Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!  (gelezen 15243 keer)

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Gepost op: 2010/12/28, 18:15:50 »
Dit topic is niet om negatief te zijn over Ubuntu omdat ik juist uiterst positief ben. Dus welles nietus spelletjes of voor en tegen is niet wat ik beoog.
Ik probeer met dit topic duidelijk te krijgen voor ons allemaal welke (soort) software of ondersteuning in Ubuntu mist, t.o.v. andere besturingssystemen die we waarschijnlijk allemaal al wel gebruikt hebben in mindere of meerdere mate.

Voor mij ontbreekt:

* Goede ondersteuning voor mijn GPS Garmin t.b.v. Geocaching
* Goede Scrapbook software voor vrouwlief
* Goede ondersteuning van Silverlight om Uitzending Gemist te kijken, oftwel een betere Moonlight 
* Betere implementatie van Windows software via Wine.
* Meer Crossplatform Software zoals Mozilla of Openoffice dit maakt. Bijv. Adobe Photoshop of Audio toepassingen als Cubase en betere VST ondersteuning.

Dit was zo een lijstje. Wie biedt er nog meer?
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

sprokkel

  • Gast
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/28, 18:19:01 »
dreamweaver,fireworks, sonar producer!!

Offline heir4c

  • Lid
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/28, 18:39:12 »
Dit topic is niet om negatief te zijn over Ubuntu
Opbouwende 'kritiek' is altijd goed. Dus even negatief doen is ook niet slecht. Waar is het wel allemaal perfect? Nergens zeker.

Voor mij:
Dat CorelDraw weer een versie krijgt die op Linux werkt. (Een beter programma is er niet, vind ik).
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/28, 18:53:16 »
Gauw die Moonlight overboord, we zijn al op weg naar HTML5. Omroepen die zelf Ubuntu server edition op hun servers draaien (zoals bv. nos.nl), maar mij proberen MS in de maag te splitsen, gaan bij mij in de ban. Er zijn genoeg andere wegen  XD

Nu Ubuntu toch flink aan de weg timmert, en fabrikanten wellicht eerder geneigd zijn mee te werken: gaarne meer aandacht voor drivers. Gaarne meer aandacht voor regressiebugs. Het moet in eerste instantie werken.
Wat te denken van de ellende met SiS grafische- en netwerkkaarten *zucht*
Wat te denken van de vele geluidproblemen, waarbij er vaak gerommeld moet worden in configuratiefiles. Dat geeft veel meer ergernis, dan of de knopjes nu rechts of links staan, de werkbalk links of boven, en andere tierelantijntjes.

Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/28, 18:54:27 »
Voor mij eigenlijk niets ,ok de mogelijkheid voor mijn Tomtom te update maar dat heeft eigenlijk niets met Ubuntu te maken.
Wat ik wel zeer lelijk vind zijn de kleurtjes in Ubuntu ,daar kunnen ze een voorbeeld aan Julia (Mint) nemen die is prachtig.
Maar dat is weer puur het uiterlijk dus eind conclusie voor mij persoonlijk ... niets ontbreekt ,laat maar draaien die boel t´is goed zo.
Ben tenslotte een simpele ouwe seniele Belg nietwaar. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/28, 18:57:04 »
Ik dacht het al dat er een soortgelijk topic bestond: http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/dingen-die-ik-mis-in-linux/  :D
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/28, 18:58:43 »
Echter ben ik hier specifiek over Ubuntu en niet algemeen over Linux
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/28, 19:04:58 »
Tja, het volmaakte besturingssysteem moet nog worden uitgevonden..... Linux, Mac OS, Windows, ze hebben allemaal zo hun voordelen en nadelen.

Voor mij heeft Linux de minste nadelen en de meeste voordelen. Om die nadelen te compenseren, vind ik een meervoudige opstart ideaal.  :)

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/28, 19:42:10 »
Geen enkele van de dingen die jij noemt liggen aan Ubuntu. Het zijn allemaal dingen waar een derde partij voor zou moeten zorgen.

* Goede ondersteuning voor mijn GPS Garmin t.b.v. Geocaching

Garmin kan best software maken voor Ubuntu....

* Goede Scrapbook software voor vrouwlief

Deze software is vaak gekoppeld aan een foto print service, die moeten dus een Linux client maken.

* Goede ondersteuning van Silverlight om Uitzending Gemist te kijken, oftwel een betere Moonlight

Eigenlijk is het schandalig dat de PUBLIEKE omroep mij niet publieke software laat gebruiken.
 
* Betere implementatie van Windows software via Wine.

Laat ze liever cross platform software maken.

* Meer Crossplatform Software zoals Mozilla of Openoffice dit maakt. Bijv. Adobe Photoshop of
 Audio toepassingen als Cubase en betere VST ondersteuning.

er zijn vervanger voor CuBase die ook VST ondersteunen. Ik gok wel dat de kwaliteit wat lager zal liggen. kijk bijv naar: ReNoise en EnergyXT

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/28, 19:47:38 »
Citaat
Geen enkele van de dingen die jij noemt liggen aan Ubuntu. Het zijn allemaal dingen waar een derde partij voor zou moeten zorgen.
Klopt wat je zegt, alleen zo wordt het wel gezien als je 'Ubuntu' wilt verkopen aan vrienden of familie

Citaat
* Goede ondersteuning voor mijn GPS Garmin t.b.v. Geocaching

Garmin kan best software maken voor Ubuntu....
Waarom doen ze dat dan niet?

Citaat
* Goede Scrapbook software voor vrouwlief

Deze software is vaak gekoppeld aan een foto print service, die moeten dus een Linux client maken.
Ik bedoel niet die simpele software met foto service. Ik bedoel zoiets als Scrapbookmax.

Citaat
* Goede ondersteuning van Silverlight om Uitzending Gemist te kijken, oftwel een betere Moonlight

Eigenlijk is het schandalig dat de PUBLIEKE omroep mij niet publieke software laat gebruiken.

+1
  
Citaat
* Betere implementatie van Windows software via Wine.

Laat ze liever cross platform software maken.

* Meer Crossplatform Software zoals Mozilla of Openoffice dit maakt. Bijv. Adobe Photoshop of
 Audio toepassingen als Cubase en betere VST ondersteuning.

er zijn vervanger voor CuBase die ook VST ondersteunen. Ik gok wel dat de kwaliteit wat lager zal liggen. kijk bijv naar: ReNoise en EnergyXT

De vervangers van Cubase met VST zijn idd niet je van het. Ik heb voor honderden Euries aan VST's gekocht en wil die kunnen draaien in Ubuntu, maar helaas........
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/28, 21:06:12 »
Ondersteuning voor de iMac.

@landfies: LMMS en QTractor al eens bekeken? Beide native VST-ondersteuning. Rosegarden volgens mij ook.

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/28, 21:24:08 »
Ondersteuning voor de iMac.

@landfies: LMMS en QTractor al eens bekeken? Beide native VST-ondersteuning. Rosegarden volgens mij ook.

Met VST ondersteuning zegt het nog niet direct dat het werkt. Er zijn een aantal fantastische VST's die via een USB stick de legaliteit van de VST bekijken. Ubuntu ondersteunt die Usb stick eenvoudigweg niet, waardoor ik genoodzaakt zou zijn om illegale versie's te nemen hetgeen ik niet wil.
Het is dus iets ingewikkelder als dat het lijkt
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline barco78

  • Lid
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/28, 21:33:49 »
Eigenlijk mis ik helemaal niks, de programmas die ik gebruik of wil gaan gebruiken zijn er of er is een goed vervangend programma voor.

dus voor mij persoonlijk : ubuntu helemaal toppie
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10


Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/28, 21:38:22 »
DirectX ondersteunig en MS-dos ondersteunig ^^

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/28, 22:08:50 »
DirectX ondersteunig en MS-dos ondersteunig ^^

Ubuntu heeft een bourne-again shell met eigen filestructuur, commands en editors. Ook die is te leren, hoor. Voor MS-DOS is er Windows  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/28, 22:45:44 »
ubuntu is stom er zit nit eens paint in.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/28, 22:54:10 »
ubuntu is stom er zit nit eens paint in.

Installeer eens Inkscape, moet je eens kijken wat je daarmee kan. En er zijn nog meer van dit soort progjes in de repos.
Het installeren moet je wel zelf doen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline heir4c

  • Lid
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/28, 23:43:16 »
ubuntu is stom er zit nit eens paint in.
:rolleyes:
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/29, 00:06:18 »
ubuntu is stom er zit nit eens paint in.
Gelukkig maar, moet er niet aan denken als het er wel in zit XD

Wat ik mis zijn vet goeie games. Meer eigenlijk niet. Voor die paar keer dat ik m'n Mio update, kan ik wel ergens bij anderen terecht (of op m'n laptop met dualboot ;))



"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/29, 00:56:34 »
DirectX ondersteunig en MS-dos ondersteunig ^^
Technisch onmogelijk en technisch onmogelijk.

Waarom wil je per sé MS-DOS? Is vb DosBox geen oplossing?

Oh ja, Wine kan DirectX al heel goed omzetten naar OpenGL. Denk je soms dat native DirectX beter zou werken, zonder de specs van Microsoft?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline jan11000

  • Lid
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #20 Gepost op: 2010/12/29, 08:56:51 »
Grafische schermen voor dingen die je in textmode of in config files moet doen.
Bijv met opstarten, direct netwerk shares verbinden.

Als je iets installeerd en dan is er geen start icoon.

Offline Da Freeze

  • Lid
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #21 Gepost op: 2010/12/29, 09:15:05 »
- Beter werkende videodrivers en ondersteunende programma`s daarbij zoals Ati Catalyst en de Nvidia drivers.
- Fabrikanten van hard en software mogen ook wel wat meer aan drivers doen voor Ubuntu. Ik heb een webcam met zoom functie. De webcam wordt herkend in Ubuntu, maar allerlei softwarematige opties zoals zoomen kan ik nu niets mee.
-Een mediaspeler met de souplesse en eenvoud als Foobar!
-In Mozilla Thunderbird verbaas ik mij nog steeds dat je bijlagen niet gewoon kan slepen. Bestanden moet je nog altijd één voor één toevoegen via een mappenstructuur uit de jaren 90!

Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #22 Gepost op: 2010/12/29, 13:39:46 »
ubuntu is stom er zit nit eens paint in.

Kolourpaint kun je zo installeren en is bijna een directe kloon van Paint, alleen dan net iets prettiger :)

@Da Freeze: Nooit problemen gehad met de nVidia-drivers; de ATI-drivers ben ik met je eens.
Mediaspeler als Foobar: al eens gekeken naar lichtgewichten als Rhythmcat e.d.?
Thunderbird kun je niet op Ubuntu afschuiven; met de Windows-versie is dat net zo. Dus daar mag je bij Mozilla gaan klagen en niet hier.

Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #23 Gepost op: 2010/12/29, 20:17:22 »
Drivers voor mijn scanner en TV-kaart (CanoScan 4200F en Hauppauge HVR 900H).

Offline n00buntu

  • Lid
Re: Wat ontbreekt er aan Ubuntu !!
« Reactie #24 Gepost op: 2010/12/29, 20:51:16 »
1. Ondersteuning van hardware in de periferie van een PC, wat voor meuk het dan ook moge zijn.
2. Ondersteuning, die staat als een huis, voor het afspelen, bekijken en bewerken van allerhande HD multimedia.
3. Meer en mooiere spellen (geen FPS; gewoon de rest van de hele range).
4. Virussen en malware. Ik mis de spanning. ;)