Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen verbinding met Sttecom router  (gelezen 1504 keer)

sceletor

  • Gast
Geen verbinding met Sttecom router
« Gepost op: 2009/02/17, 20:13:27 »
Hallo allemaal,

Ik heb sinds dit weekend ubunto en nu probeer ik al dagen verbinding te krijgen met mijn sitecom rouyer,maar ter vergeefs.
Ik heb een statisch ip adres voor mijn laptob en WPA persenal ,dit klopt allemaal.
Tevens ziet hij mijn draadloos netwerk en hij ziet ook netjes mijn netwerkadapter.
Wat doe ik dan fout?
Bedraad is niet echt een optie omdat mijn laptop een defecte batt. heeft en mijn router hoog bovenin mijn meterkast hangt.

Wie kan mij helpen????

ps als ik dingen moet doen ,graag duidelijk stap vvoor stap uitleggen ben echtnog een leek met linux :(

Re: Geen verbinding met Sttecom router
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/17, 22:25:34 »
Gebruik je ook Windows? Dan kan dit de oplossing zijn:
1) Klik op start
2) Type de letters CMD in het zoekvenster in

3) Bovenin verschijnt nu de regel “CMD.EXE”

4) Klik op deze regel met de RECHTER Muisknop

5) Kies voor de optie “Als Administrator uitvoeren”

6) Klik op de knop Doorgaan in het scherm wat nu verschijnt

7) Dan verschijnt het MS-DOS venster.

tik in:

ipconfig /release

(let op de spatie tussen ipconfig en /release !)

En druk op Enter.
Mocht dit niet het probleem/oplossing zijn schrijf je maar weer.

Met vriendelijke groet,

Gijs

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

sceletor

  • Gast
Re: Geen verbinding met Sttecom router
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/18, 15:53:06 »
beste Gijs,


Ik heb geen Windows meer op de laptop staan,die heb ik er vanaf gehaald

Re: Geen verbinding met Sttecom router
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/18, 16:48:37 »
Oke, volg deze link eens. http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet  Of heb je dit al gedaan?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

sceletor

  • Gast
Re: Geen verbinding met Sttecom router
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/19, 17:09:34 »
Beste Gijs,

Ik heb het geprobeerd,maar krijg een foutmelding zodra ik de volgende regel enter:
sudo apt-get install build-essential linux-headers-$(uname -r)
uiteraard bij username mijn eigen naam.
Krijg volgende melding:Pakket build-essential is niet beschikbaar,hoewel er naar verwezen wordt door een ander pakket.
Mogelijk betekent dit dat het pakket ontbreekt,verouderd is ofenkel niet beschikbaar is van een andere bron.
E: Pakket build-essential heeft geen installeerbare kandidaat.
Heb alles gedaan zoals het beschreven stond.

Ik hoor graag weer van je

Re: Geen verbinding met Sttecom router
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/19, 17:51:14 »
Alleen dit in de terminal sudo apt-get install build-essential linux-headers-$(uname -r)
dus niet een username invullen. Lukt het nu wel? Plaats anders de output van de terminal hier.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Geen verbinding met Sttecom router
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/21, 11:52:35 »
Oke, volg deze link eens. http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet  Of heb je dit al gedaan?

Met vriendelijke groet,

Gijs
Ik heb precies hetzelfde probleem. Maar, is het niet zo dat als je de netwerkkabel erin stopt, vanzelf verbinding komt? Om moet je in Ubuntu daar iets voor instellen. Ik ben nog niet zo ervaren met het besturingssysteem.

Ivo
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org

Re: Geen verbinding met Sttecom router
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/21, 17:51:06 »
Oke, volg deze link eens. http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet  Of heb je dit al gedaan?

Met vriendelijke groet,

Gijs
Ik heb precies hetzelfde probleem. Maar, is het niet zo dat als je de netwerkkabel erin stopt, vanzelf verbinding komt? Om moet je in Ubuntu daar iets voor instellen. Ik ben nog niet zo ervaren met het besturingssysteem.

Ivo
Meestal herkent Ubuntu je ethernet kaart, en zou het geen probleem moeten geven.
Heb je rechtsboven dat icoon met twee monitors staan? Klik hier rechts op dan op eigenschappen staat hier eth0?En bij het volgende tabblad info over de kaart?
Wat je ook kan doen Systeem>Beheer>Netwerk>Bij het popup scherm op ontgrendel drukken>Je wachtwoord invullen>Klik op draadverbinding>Klik op eigenschappen>Klik zwervende modus uit>Kies bij configuratie DHCP>klik op OK>zorg dat er een vinkje staat bij Draadverbinding>Klik op sluiten>Het zou niet hoeven, start de PC opnieuw op.
Als je een dual boot hebt kan Windows wel eens je ip "kapen", dan kan je deze link volgen http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet
Als dit het geval niet is: Geef dit commando in de terminal sudo lshw -html > hardware.html dit genereert een html file in je home directory met alle hardwareinfo van je PC/Laptop.Kopieer de tekst en plak deze in je bericht, tussen code tags. Code tags verkrijg door boven het bericht wat je typt op de knop met # te klikken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/02/21, 18:01:50 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

sceletor

  • Gast
Re: Geen verbinding met Sttecom router
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/21, 18:30:53 »
He Gijs,

Ik heb inmiddels verbinding maar kan het niet beveiligen,op welke manier dan ook.
Dat was het probleem blijkbaar.
dsu nu nog de beveileging en dan ben ik helemaal blij

gr,

Arjan

sceletor

  • Gast
Re: Geen verbinding met Sttecom router
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/22, 14:47:11 »
Beste Gijs,

Het is inmiddels gelukt om een beveiligde verbinding te maken.
Ik heb de windowsdrivers geinstalleerd en toe ging het goed.
Moest wel ff zoeken hoe het ging ,maar met de helpfunctie in linux ging het vrij makkelijk .

Bedankt voor je hulp!!

Re: Geen verbinding met Sttecom router
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/24, 13:30:30 »
Bedankt! Het is me nog niet gelukt. Voor verdere informatie open ik wel een nieuw topic, want nu heb ik hem een beetje gekaapt.  ;)

Ivo
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org