes

Jan Stedehouder

Offline wutnubu

  • Lid
Lokale Ubuntu Gebruikersgroep
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/11, 06:35:30 »
Kijk hier eens voor meer informatie https://wiki.ubuntu.com/LoCoTeams

Succes

Offline sival

  • Lid
Lokale Ubuntu Gebruikersgroep
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/11, 09:32:34 »
Kijk hier eens: http://linux.maassluis.net
In Maassluis zit al een Linux gebruikers groep waar een flink deel van de leden Ubuntu gebruikt (uiteraard zijn andere distro's ook vertegenwoordigd). Zelf ben ik er enthousiast lid.

Destijds was de release van 5.04 de aanleiding voor een eerste info-dag met als bedoeling om, bij genoeg belangstelling, een club op te zetten. Een paar maanden later was de gebruikers groep een feit.

De leden komen uit de wijde omtrek (Westland, Rotterdam, Ridderkerk, ZH-eilanden). Onze clubavonden zijn 2x in de maand op de woensdagavond; morgen 12 dec dus weer.
Uiteraard zijn belangstellende van harte welkom; hoe meer zielen hoe meer vreugd!

KwastjeModus

  • Gast
Lokale Ubuntu Gebruikersgroep
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/11, 16:39:30 »
Citaat van: SIVAL
Kijk hier eens: http://linux.maassluis.net
In Maassluis zit al een Linux gebruikers groep waar een flink deel van de leden Ubuntu gebruikt (uiteraard zijn andere distro's ook vertegenwoordigd). Zelf ben ik er enthousiast lid.

Destijds was de release van 5.04 de aanleiding voor een eerste info-dag met als bedoeling om, bij genoeg belangstelling, een club op te zetten. Een paar maanden later was de gebruikers groep een feit.

De leden komen uit de wijde omtrek (Westland, Rotterdam, Ridderkerk, ZH-eilanden). Onze clubavonden zijn 2x in de maand op de woensdagavond; morgen 12 dec dus weer.
Uiteraard zijn belangstellende van harte welkom; hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Ik zit natuurlijk helemaal aan de uiterste oostkant van Rotterdam (Gouda is voor ons dichterbij dan het centrum van Rotterdam) Vandaar  dat ik toch er aan denk om me te richten op Gouda, Oost Rotterdam Zoetermeer en Capelle a/d IJssel.

Helaas ben ik aanstaande woensdagavond (12/12) verhinderd, want anders was ik graag langsgekomen. Mooie plek hoor, een school. Hoeveel mensen zijn er gemiddeld op zo'n avond? Doen jullie ook aan publicaties in huis aan huisbladen en zo?

Citaat van: arie
als Rozenburg ook mee mag doen, houd ik me ook aan bevolen

Rotjeknor is tenslotte een voorstad van Rozenburg :)
Vanzelfsprekend ben je van harte welkom, vermits je je niet aansluit bij de Maassluise groep. (Of moet je dan een heel eind omrijden vanwege het water?)

Citaat van: jstedehouder
Ik zit op Rotterdam-Zuid, maar hou me vooral op de hoogte.

Groetjes

Jan Stedehouder
Doe ik

Citaat van: w.hellinga
Kijk hier eens voor meer informatie https://wiki.ubuntu.com/LoCoTeams

Succes
Dank je. Ik ga dat beslist raadplegen.

Offline sival

  • Lid
Lokale Ubuntu Gebruikersgroep
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/11, 18:54:24 »
Citaat van: burgerleo
Ik zit natuurlijk helemaal aan de uiterste oostkant van Rotterdam (Gouda is voor ons dichterbij dan het centrum van Rotterdam) Vandaar  dat ik toch er aan denk om me te richten op Gouda, Oost Rotterdam Zoetermeer en Capelle a/d IJssel.

Helaas ben ik aanstaande woensdagavond (12/12) verhinderd, want anders was ik graag langsgekomen. Mooie plek hoor, een school. Hoeveel mensen zijn er gemiddeld op zo'n avond? Doen jullie ook aan publicaties in huis aan huisbladen en zo?
Tuurlijk had ik wel gezien dat je aan de oostkant woonde, maar ik reageerde eigenlijk meer omdat er ook mensen aan de andere kant (west) wonen en op de 'eilanders'.

Op 19/12 hebben we ook weer een clubavond en uiteraard in 2008 ook de nodige avonden; dus misschien dan een keer?
Het aantal mensen dat op komt dagen wisselt sterk: ergens tussen de 5 en 10. We zijn nog een beginnnende club dus het aantal leden is nog niet overweldigend, maar wie weet wat dit topic te weeg kan brengen....

Publicaties in huisbladen is erg moeilijk gebleken daar de meeste regiobladen zich beperken tot verenigingen uit de eigen gemeente. In het geval van LGG Maassluis houdt dat dus in dat we niet verder als Maassluis en soms Westland komen, waardoor uitbreiding van bekendheid onder niet-Linux gebruikers moeilijk is.

Voor de clubavonden en de eventuele 'specials' (clubavond met een speciaal onderwerp) kan je het beste de site in de gaten houden.

In ieder geval bedankt voor de belangstelling en misschien tot ziens?

Offline sival

  • Lid
Lokale Ubuntu Gebruikersgroep
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/11, 20:07:54 »
Of je pakt de fiets? :P
Een minuut of 5/6 fietsen aan de Maassluise kant en je bent er.