Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: spiegelserver in de buurt  (gelezen 2475 keer)

Offline dickieb

  • Lid
spiegelserver in de buurt
« Gepost op: 2016/01/24, 08:38:52 »
Beste forumleden,


Ik ben via Updatebeheer overgegaan van Linux Mint 17.2 Rebecca naar Linux Mint 17.3 Rosa. Alles werkt goed, maar bij updatebeheer verscheen na de herstart een blauwe balk met daarin de tekst: Wilt u overschakelen naar een spiegelserver bij u in de buurt? Spiegelservers bij u in de buurt zijn gewoonlijk sneller dan packages.linuxmint.com.

Ik heb geen idee of ik dit kan / moet toepassen. Ik hoor graag de reactie(s).


Offline jolo

  • Lid
Re: spiegelserver in de buurt
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/24, 10:07:06 »
Het is inderdaad beter een lokale spiegelserver te kiezen. Start Linux Mint Updatebeheer > Bewerken > Pakketbronnen. Dan klik op die server die staat bij Hoofdserver. Je zou de bovenste kunnen selecteren of die met de juiste landsvlag. Voor Nederland zou je die van http://ftp.nluug.nl/os/Linux/distr/linuxmint/packages kunnen selecteren. Daarna kies je kun je een andere Spiegelserver voor Basis   
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline jan11000

  • Lid
Re: spiegelserver in de buurt
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/24, 10:12:47 »
Wie zegt dat dit beter is?

Zelf heb ik gemerkt dat een spiegelserver later is met de updates, of de server ging plat.

Wie houd de hoofd server in de gaten tav veiligheid? mint/ubuntu zelf doet dit.
Wie houd de spiegelserver bij tav veiligheid? de universiteit waar deze toevallig staat, dus of deze dan veiliger is.
Met de ubuntu main server heb ik toch meer vertrouwen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: spiegelserver in de buurt
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/24, 11:41:24 »
In Mint laat ik de Ubuntuserver gewoon op z'n standaard staan; de hoofdserver dus. Ik verander alleen de Mintserver in NLUUG.  :)

Offline dickieb

  • Lid
Re: spiegelserver in de buurt
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/24, 14:40:03 »
Dank voor de reacties tot nu toe. Is het beter (of maakt het niet uit) om de Mintserver in NLUUG te veranderen en zo ja, hoe doe ik dat?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: spiegelserver in de buurt
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/24, 15:44:45 »
Dank voor de reacties tot nu toe. Is het beter (of maakt het niet uit) om de Mintserver in NLUUG te veranderen en zo ja, hoe doe ik dat?
Ja, zie de reactie van jolo.

Offline dickieb

  • Lid
Re: spiegelserver in de buurt
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/24, 16:47:48 »
Ik snap niet wat een Ubuntuserver is en wat een Mintserver is. Als ik nu in Mint bij softwarebronnen hoofdserver (rosa) verander in (Nederlands vlaggetje) NLUUG - en ik verander bij Basis (trusty) - daar staat nu (Engels vlaggetje) http://archive.ubuntu.com/ubuntu - helemaal niets, doe ik het dan goed?


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: spiegelserver in de buurt
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/24, 17:00:02 »
Ik snap niet wat een Ubuntuserver is en wat een Mintserver is. Als ik nu in Mint bij softwarebronnen hoofdserver (rosa) verander in (Nederlands vlaggetje) NLUUG - en ik verander bij Basis (trusty) - daar staat nu (Engels vlaggetje) http://archive.ubuntu.com/ubuntu - helemaal niets, doe ik het dan goed?
Ja.  :)

Offline dickieb

  • Lid
Re: spiegelserver in de buurt
« Reactie #8 Gepost op: 2016/01/25, 09:08:52 »
Weer bedankt voor de hulp. Wat is het toch plezierig om via het forum gebruik te kunnen maken van de kennis van anderen!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: spiegelserver in de buurt
« Reactie #9 Gepost op: 2016/01/25, 10:36:45 »
Weer bedankt voor de hulp. Wat is het toch plezierig om via het forum gebruik te kunnen maken van de kennis van anderen!
Dat is ook de reden, dat het forum er is, gewoon elkaar helpen.
Wanneer je meer ervaring hebt, zal je dat (soms ongemerkt) ook gaan doen..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.