Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Belastingaangifte openen  (gelezen 428 keer)

Offline Anna

  • Lid
Belastingaangifte openen
« Gepost op: 2015/03/29, 12:10:56 »
Zojuist belastingaangifte gedownload maar krijg deze niet geopend. Geprobeerd met Wine. Is er nog een ander programma geschikt hiervoor? Suggesties zijn welkom.

Anna

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Belastingaangifte openen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/29, 12:31:48 »
Die oplossingen zijn er wel, maar allereerst: waarom doe je de aangifte niet op het internet, op de webpagina Mijn belastingdienst? Gaat prima...

Offline jolo

  • Lid
Re: Belastingaangifte openen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/29, 12:38:07 »
Bedoel je het belastingaangifte programma voor Linux of van de belastingdienst gedownloade gegevens over 2014? Had je dit topic al gecheckt https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=88107.0
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Anna

  • Lid
Re: Belastingaangifte openen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/29, 12:42:42 »
Bedoel je het belastingaangifte programma voor Linux of van de belastingdienst gedownloade gegevens over 2014? Had je dit topic al gecheckt https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=88107.0

Ik heb beiden geprobeerd. Ook .deb maar dan krijg ik vreemde opmaak en  tekens te zien.
Dit Topic ga ik proberen.
« Laatst bewerkt op: 2015/03/29, 12:47:14 door Anna »

Offline Anna

  • Lid
Re: Belastingaangifte openen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/29, 13:11:17 »
Ik heb de aanwijzingen in de handleiding belastingaangifte van Femke opgevolgd. Helder, maar na de 2x klikken op het .deb bestand kom ik steeds weer terecht op de site van de  Belastingdienst  waar je de aangifte programma's kunt kiezen.

Anna

Offline Anna

  • Lid
Re: Belastingaangifte openen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/31, 13:08:03 »
Het .deb bestand opent met Gdebi, maar als je die nog niet hebt in je systeem, moet je die even installeren.
Dat staat ook in de handleiding.

Citaat
Daarna klik je 2x op het .deb bestand en het programma zal zich openen zich met Gdebi pakketinstaller. Dit programma installeert losse .deb-bestanden zoals de belastingaangifte. Opent zich niets na dubbelklik of gebruik je Ubuntu en opent het Softwarecentrum, dan moet je nog even het gdebi-pakket installeren. In de terminal zet je de code: sudo apt-get install gdebi en klik op enter. Geef je wachtwoord in; je ziet geen sterretjes of iets anders, maar dat is normaal.

Mocht het niet lukken: Dit jaar kan je ook online je aangifte doen; wellicht is dat voor jou een optie. Dan hoef je niets te installeren.

De sudo opdracht had ik al binnengehaald maar het pakket was nog niet geïnstalleerd. Dat heb ik nu gedaan en ik kreeg een scherm  (pakketinstaller) dat leeg bleef. Na een paar pogingen kreeg ik eindelijk aangifte 2014 te zien. Zover gaat het goed maar na 2x keer klikken op het bestand opent  het Softwarecentrum terwijl Gdebi al geinstalleerd is. Wat gaat er fout? Ik wil graag downloaden i.p.v. online aangifte doen.

Offline Anna

  • Lid
Re: Belastingaangifte openen
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/31, 14:23:57 »
Inmiddels belastingaangifte gedownload via Windows. Eventuele adviezen voor downloaden in Ubuntu zijn daarom niet meer nodig.

Anna