Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB-aansluitingen laptop  (gelezen 880 keer)

USB-aansluitingen laptop
« Gepost op: 2008/01/18, 23:06:15 »
Ik weet dat dit niet helemaal op het ubuntu-forum hoort, maar wil toch graag weten of iemand hier een oplossing voor weet.
Op mijn laptop zitten 4 USB 2.0 aansluitingen, die plotseling opeens minder zijn gaan werken. Op enkele poorten doet de muis het niet meer (het lichtje daarvan gaat ineens knipperen), mijn externe harde schijf doet ineens of ie op een usb 1.0 poort is aangesloten (extra traag dus), en mijn laptop-koeler krijgt niet voldoende stroom om de ventilatoren aan te draaien.
Dit is uiteraard erg vervelend, gezien de temperatuurstijging van mijn laptop (65 graden ipv 55) lijkt me dit ook nog eens schadelijk voor de laptop. Heeft iemand anders dit ook eens gehad, of weet iemand een oplossing, ik hoor het graag! Ik heb er gelukkig nog garantie op, maar de winkel kan mij niet garanderen dat mijn laptop binnen een week terug is, met alle data...

Mvg,

kebabfish

ps. onder windows heb ik hetzelfde euvel, duidt dus op een hardware probleem.
Op de chat te vinden als debiantux

Tsiburaska

  • Gast
USB-aansluitingen laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/20, 07:51:04 »
Bepaalde Laptop merken zit de USB op het moederbord en als je tegen de kabel aanstoot kan deze losbreken.....

Dus bij laptop op schoot liefst zonder kabels....
Ook de voeding breekt vaak af, dus zou de laptop open moeten en gereapareerd...
Zijn het alle of enkele aansluitingen?

Als de USB half los licht zou deze van 2.0 naar 1.0 of 1.1 kunnen gaan wegens nog niet 100% gebroken maar slechte contacten, dus moet vast gesoldeerd worden en dat is miere neuken....

USB-aansluitingen laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/20, 11:23:11 »
Voor zoiets was ik al bang... Enkele poorten zijn als 2.0 te gebruiken, maar bij het in gebruik nemen van een 2e poort zorgt ervoor dat de eerste weer minder wordt.
Gelukkig heb ik nog garantie, scheelt een hoop kosten.
Op de chat te vinden als debiantux