Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake  (gelezen 2261 keer)

Saamelainen

  • Gast
Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake
« Gepost op: 2006/05/16, 09:41:03 »
Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake

Het upgraden van Ubuntu's versie Breezy Badger naar de nieuwe Dapper Drake kan op verschillende manieren, de grafische en de terminale.

Grafisch:
Open Synaptic, klik op Instellingen en op Pakketbronnen. Klik op een bron en daarna op Bewerken. Wijzig breezy in dapper. Doe dit voor alle bronnen. Synaptic moet nu ververst worden door te Herladen. Vervolgens Systeem bijwerken en Toepassen en de download zal beginnen. Om foutmeldingen te voorkomen heb ik bronnen die niet officieel van ubuntu.com zijn (tijdelijk) uitgezet door het vinkje weg te halen.

Of open de bestandsbeheerder in een terminal met gksudo nautilus, blader naar /etc/apt/sources.list en verander in het bestand sources.list alles met de naam breezy in dapper. Bestand opslaan en Nautilus sluiten. In Synaptic kiezen voor Herladen (dit ververst de sourceslist), Systeem bijwerken en Toepassen.

Terminal
Open via Toepassingen en Hulpmiddelen het Terminalvenster. Typ sudo gedit /etc/apt/sources.list en wijzig alles met breezy in dapper. Typ vervolgens in de terminal apt-get update en daarna apt-get dist-upgrade. De download zal nu beginnen.

Saamelainen

  • Gast
Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/16, 09:41:55 »
De korte manier sudo update-manager -d  heb ik er nog niet bij gezet om dat er nog wat problemen schijnen te zijn.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/16, 09:46:58 »
Duidelijk uitgelegd Saamelainen. Ideaal voor de beginners.

;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Saamelainen

  • Gast
Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/16, 09:51:14 »
Dank je. Daar is het ook voor bedoeld.   :)

Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/16, 10:14:47 »
Is dit niet iets voor in de wiki? Op de ToDo lijst staat nog een upgrade guide(met ???!).
Oja, bij mij werkt sudo update-manager -d niet.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Saamelainen

  • Gast
Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/16, 10:19:48 »
Dat was eigenlijk de bedoeling ook. :)
Ik hoop dat sandervdv zo vriendelijk wil zijn om het erop te zetten. :)

Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/16, 16:51:28 »
Hoezo SandervdV? Je hebt toch wel toegang tot de wiki?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Aline

  • Gast
Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/16, 20:06:45 »
Citaat van: Saamelainen
De korte manier sudo update-manager -d  heb ik er nog niet bij gezet om dat er nog wat problemen schijnen te zijn.
Nou, dat is precies wat ik met mijn drie tiepmasjienes gedaan heb, en ik heb werkelijk geen enkel probleen gehad. Vreemd. Ik heb ook nergens gelezen dat er problemen mee waren. Waar zag je opmerkingen daarover? Gewoon interesse, omdat ik mensen ook wel adviseer. Groets

Upgrade van Breezy Badger naar Dapper Drake
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/16, 20:23:41 »
"Transitional problems" zoals dat heet. Als er net iets niet helemaal goed staat in het archief gaat een dist-upgrade mis. Zowel met apt-get als update-manager :)