Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Einde Discussie": Linux wordt misbruikt door geldwolven.  (gelezen 10469 keer)

Offline joop13

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #50 Gepost op: 2011/12/12, 20:43:36 »
Freedom 2 wordt niet ondersteund door TT. Ze gebruiken alleen een stabiel en vrij te gebruiken besturingssysteem. Terwijl de grondgedachte bij Linux er één is van hulp aan elkaar en samen een besturingssysteem/software onderhouden.

Ook de grondgedachte bij Ubuntu is wat de naam van het besturingssysteem al aangeeft.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #51 Gepost op: 2011/12/12, 20:47:34 »
Ubuntu is zulu voor mensenlijkheid, wat niks te maken heeft met samen software te maken.

en daarbij, gezien linux over vrijheid gaat, vind ik het zeer raar dat jij in een discussie betreffende die vrijheid blijkbaar de viezie en meningen van anderen niet respecteerd.
en hen daarin dus niet de vrijheid geeft waar Open Source juist over gaat.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #52 Gepost op: 2011/12/12, 20:54:07 »
Tevens ben je vrij om het te gebruiken en ben je vrij om andere te helpen en als je vrij bent om andere te helpen dan ben je ook vrij om dat niet te doen.
Tevens als ze niets aan de kernel hebben aangepast en de rest is eigen gesloten software, dan hoeven ze niets te doen.
In jou beredenering zou ik omdat ik Linux gebruik anderen moeten helpen.

Bij het gebruik van Linux zit de verplichting om anderen te helpen of is dat de vrijheid die je hebt.

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #53 Gepost op: 2011/12/12, 21:23:54 »
Freedom 2 wordt niet ondersteund door TT. Ze gebruiken alleen een stabiel en vrij te gebruiken besturingssysteem.

Vrijheid twee en drie worden volgens mij wel degelijk door TT ondersteund. Zouden ze dat niet doen, dan krijgen ze ook een proces aan de broek, want de gpl licentie is gewoon een rechtsgeldige licentie. Dat is onlangs nog in de VS door een rechter bevestigd.

TT staat volgens mij iedereen toe de wijzigingen die zij hebben aangebracht aan de open source code over te nemen en te herdistribueren e.d. zoals volgens de licentie ook vereist is. Hier is alle code die TT heeft toegevoegd te verkrijgen:
http://www.tomtom.com/page.php?Page=gpl

Zie bijvoorbeeld:
Citaat
TomTom GO currently uses version 2.4.18-rmk6 of the ARM Linux kernel, with modifications by TomTom, which provide drivers for the specific TomTom GO hardware. The ARM Linux kernel is normally provided in the form of a patch, relative to the "official" Linux kernel, as released by Linus Torvalds and/or the current kernel maintainer. The modifications for TomTom GO are provided both as a patch, relative to a specific ARM Linux kernel, and as a full archive containing the complete kernel source, after incorporating all patches.

edit:
Het zou goed kunnen dat wijzigingen van TT worden overgenomen in andere arm kernels, en dat TT op die wijze heeft bijgedragen aan het geschikt maken van Linux voor het arm platform.

Naast open source code gebruikt TT ook gesloten source code, dat is geen vrije software, en daar gelden dus die vrijheden niet voor.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/12, 21:28:33 door Thomas de Graaff »

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #54 Gepost op: 2011/12/12, 21:33:00 »
Omdat die calls op te debuggen zijn.
Ik heb me daar echt wel in verdiept hoor. En dat is bovendien ook nog eens goed voor mijn opleiding ;)
Het heeft geen zin om hier mijn tijd in te steken. Ik stel alleen maar vast dat hier meer mensen van mening zijn dat het niet op 2 uur tijd kan. (Probeer bijv. eens een kleine wijziging of een feature toe te voegen aan een middelmatig groot open source project, zonder enige kennis van de gebruikte code structuur)

+1

Als het zo simpel was, was er al lang iemand geweest die het had gedaan en als het niets zou kosten en het echt geld op zou leveren dan had TT het zelf wel gedaan.
Kijk naar het feit dat nog niet alle software die er voor Windows is in OS X te krijgen is. Daar zitten ze met het zelfde probleem bij een aantal dingen.
Kijk bijvoorbeeld in Steam hoeveel Apple producten er zijn tegenover die voor Windows. Het is blijkbaar niet rendabel voor ze om iets voor de Apple te maken en die zijn veel groter dan Linux is.

Alleen het verschil is wel dat de meeste Mac-gebruikers geen gamers zijn, dus dat is een heel ander verhaal dan met een wereldwijd gebruikt navigatiesysteem.

@siegi: Als ik bij de code kon, dan had ik het wel willen porteren.
Opzich zou ik ook wel een open source app kunnen schrijven, maar ik kan geen drivers schrijven (ook al heb ik de calls wel), dus dat gaat helaas dan niet, tenzij iemand hier bereid is een driver te willen schrijven.

Offline joop13

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #55 Gepost op: 2011/12/12, 22:39:05 »
Nergens wordt er iets verplicht. Het is meer de gedachtengang/gedachtengoed van Linux om elkaar te helpen en samen het besturingssysteem te maken en te onderhouden. We zijn niet voor niets een community, zoals ze dat noemen.

Tenminste, zo zie ik het hoor.

+1
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Einde Discussie": Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #56 Gepost op: 2011/12/12, 22:56:55 »
Moet ik einde discussie zien dat je nu in ziet dat TT geen misbruik maakt van Linux?

Persoonlijk vind ik het vreemd dat je eerst bepaalde bedrijven uit maakt voor misbruikers van Linux en daarna zodra het je duidelijk is dat het niet zo is, dat je dan met een +1 van een opmerking je er van af maakt.

Persoonlijk vind ik het niet zoals het hoort, maar dat is mijn mening.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/12, 23:01:40 door emiel1976 »

Offline joop13

  • Lid
Re: "Einde Discussie": Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #57 Gepost op: 2011/12/12, 22:59:57 »
Het heeft geen enkel nut om argumenten te herhalen! Vandaar einde discussie!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Einde Discussie": Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #58 Gepost op: 2011/12/12, 23:03:17 »
Hoezo argumenten herhalen?
Het is duidelijk dat je eerste gedachten niet juist waren.

Offline joop13

  • Lid
Re: "Einde Discussie": Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #59 Gepost op: 2011/12/12, 23:06:17 »
Hoezo argumenten herhalen?
Het is duidelijk dat je eerste gedachten niet juist waren.


Ik laat je jouw mening, laat mij mijn mening!

En dit is de laatste reactie van mij in mijn eigen post!
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Einde Discussie": Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #60 Gepost op: 2011/12/12, 23:13:23 »
Het heeft niets met mening te maken.
Iemand van iets beschuldigen en het dan af doen als mening slaat nergens op.

Zou jij het fijn vinden als je beschuldigd van iets word terwijl je het niet doet?
Lijkt mij ook van niet.

Dat je er zo van af maakt zegt meer over jou dan de in jou ogen zijnde geldwolven.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: "Einde Discussie": Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #61 Gepost op: 2011/12/12, 23:35:54 »
Ik vermoed, dat we een paar dingen door elkaar heen halen?

- Dat je aan Linux niks mag verdienen, lijkt me onzin. Bv. Canonical en RHEL zijn commerciële bedrijven, die ook aan zakelijke klanten service verlenen.
- Als een bedrijf als TT een Linux kernel gebruikt, en de (gewijzigde) code vrijgeeft, hebben ze gewoon aan de GNU/GPL licentie voldaan.
- Dat wij als community gewend zijn elkaar te helpen, betekent dat nog niet dat dit principe by all means op de zakelijke buitenwereld geprojecteerd kan worden. Als TT herhaaldelijk 'meh' zegt op verzoeken om dit op Ubuntu toegankelijk te maken, is dit Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, maar niet iets wat ongehoord is.

Wellicht dat hierdoor wat ruis op de lijn was. Kunnen we de onderlinge toon vanaf hier weer wat matigen?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]