Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intel processors die verdwijnen.  (gelezen 9755 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #25 Gepost op: 2011/12/09, 23:29:07 »
Daarom zie je ook nergens meer van die bakbeesten uit 1980 in de woonkamer staan XD

Roep dat niet te hard, ik heb nog heel lang die oude meuk gehad en er zijn nog mensen die het mooi vinden.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #26 Gepost op: 2011/12/10, 00:53:36 »
Die dingen kan je best als bijzettafeltje gebruiken en om 's winters je voeten warm te houden  =D

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #27 Gepost op: 2011/12/10, 06:58:24 »
Daarom zie je ook nergens meer van die bakbeesten uit 1980 in de woonkamer staan XD

Roep dat niet te hard, ik heb nog heel lang die oude meuk gehad en er zijn nog mensen die het mooi vinden.
Hoho, ik had ooit nog een lappie staan uit 1990 ;) Maar waarom heb je die pc niet meer Emiel, da's toch gaaf?

Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #28 Gepost op: 2011/12/10, 13:03:14 »
Daarom zie je ook nergens meer van die bakbeesten uit 1980 in de woonkamer staan XD

Roep dat niet te hard, ik heb nog heel lang die oude meuk gehad en er zijn nog mensen die het mooi vinden.
Hoho, ik had ooit nog een lappie staan uit 1990 ;) Maar waarom heb je die pc niet meer Emiel, da's toch gaaf?

Maar dat is iets heel anders dan dat ik bedoelde ;)
Ik bedoelde die allereerste computers die je halve woonkamer in beslag namen ;)

Offline Dave

  • Lid
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #29 Gepost op: 2011/12/10, 13:45:03 »
Nou zo groot was een commodore niet hoor en ook de eerste IBM's niet of je moet een heel kleine kamer hebben  =D

Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #30 Gepost op: 2011/12/10, 14:47:33 »
Nou zo groot was een commodore niet hoor en ook de eerste IBM's niet of je moet een heel kleine kamer hebben  =D

Nou, het is maar wat je klein noemt. Ja, Commodore niet, maar daar heb ik het ook niet over.






Ja, ziet er allemaal heel klein uit ???

Offline Dave

  • Lid
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #31 Gepost op: 2011/12/10, 15:46:17 »
die eerste pc's van IBM waren net de helft groter kwa kast dan m'n huidige.
Alleen toen stond de monitor er nog boven op achter het toetsenbord. Inmiddels wel wat meer ruimte op het bureau.
Maar misschien bedoel je wel van voor 1980 en voor de eerste PC's. Dat waren hele grote kasten maar ook niet bedoeld voor de huiskamer.
De floppies waren nog wel erg groot, zeker in vergelijk met m'n mini sd die ik steeds kwijt ben  =D

Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #32 Gepost op: 2011/12/10, 17:48:46 »
Nou, dat valt toch wel mee, qua grootte!

Past precies op mijn bureau hier!



Ik zeg ook niet dat het nu zo spectaculair groot is, maar als je het vergelijkt met de computers van nu, dan zijn dat toch wel bakbeesten...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #33 Gepost op: 2011/12/10, 18:38:54 »
Ik had een oude XT en die werkte nog.
Heb ook wat andere bakbeesten gehad maar uiteindelijk stonden ze alleen maar in de weg. Heb 1 van die systemen nog wel een keer ergens neer gezet waar een hoop jeugd kwam en die keken hun ogen uit.
Het ding was ontiegelijk zwaar en lelijk maar het had wel een hoop bekijks, vooral omdat ik wat oude spellen er op had staan en ondanks dat het er niet uit zag, trok het wel de aandacht.

Het is leuk maar nu vind ik de p3 oude zooi wat eigenlijk te traag is.
Heb er 2 staan waarvan er 1 werkt maar desondanks toch nagekeken moet worden en dan heb ik er nog 2 die niet helemaal in orde zijn. Iets met de HDD en het ram.
Er zit 1 AMD bij en ook die heeft wat problemen.

De P4 draait perfect. Heb wat uitgewisseld met de andere systemen en hem zo an de gang gekregen.

Is puur hobby en voor onderdelen altijd leuk.
Kunt er ook andere dingen van maken en sommige onderdelen zijn altijd bruikbaar.



Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #34 Gepost op: 2011/12/10, 23:18:49 »
Over bakbeesten gesproken...
retro-delight-gallery-of-early-computers-1940s-1960s

Bijvoorbeeld deze:


Citaat
Year: 1946

When the ENIAC was announced in 1946 the press immediately started calling it a “Giant Brain”. ENIAC was the world’s first general-purpose electronic, digital computer and is probably the most famous of the ones included in this article. It weighed 27 tons. Among other things, ENIAC was used for calculations for the creation the hydrogen bomb. Programming the machine could take weeks, since after the program had been figured out on paper you first had to manipulate the various switches and cables that controlled the programming and then follow that with verification and debugging.
8-)
« Laatst bewerkt op: 2017/03/21, 20:48:54 door nicolaasjan »
Linux Mint 19.3 Mate

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #35 Gepost op: 2011/12/10, 23:52:53 »
1946, go 30 jaar later gbeurde er iets heel moois! Ik werd geboren. XD

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #36 Gepost op: 2011/12/11, 08:11:44 »
1946, go 30 jaar later gbeurde er iets heel moois! Ik werd geboren. XD
Noem je dat mooi? :evil: ;)

Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #37 Gepost op: 2011/12/11, 10:47:56 »

(Bron: royal.pingdom.com)
1956: Deze twee kasten zijn twee harddisks met een "gigantisch" opslag vermogen van maar liefst 5Mb per kast.  XD
Maar dat zal later ook wel van de huidige hdd's worden gezegd.  ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #38 Gepost op: 2011/12/11, 11:10:10 »
1946, go 30 jaar later gbeurde er iets heel moois! Ik werd geboren. XD
broekie!

Ja ben nog jong al zal tiempjuuh daar anders over denken. XD

1946, go 30 jaar later gbeurde er iets heel moois! Ik werd geboren. XD
Noem je dat mooi? :evil: ;)

Ja dat noem ik mooi en niet alleen ik, vraag mij niet wie maar het zijn er meer al denk ik dat ze er nu anders over denken. XD

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #39 Gepost op: 2011/12/13, 14:02:23 »
Ik ben Linux-gezind, maar ik ben ook milieu-gezind. Daarom gebruik ik liever Intel, want hun processoren zijn zuiniger dan die van AMD.

Ik ben vooral kwaliteitsgezind en kom dus zonder mankeren op intel uit.

Daarom zie je ook nergens meer van die bakbeesten uit 1980 in de woonkamer staan XD

Ik heb nog een Olivetti M21 met een dubbele 5,25" floppydrive en een intel 8086. hij draait nog steeds (op MS DOS 2.11).

Offline MKe

  • Lid
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #40 Gepost op: 2011/12/13, 14:20:39 »
Bij mij op zolder ligt nog een Amiga 500, 68000 met powerPC board (Nec V30 processor). Een gigantische 20 mb scsi2 hdd. Die moest je apart aanzetten en dan leek het net of er een helicopter opsteeg :D
Die Compaq Portable in antwoord #33 heb ik ook nog gebruikt. Echt portable waren ze niet,, ik gebruikte liever een karretje :D

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Intel processors die verdwijnen.
« Reactie #41 Gepost op: 2011/12/13, 14:44:11 »
Bij mij op zolder ligt nog een Amiga 500, 68000 met powerPC board (Nec V30 processor). Een gigantische 20 mb scsi2 hdd. Die moest je apart aanzetten en dan leek het net of er een helicopter opsteeg :D
Die Compaq Portable in antwoord #33 heb ik ook nog gebruikt. Echt portable waren ze niet,, ik gebruikte liever een karretje :D
Gaaf ding :)