Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computerfalen na updaten in Ubuntu 10.04  (gelezen 847 keer)

Cultarthis

  • Gast
Computerfalen na updaten in Ubuntu 10.04
« Gepost op: 2010/09/16, 12:57:27 »
Beste mensen,
Sinds kort ben ik Ubuntu 10.04 gebruiker. U kunt mijn systeeminformatie in de attach file terugvinden.
Het lijkt er op dat alles goed gaat wanneer ik Ubuntu installeer. Maar zodra ik de updates ga binnenhalen is er iets dat mijn systeem overstuur maakt. Mijjn geluidskaart werkt niet meer, de computer wil niet meer afsluiten, ik kan 'gebruikers en groepen' niet meer aanpassen en de laatste keer liep Mozilla Firefox steeds vast.
Dacht zelf eerst dat het een Bios probleem was (vraag me niet waarom). Toch lijkt me dat onwaarschijnlijk. Harde schijf dan? Nee, nieuwe installatie op andere harde schijf geeft zelfde probleem.
Wie heeft er enig idee wat er aan de hand is? Het enige dat ik nu extra geïnstalleerd heb is de google toolbar en het Ubuntu-restricted-extras pakket. Systeem doet het nu naaer behoren maar het is telkens afwachten wat er gebeurt wanneer ik het systeem herstart.
Dank voor uw hulp!  

Re: Computerfalen na updaten in Ubuntu 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/16, 13:21:38 »
Deze probleem had ik ook gisteren na mijn her installatie van ubuntu 10.4.1. Het lijkt wel dat je computer geheel vast loopt. Ik kon niks meer dooen geen vensters meer sluiten en mijn toetsenbord reageerde niet meer.
Ook moest toen mijn systeem hard uitzetten en opnieuw opstarten. en even later had ik het weer. maar daarna neven niet. ik zal vanavond eens kijken of ik iets weer merk.
Steunpunt van Alphen aan den Rijn. Mijn website is  voosterom.nl.

Re: Computerfalen na updaten in Ubuntu 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/17, 01:59:57 »
Komt dit probleem voor sinds je het stuurprogramma van je grafische kaart hebt geïnstalleerd? Schakel de desktopeffecten eens uit, en kijk wat er gebeurt. Heb je het probleem dan nog?
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline walterav

  • Lid
Re: Computerfalen na updaten in Ubuntu 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/17, 09:46:36 »
De videokaart is er een uit de 8xx serie van intel deze word volgens mij slecht ondersteund tevens in Maverick. Dit kan overigens lockups veroorzaken van de desktop. Pas in 11:04 zal er mogelijk verbetering zijn(minder slecht functioneren) voor de oudere intel kaarten.

De andere problemen met geluid kan ik me niks bij indenken. Is er een update vastgelopen?
Je kan wellicht nog de aangepaste Ubuntu proberen, die als Sticky in dit forum vermeld staat.

http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/problemen-met-ll-installatie-op-intel-845855gm-chipset-hier-is-de-oplossing!/