Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Omhulsel verdwenen van internet browsers > Titelbalk en kaders  (gelezen 963 keer)

Offline vragen

  • Lid
Vanavond startte ik mijn PC op. Nu blijkt de omhulsel verdwenen te zijn. Hiermee bedoel ik waarmee je de browser groter kunt maken over verkleinen. Ook mist de knop om af te sluiten. De internet browser Opera of Google Chrome is nu kleiner van vorm, ik kan hem niet meer zodanig vergroten zodat het scherm vullend is. F11 helpt helaas niet. Weet iemand wat dit kan zijn?

Zonder mijn weten is een of andere ding uitgezet te weten "titelbalk en kaders van systeem gebruiken" uitgezet. Niet een leuke optie maar goed het werkt weer. Maar de knopjes rechtsboven reageren nergens op dus vergroten gebeurd niets en ook bij mini maken werkt niet.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/23, 22:10:27 door vragen »

Re: Omhulsel verdwenen van internet browsers > Titelbalk en kaders
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/23, 22:24:26 »
ALT+F2 --> compiz --replace

Offline vragen

  • Lid
Re: Omhulsel verdwenen van internet browsers > Titelbalk en kaders
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/24, 16:06:00 »
Mag ik hiervoor jouw super bedanken? Het werkt weer als een super snelle klok. Hoe kan dit zomaar gebeuren? Ik heb nergens aangezeten/

Offline vragen

  • Lid
Re: Omhulsel verdwenen van internet browsers > Titelbalk en kaders
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/24, 21:56:51 »
Helaas, na dit werkte Ubuntu na een herstart helemaal niet meer. Hij kon mijn identiteit niet vast stellen? Niets kon ik ik meer opstarten. Ik instaleer Ubuntu nu opnieuw. Ik heb Ubuntu in Windows ge"installeerd. Schijnt dat dit iets slechter werkt? Maar goed, wanneer de updates niet meer ondersteunt worden kun je Ubunu zo ook weer verwijderen.

Re: Omhulsel verdwenen van internet browsers > Titelbalk en kaders
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/24, 22:01:51 »
Haha graag gedaan :)
Het kan inderdaad door Wubi komen. Maar je kunt ook aan je opstarttoepassingen dat commando toevoegen, dan gebeurt het na het opstarten automatisch :)
(ik heb het ook wel eens zonder dat ik iets doe)

Re: Omhulsel verdwenen van internet browsers > Titelbalk en kaders
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/24, 22:03:28 »
Wubi kan goed zijn voor mensen die Ubuntu willen uitproberen, maar als er problemen opduiken kan dit wel eens aan Wubi zelf liggen.
Het blijft een "programma" in Windows, en daar weet je nooit :P

Het beste is een dualboot van Windows en Ubuntu te gebruiken.
Zo'n dualboot duurt ook niet zo heel lang om te doen ;)

Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline vragen

  • Lid
Re: Omhulsel verdwenen van internet browsers > Titelbalk en kaders
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/24, 22:40:52 »
Nee dat klopt. Ik zet Ubuntu ook wel bij mensen op de PC die er later toch bij nader inzien niet meer willen gebruiken. In Windows (Windows) kun je het gemakkelijk uninstall doen. Indien je dual boot doet, dus naast Windows Ubuntu installeren is het minder gemakkelijk Ubuntu te verwijderen toch? En na een bepaalde tijd krijg je geen updates meer. Indien dat het geval is kun je in Windows Ubuntu wegdoen en een recentere versie vanaf CD ROM downloaden om weer verzekerd te zijn voor alle updates.

Re: Omhulsel verdwenen van internet browsers > Titelbalk en kaders
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/24, 22:47:30 »
Nee dat klopt. Ik zet Ubuntu ook wel bij mensen op de PC die er later toch bij nader inzien niet meer willen gebruiken. In Windows (Windows) kun je het gemakkelijk uninstall doen. Indien je dual boot doet, dus naast Windows Ubuntu installeren is het minder gemakkelijk Ubuntu te verwijderen toch? En na een bepaalde tijd krijg je geen updates meer. Indien dat het geval is kun je in Windows Ubuntu wegdoen en een recentere versie vanaf CD ROM downloaden om weer verzekerd te zijn voor alle updates.

Het klopt dat het eenvoudiger (en sneller) is om Wubi gewoon te un-installen dan dat je van een dualboot weer een enkel boot moet maken, al heb ik daar een mooie "tutorial" voor gemaakt. Het kan ook op andere manieren, maar dit is de enige manier die ik voorlopig ken :)

Toch is het altijd beter een dualboot te proberen dan Wubi te installeren. Ik heb die "fout" ook gemaakt, maar ben daar snel op teruggekomen...
Wubi verwijderd en Ubuntu naast mijn Windows geinstalleerd, ging vanzelf dankzij de vele informatie die je kan vinden op de site van Pjotr.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/24, 22:49:24 door stieviegonzales »
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline speculoos

  • Lid
Re: Omhulsel verdwenen van internet browsers > Titelbalk en kaders
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/24, 22:58:05 »
Nog beter dan dualboot en zeker beter dan wubi is ubuntu  virtueel draaien, indien voldoende power en ram.