Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kom ik bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?  (gelezen 1278 keer)

Hoe kom ik bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Gepost op: 2014/07/15, 22:05:43 »
Ik wil in Ubuntu een afbeelding versturen, die ik in Windows heb gescand, maar die is in eerstgenoemde niet te vinden.
Hoe kom ik daarbij?
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Hoe kom ik bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/15, 22:22:44 »
Kun je wel bij de partitie en map komen waar je het bestand hebt opgeslagen? Wat voor bestand is het?
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe kom ik bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/15, 22:43:41 »
Ga naar bestandsbeheer, zoek naar volumen..... dan naar documents and settings .. ga naar de map: gebruiker, ......in één van de mappen staat je bestand

Re: Hoe kom ik bij een bestand, wat in Virtueel Windows is gemaakt?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/16, 06:12:28 »
Ik zit nu in Ubuntu in mijn persoonlijke map, boven het venster staat: Bestandssysteem, bestandbeheerder

Ik kan NERGENS de map vinden, die ik in Virtualbox- XP heb gemaakt.

En omgekeerd, toen ik in Virtueel XP zat, kon ik de juiste Linux map niet vinden en heb toen maar snel een tijdelijke map gemaakt, dat zou niet nodig hoeven te zijn.
Moet ik soms nog wat instellen bij VB? (Virtual Box).
Ik heb in XP de pas gemaakte map naar Gedeelde afbeeldingen gesleept.
In VB XP wordt een net ingebrachte USB stick niet herkend.
Alvast bedankt. Piet
« Laatst bewerkt op: 2014/07/16, 07:36:48 door bmwpiet »
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Hoe kom ik bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/16, 07:47:34 »
Normaal is de VirtualBox computer (XP) gescheiden van de normale computeromgeving (Ubuntu).

Je kan hiervoor gedeelde mappen gebruiken:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/VirtualBoxNetwerk#Gedeelde_mappen

Het is dan wel nodig dat je de zogenaamde "Gast uitbreidingen" installeert in de virtuele computer.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/VirtualBoxGast#Gast_uitbreidingen
Klik links bovenin op Documentatie

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe kom ik bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/16, 08:58:02 »
Klopt. De "harde schijf" van je virtualboxinstallatie is in feite één groot bestand in linux. Om bestanden tussen de host (Ubuntu) en de guest (Windows) uit te wisselen, kan je met een gedeelde  map werken.

Re: Hoe kom ik in VB bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/16, 13:28:03 »
Ok, begrepen, maar een domme vraag, die ik niet tegenkom, maar waar iemand misschien zo antwoord op kan geven:
Hoe schakel ik tussen Virtueel XP en VB?? Mijn muispijl staat in de gast PC, daarboven zie ik een grijze rand met Machine, hulp enz.
Maar welke toetscombinatie ik ook probeer, ik kom er niet bij, meestal is het ALT M voor machine, ALT H voor help enz.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Hoe kom ik in VB bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/16, 14:36:27 »
Citaat van: Gast uitbreidingen
Zonder de gast uitbreidingen moet handmatig worden geschakeld tussen de gastheer en gast computer. Standaard gebruikt VirtualBox de rechter-Ctrl toets om de gast computer te verlaten.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Hoe kom ik in Linux bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/16, 16:44:03 »
 :(Wat ik ook probeer met de rechter ALT, ik kom niet met de muis bij het grijze menu Machine/weergeven/apparaten/help.  :'(
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Re: Hoe kom ik bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/07/16, 20:06:40 »
:(Wat ik ook probeer met de rechter ALT, ik kom niet met de muis bij het grijze menu Machine/weergeven/apparaten/help.  :'(


Rechter-CTRL, niet rechter-ALT ;)

Re: Hoe kom ik bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/07/17, 05:30:44 »
:(Wat ik ook probeer met de rechter ALT, ik kom niet met de muis bij het grijze menu Machine/weergeven/apparaten/help.  :'(


Rechter-CTRL, niet rechter-ALT ;)
ook met die toets blijft de muis in XP, wat ik ook doe, wel afvangen, niet afvangen. Maar al doende leert men. Ik zal toch die guest additions erbij moeten krijgen. En de USB bereikbaar maken. Dan is het al makkelijker, die doet het op de host machine ook. Dan zet ik de scans daar op een stick.
Piet
Inmiddels heb ik VB verwijderd en ga opnieuw beginnen met de handleiding erbij, die iemand stuurde. Als het thuis wat koeler wordt.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/17, 15:44:31 door bmwpiet »
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Hoe kom ik bij een bestand, wat in Windows is gemaakt?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/07/17, 15:33:22 »
Waarschuwing!! linux-command-line voodoo  ;)

als je geen zin hebt om je virtualbox op te starten:

http://bethesignal.org/blog/2011/01/05/how-to-mount-virtualbox-vdi-image/