Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Distro's met Compiz  (gelezen 801 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Distro's met Compiz
« Gepost op: 2013/01/04, 00:18:27 »
Compiz maakt je bureaublad mooier met effecten, zoals schaduwen,  venster-animatie's , roterende kubussen en nog veel meer. Er zit een keerzijde aan al dit moois. Compiz kan je systeem behoorlijk onstabiel maken en het vraagt veel meer van je grafische kaart dan een distro zonder compiz. Met Compiz zit je qua stabiliteit vaak in de gevarenzone.
Vraag: welke distro's maken gebruik van compiz     
Ik noem er twee:
Ubuntu met Unity
Zorin Os
zijn er nog meer?

Re: Distro's met Compiz
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/04, 00:37:27 »
Standaard of optioneel? Want als ik dat laatste mee mag rekenen dan Bodhi ook. Standaard heeft Bodhi gelukkig geen Compiz maar je kunt het wel aanzetten als je de Compiz-plugin laadt. Zelfde op Kubuntu.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Distro's met Compiz
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/04, 00:43:05 »
Standaard of optioneel? Want als ik dat laatste mee mag rekenen dan Bodhi ook. Standaard heeft Bodhi gelukkig geen Compiz maar je kunt het wel aanzetten als je de Compiz-plugin laadt. Zelfde op Kubuntu.
ik bedoel standaard. Ook in Linux Mint 14 kan compiz geinstalleerd worden: http://community.linuxmint.com/tutorial/view/1148

Re: Distro's met Compiz
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/04, 00:52:39 »
Standaard of optioneel? Want als ik dat laatste mee mag rekenen dan Bodhi ook. Standaard heeft Bodhi gelukkig geen Compiz maar je kunt het wel aanzetten als je de Compiz-plugin laadt. Zelfde op Kubuntu.
ik bedoel standaard. Ook in Linux Mint 14 kan compiz geinstalleerd worden: http://community.linuxmint.com/tutorial/view/1148

Ik bedoelde dat je in Bodhi en Kubuntu niet hoeft te installeren maar simpelweg een plugin inschakelt waardoor vanaf dan Compiz wordt gestart. Dat is iets anders dan dat je nog moet gaan installeren...

Offline RikRik

  • Lid
Re: Distro's met Compiz
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/04, 01:05:00 »
Ubuntu met Unity en Zorin Os gebruiken standaard Compiz, maar zijn er nog meer die standaard Compiz gebruiken?

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Distro's met Compiz
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/04, 10:05:44 »
knoppix gebruikt standaard compiz!

Re: Distro's met Compiz
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/04, 11:25:13 »
knoppix gebruikt standaard compiz!

Bron? Want dat vind ik niet terug. Lijkt me ook nogal sterk omdat ze standaard LXDE gebruiken...
« Laatst bewerkt op: 2013/01/04, 11:27:40 door Vistaus »

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Distro's met Compiz
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/04, 14:51:44 »
als ik knoppix 6 opstart krijg ik gewoon compiz-fusion....

Re: Distro's met Compiz
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/04, 15:27:21 »
als ik knoppix 6 opstart krijg ik gewoon compiz-fusion....

Das vreemd want als ik Knoppix 6 opstart dan krijg ik gewoon LXDE zonder Compiz... heb niks gewijzigd verder.
Verder staat ook hier dat ze LXDE gebruiken zonder vermelding van Compiz: http://nl.wikipedia.org/wiki/Knoppix