Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hotspot aanmaken in lubuntu.  (gelezen 1238 keer)

Offline keira

  • Lid
Hotspot aanmaken in lubuntu.
« Gepost op: 2016/12/25, 16:25:33 »
Hallo forumleden,

Ik heb een wat oudere laptop met lubuntu erop (14.04).
Nu gaan wij een paar dagen naar een vakantiepark, waar wij maar 1 internet account krijgen en deze wil ik gebruiken
voor de laptop.
Nu wil ik deze hotspot gebruiken om met de smartphone hierop in te loggen, zodat wij met 1 internet account
2 apparaten kunnen gebruiken.

Ik heb al zitten googlen, maar krijg dan moeilijke engelse pagina's, die bij mij niet werken, dus heb ik 2 vragen:

A-Ik hoop, dat iemand een link heeft voor wat simpele nederlandse pagina's, hoe ik deze hotspot kan aanmaken ?

B-misschien is er ook een pagina, hoe ik kan zien of de netwerkkaart van mijn lubuntu-laptop hiervoor geschikt is ?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Keira

Offline partsman

  • Lid
Re: Hotspot aanmaken in lubuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/25, 23:14:53 »
Je zal zowiezo een extra wifi dongle moeten aansluiten, als je je laptop wifi gebruikt om verbinding te maken met het netwerk van het vakantiepark.
Je kunt over je wifi van je laptop niet en verbinding maken met en het vakantieparknetwerk en tegelijkertijd deze gebruiken om een ander apparaat aan te sturen.

Als eens gekeken naar een mifi router? ik ken je budget niet maar voor 70 euro ben je klaar.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hotspot aanmaken in lubuntu.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/26, 00:08:21 »
Je kan weer wel op je telefoon een mobiele hotspot aanzetten, terwijl dat ding aan de wifi van het park hangt. Daar hang je dan je laptop weer aan.

Verder heeft mijn telefoon een USB-tethering. Hoe dat werkt weet ik ook niet, nooit gebruikt. Maar dat klinkt toch wel aardig.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline sidonia

  • Lid
Re: Hotspot aanmaken in lubuntu.
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/26, 06:46:27 »
Als je wifi verbinding hebt, kun je toch ook een wifi extender gebruiken. Of zie ik het verkeerd?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hotspot aanmaken in lubuntu.
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/27, 17:25:04 »
Je kan weer wel op je telefoon een mobiele hotspot aanzetten, terwijl dat ding aan de wifi van het park hangt. Daar hang je dan je laptop weer aan.
Net zoals bij een PC zal dat met een telefoon ook niet werken. Je kan niet tegelijk ingelogd zijn op een wifi-netwerk en hotspot zijn.

Citaat
Verder heeft mijn telefoon een USB-tethering. Hoe dat werkt weet ik ook niet, nooit gebruikt. Maar dat klinkt toch wel aardig.
Hiermee zou je inderdaad met je telefoon via wifi verbinding kunnen maken met het netwerk, en dan via de USB tethering het netwerk tegelijk ook op de computer gebruiken.

Anders moet het via extra hardware, een bijkomende USB dongle, zoals partman aangeeft, of mogelijk met een wifi-extender, zoals sidonia suggereert.

Offline keira

  • Lid
Re: Hotspot aanmaken in lubuntu.
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/27, 17:43:50 »
goeie tip, ik ga het via de smartphone proberen, iedereen alvast
bedankt voor de info.

Mvg,

Keira