Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Waarschijnlijk reeds bestaand ...) laptop installeert DVD ubuntu niet  (gelezen 908 keer)

franci

  • Gast
Ik ben ervan  overtuigd van dat deze vraag reeds elders wordt beantwoord maar ik vind ze niet nauwkeurig omschreven.
Het probleem: na veel twijfelen eindelijk bereid om iets van linux te proberen. Bij Ct zat DVD met ubuntu 'hardy heron' Natuurlijk proberen maar na veel 5 en 6 booten van de DVD, mag de schijfgrootte verzinnen, schijf aangeven en wachtwoord kiezen. Begint verder paketten op te halen via internet (dacht dat die op de DVD stonden) en als dat binnen is, een zwart onbeweegbaar scherm, niets cursor, nada. Paar keer opnieuw geprobeerd als Lite en onder windows. Ook nog andere dvd geprobeerd (van Engelstalig Linux tijdschrift) Niets aan te doen, alles eindigt met een zwart scherm en nu ook een geblokkeerde windows me.

Iemand van deze stoere en slimme jongens die me op gang kan helpen. Zou het jammer vindenals ik toch naar Windows moet terugkeren.  Tx  franci

PS graag, voor mij, verstaanbare taal

(Waarschijnlijk reeds bestaand ...) laptop installeert DVD ubuntu niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/25, 14:54:24 »
hey franci, kunt ge ons eens zeggen wat uw pc specificaties zijn? vooral cpu, ram en grafische kaart.

edit: ge zegt dat hij pakketten begint binnen te halen, dat zal dan wel op het einde van de installatie zijn (overige taalpakketten). beschrijf eens precies wanneer ge een zwart scherm krijgt. want ik vind het maar gek dat ge tijdens het installeren dit krijgt.

franci

  • Gast
(Waarschijnlijk reeds bestaand ...) laptop installeert DVD ubuntu niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/25, 15:06:08 »
spec. uit het hoofd, 512 mb, 8OO mhz cpu, videokaart shared, hdd 1x 10gb, 1x 80gb,
laptop Toshiba P 800 ( oud) OS. momenteel Win ME

ok zo?

franci

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
(Waarschijnlijk reeds bestaand ...) laptop installeert DVD ubuntu niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/25, 15:22:43 »
Probeer eens dit:
Prik je flaptop tijdelijk aan een netwerkkabel (ethetnet), zodat je tijdelijk bedraad internet hebt. Herhaal daarna de installatie van Ubuntu. Vermoedelijk lukt de installatie nu wel. De ethernetkabel pas weer verwijderen nadat ook alle updates zijn binnengehaald.

franci

  • Gast
(Waarschijnlijk reeds bestaand ...) laptop installeert DVD ubuntu niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/25, 15:51:13 »
Bedankt Pjotr

Ik heb inderdaad draadloos internet. Ga vanavond jouw voorstel proberen.
Wat pakketten betreft, ik krijg dat zwarte scherm nadat ik wachtwoord en drive opgegeven heb, klik op ok dan begint hij te laden, geeft aan zoveel mb nog binnen te halen, je mag aan geen toets komen of hij stopt, als alle blokjes dan rood zijn, wordt het scherm zwart. En dan was er niks meer behalve ctr + alt + delete. En als ik het goed had werkte windows ook niet meer.

zo het relaas van Ubuntu in Aduatica Tungrorum