Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux kernel update  (gelezen 650 keer)

Offline sidonia

  • Lid
Linux kernel update
« Gepost op: 2014/09/08, 17:53:51 »
Bij het update overzicht van mijn systeem, zie ik regelmatig, dat er  een nieuwe kernel beschikbaar is.
Na de update (zowel bij Ubuntu 10.04 als bij de testversie van Ubuntu 14.10) , komt het regelmatig voor, dat de nieuwe kernel niet in het grub-menu voorkomt.

Als ik dan ga kijken bij Synaptic, blijkt dat de nieuwe headers wel zijn geïnstalleerd, maar de linux-image en de linux-image-extra niet zijn geïnstalleerd.

Tot nu toe installeer ik het steeds handmatig vanuit synaptic. Maar dit moet toch automatisch gaan.

Iemand een idee, waarom dit zo is?

Offline Allard

  • Lid
Re: Linux kernel update
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/08, 18:00:01 »
Ik heb met Ubuntu 14.04 wel eens gehad dat wanneer ik het commado sudo apt-get autoremove deed hij het pakket linux-image-generic wou verwijderen, zou het daar misschien aan kunnen liggen? Overigens heb ik dit gebeuren alleen met mijn desktop.

Zie ook: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2197843
« Laatst bewerkt op: 2014/09/08, 18:05:56 door Allard »

Offline loti

  • Lid
Re: Linux kernel update
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/08, 19:09:43 »
Heb je soms meerdere Linux distro's op je computer staan?  Zoja, start dan de distro die bovenaan in het grubmenu staat en voer in de terminal het volgende commando in: sudo update-grub.
Start de computer opnieuw op, nu moeten de nieuwe kernels in het grubmenu staan.

Offline sidonia

  • Lid
Re: Linux kernel update
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/08, 21:48:58 »
Als er updates zijn, en er is een nieuwe kernel, dan wordt alleen maar de linux-header geïnstalleerd, en niet de linux-image.

Bij synaptic installeer ik dan alsnog de linux-image. Daarna doe ik een update-grub, en een grub-install.

Het komt dan allemaal wel weer goed, maar de vraag is: waarom wordt de linux-image niet mee geïnstalleerd?

Re: Linux kernel update
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/09, 07:56:50 »
Zoals Allard al probeerde aan te geven. Is het pakket "linux-image-generic" nog wel geïnstalleerd?
Deze zorgt voor het updaten van de kernel images.

Offline sidonia

  • Lid
Re: Linux kernel update
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/09, 13:01:40 »
Hoi, ik had de reactie van Allard ook gelezen, maar ik dacht dat de Linux-image die ik vanuit synaptic had geïnstalleerd hetzelfde was als de linux-image-generic in het software centrum.

Ikk heb nu vanuit het software centrum ook linux-image-generic geïnstalleerd.
Nu maar even afwachten tot de volgende kernel update.

Bedankt voor jullie bijdragen. Ik ga het topic nu als opgelost zetten.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Linux kernel update
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/09, 18:33:29 »

Kan dit (een deel van) het probleem zijn ...?

Na de update (zowel bij Ubuntu 10.04 als bij de testversie van Ubuntu 14.10) , komt het regelmatig voor, dat de nieuwe kernel niet in het grub-menu voorkomt.

Offline sidonia

  • Lid
Re: Linux kernel update
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/10, 22:27:21 »
 Sorry, Ubuntu 10.04 is een foutje, moet zijn Ubuntu 14.04