Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Advies aankoop externe harde schijf  (gelezen 1616 keer)

Offline SLH

  • Lid
    • Sweetlikehoney's blog
Advies aankoop externe harde schijf
« Gepost op: 2009/02/09, 22:11:00 »
Ik wil voor mijn nieuwe pc een externe harde schijf kopen die gemakkelijk onder Kubuntu werkt. Hebben jullie adviezen over welke merken Linux ondersteunen en waarbij het simpel is om een driver te vinden (of een plug & play, nog prettiger). Aangezien ze nu redelijk geprijsd zijn, lijkt het mij handig om meteen naar de Tb te gaan, je kunt nooit te veel schrijfruimte hebben. ;)

groetjes,

Sweet
And if de-elevator tries 2 bring u down
Go crazy - punch a higher floor

Offline siegi

  • Lid
Re: Advies aankoop externe harde schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/09, 22:23:07 »
Een externe harde schijf is eigenlijk gewoon ondersteund zonder extra driver.

Offline SLH

  • Lid
    • Sweetlikehoney's blog
Re: Advies aankoop externe harde schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/09, 22:27:53 »
Een externe harde schijf is eigenlijk gewoon ondersteund zonder extra driver.

Thanx, dat gold niet altijd voor een harde schijf onder Gentoo, dus daarom even deze vraag. Kan ik morgen gewoon mijn 1Tb harde schijf van Western Digital kopen. :D
And if de-elevator tries 2 bring u down
Go crazy - punch a higher floor

Re: Advies aankoop externe harde schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/09, 22:52:27 »
Ja,die is prima,heb ik zelf ook  :)
Kubuntu 20.04

Offline ivo

  • Lid
Re: Advies aankoop externe harde schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/10, 15:34:00 »
Een externe harde schijf is eigenlijk gewoon ondersteund zonder extra driver.

Thanx, dat gold niet altijd voor een harde schijf onder Gentoo, dus daarom even deze vraag. Kan ik morgen gewoon mijn 1Tb harde schijf van Western Digital kopen. :D

Ja, je bedoelt de MyBook World met ethernet, neem ik aan? Ik was net te vroeg, ik had een 500G gekocht
en een paar dagen later was er een 1T.
Die apparaten draaien een Linux OS en kan je tweaken zodat je met SSH erop aan kan loggen.
Als je dan vervolgens NFS installeert kun je hem gewoon als lokale netwerkschijf mounten, geinig spul!!!
En je kunt hem ook dwingen dat de disk op stand-by gaat als ie niet wordt gebruikt.

Ik zal vanavond de link naar de tweak site hier wel posten.


There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline SLH

  • Lid
    • Sweetlikehoney's blog
Re: Advies aankoop externe harde schijf
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/10, 18:41:47 »
Een externe harde schijf is eigenlijk gewoon ondersteund zonder extra driver.

Ja, je bedoelt de MyBook World met ethernet, neem ik aan? Ik was net te vroeg, ik had een 500G gekocht
en een paar dagen later was er een 1T.
Die apparaten draaien een Linux OS en kan je tweaken zodat je met SSH erop aan kan loggen.
Als je dan vervolgens NFS installeert kun je hem gewoon als lokale netwerkschijf mounten, geinig spul!!!
En je kunt hem ook dwingen dat de disk op stand-by gaat als ie niet wordt gebruikt.

Ik zal vanavond de link naar de tweak site hier wel posten.




Fijn, een echte heer! Nu al mijn complimenten voor het Kubuntu-forum "volk"! Bij Gentoo was men soms een stuk onvriendelijker, maar goed, iemand die geen techneut is, moet daar ook eigenlijk niet aan beginnen. ;)
And if de-elevator tries 2 bring u down
Go crazy - punch a higher floor

Offline ivo

  • Lid
Re: Advies aankoop externe harde schijf
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/10, 21:27:57 »
Een externe harde schijf is eigenlijk gewoon ondersteund zonder extra driver.

Ja, je bedoelt de MyBook World met ethernet, neem ik aan? Ik was net te vroeg, ik had een 500G gekocht
en een paar dagen later was er een 1T.
Die apparaten draaien een Linux OS en kan je tweaken zodat je met SSH erop aan kan loggen.
Als je dan vervolgens NFS installeert kun je hem gewoon als lokale netwerkschijf mounten, geinig spul!!!
En je kunt hem ook dwingen dat de disk op stand-by gaat als ie niet wordt gebruikt.

Ik zal vanavond de link naar de tweak site hier wel posten.




Fijn, een echte heer! Nu al mijn complimenten voor het Kubuntu-forum "volk"! Bij Gentoo was men soms een stuk onvriendelijker, maar goed, iemand die geen techneut is, moet daar ook eigenlijk niet aan beginnen. ;)

Zoals beloofd:
http://mybookworld.wikidot.com/first-steps-with-mbwe

Succes!!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.