Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schermen verdwijnen  (gelezen 692 keer)

Offline yJi

  • Lid
Schermen verdwijnen
« Gepost op: 2011/08/11, 15:16:40 »
Steeds verdwijnen de schermen waar ik in bezig ben en dan wordt het scherm donker.
't Is dus niet weg, maar het verdwijnt gewoon, nou ja gewoon vind ik dat ook niet.
Wat kan daarvoor de reden zijn?
Behandel mij maar als een kind  ;)

Jana
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Schermen verdwijnen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/11, 17:25:08 »
Alleen de vensters of het hele beeld?
Ik denk dat je vensters bedoelt. Als die donkerder kleuren in Ubuntu betekent dat dat ze niet meer reageren, en mogelijk crashen.
Om welk(e) programma(s) gaat het?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Wout55

  • Lid
Re: Schermen verdwijnen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/11, 17:34:00 »
Gebeurt het terwijl je zit te typen of juist als je een tijdje niets doet. En hoe krijg je het dan weer aan de gang?

Offline yJi

  • Lid
Re: Schermen verdwijnen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/11, 17:56:26 »
Gebeurt het terwijl je zit te typen of juist als je een tijdje niets doet. En hoe krijg je het dan weer aan de gang?

Terwijl ik bezig ben met dingen, dan verdwijnen de schermen soms. Soms komt er een stukje of een deel terug. Maar laatst heb ik het maar weer opnieuw opgestart, 't is tenminste wel sneller dan XP.
Nu lijkt het even weer goed te gaan en soms heb ik meer open dan ik dacht.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Schermen verdwijnen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/11, 17:59:14 »
Alleen de vensters of het hele beeld?
Ik denk dat je vensters bedoelt. Als die donkerder kleuren in Ubuntu betekent dat dat ze niet meer reageren, en mogelijk crashen.
Om welk(e) programma(s) gaat het?

Nee het is geen crash hoor, maar de schermen waar ik in bezig ben verdwijnen. Heel vervelend hoor!
Ze reageren soms wel en soms minder. Heb geen idee wat dit nu weer veroorzaakt, 't zal wel een fout van mij zijn.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline heir4c

  • Lid
Re: Schermen verdwijnen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/11, 18:54:13 »
Misschien is het wel de grafische kaart of beter gezegd, de driver. Welke kaart heb je en staat er via Systeem>Beheer>Stuurprogramma's een driver aangegeven? (In 10.04. Als je 11.04 hebt zul je even moeten kijken in het menu naar de applicatie "Stuurprogramma's"
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Schermen verdwijnen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/12, 10:32:31 »
Alleen de vensters of het hele beeld?
Ik denk dat je vensters bedoelt. Als die donkerder kleuren in Ubuntu betekent dat dat ze niet meer reageren, en mogelijk crashen.
Om welk(e) programma(s) gaat het?

Nee het is geen crash hoor, maar de schermen waar ik in bezig ben verdwijnen. Heel vervelend hoor!
Ze reageren soms wel en soms minder. Heb geen idee wat dit nu weer veroorzaakt, 't zal wel een fout van mij zijn.

Nu weet ik nog niet of je het over (beeld)schermen hebt of vensters.
Als een programma opeens verdwijnt komt het vaak omdat er een onbekende fout is opgetreden, en dus onverwachts sluit, ofwel een crash in het programma.
En om welk(e) programma(s) gaat het dan?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit