Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows wil niet meer starten blue screen 0x007b  (gelezen 7671 keer)

Windows wil niet meer starten blue screen 0x007b
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/22, 02:49:18 »
Waarom zou je Gparted willen installeren ??

Dat is helemaal niet de kwestie en dan kan jocla nog steed niet de hele HD schoon maken en met een nieuwe lei beginnen...

Je kan namelijk geen moer doen als de partitie's of de HD gemount is, lees mijn post hierboven eens ??

effin
----Feature Tool  Version 2.10--------
Maken van een FeatureTool voor de Hitachi HD instructies ook voor in Linux:
http://www.hitachigst.com/hdd/support/downloads/FTool_User_Guide_210.pdf

Binary diskette image (for non-Windows OS) (1,440 K)

CD image  (2,598 K)
maak hiermee een bootable CD voor Windows, Linux en ander OSen

Maar ik blijf erbij dat hij eerst eens aan de gang gaat met Gparted middels de live cd....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

jocla

  • Gast
Windows wil niet meer starten blue screen 0x007b
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/22, 03:51:03 »
G E L U K T !!!!!
Iedereen harstikke bedankt voor zijn goede raad en ideeën. Speciale dank aan FLOYO!
Dát wilde ik horen, krachtig en duidelijk geen smeerseltjes en andere zalfjes; ALLES ERAF DONDEREN! Ander (merk)cd-tje genomen en de gparted live cd *.iso gedownload.
Allerlaatste versie (april geloof ik).
alles gedelete en DIT IS GELOOF HET ALLER BELANGRIJKSTE:  Vrije ruimte een NTFS indeling toewijzen.
Vervolgens EERST xp sp1 erop gezet vanaf de recovery cd's.  Hier dacht ik,dat het wéér fout zou gaan omdat veldwachter GRUB weer met zijn error # 17 om de hoek kwam.
Toen -eigenlijk een beetje (erg) triest geworden- eerst maar weer UBUNTU erop om weer kontakt met de buitenwereld te kunnen krijgen en jullie in te lichten.
Eenmaal UBUNTU weer volledig werkend inclusief Updates, zag ik dat de Windows files er ook netjes op stonden (ik had bij de schijfindeler tijdens de installatie een 50/50 verdeling gemaakt).
Heb toen een herstart gemaakt en ???????? veldwachter GRUB stond mij toe (dual boot) ook voor Windows te kiezen. Direkt daarna nam MicroBilly zijn kans waar om zijn installatie af te maken. Kortom HET WERKT!

Nogmaals, FANTASTISCH jongens (en meisjes?) Ben weer een gelukkig mens en kan nu wat verder gaan expirimenteren met UBUNTU, omdat ik altijd MicroBilly als valscherm heb voor zo lang dat nodig is.
Korte opmerking nog aan Floyo: inderdaad: "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Ga nu slapen; tot de volgende keer.