Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met toegang tot externe harde schijf Samsung SSD T1 (usb)  (gelezen 969 keer)

Hallo forum,

Heb bovengenoemde externe harddisk aangeschaft, geactiveerd in windows (zonder password, zoals aanbevolen) en daarna in Ubuntu 14.04 geformateerd naar ext4.
Maar het lukt me niet om iets naar deze harddisk te schrijven. Krijg een popup dat ik geen toegang heb. Mijn vraag is hoe ik dit kan aanpassen, zodat ik wel toegang krijg??

Ben woonachtig in Noorwegen en alle info die ik krijg op het scherm is dus in het noors, voor mij geen probleem, maar misschien niet helemaal juist vertaald: er staat dat ik niet de eigenaar ben en daarvoor geen toegang heb. Eigenaar is: root en Groep is: root
Kan ik dit wijzigen m.b.v. de terminal en hoe dan?

Ik hoop dat iemand op het forum mij op weg kan helpen. Ik hoor het graag als er meer info nodig is om dit probleem aan te pakken.

Ik heb 2 plaatjes bijgevoegd, maar tekst dus in het noors. Hoop echter dat jullie er toch iets mee kunnen.

Alvast bedankt,

Eric

Re: Problemen met toegang tot externe harde schijf Samsung SSD T1 (usb)
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/20, 17:53:19 »
Hallo, uit mijn aantekeningenboekje:

"Partitieperikelen (aangekoppelde schijf is van root):
Als je partitie onder /media/ARCHIEF gemount is, dan kan je jezelf tot eigenaar maken met het commando
$ sudo chown $USER:$USER /media/ARCHIEF
-R toevoegen maakt 't recursief"

$USER:$USER zo laten staan.

Re: Problemen met toegang tot externe harde schijf Samsung SSD T1 (usb)
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/20, 18:53:14 »
Harstikke bedankt. Het ziet er naar uit dat het probleem is opgelost.

Re: Problemen met toegang tot externe harde schijf Samsung SSD T1 (usb)
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/20, 21:04:00 »
Du er velkommen!

Even de topic op 'opgelost' zetten graag.

Mvg, Paul.