Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe spotweb verwijderen die niet via apt-get install geinstalleerd is  (gelezen 862 keer)

Offline qwyrp

  • Lid
Voordat spotweb aan Ubuntu was toegevoegd be ik jaren geleden Spotweb via een of andere script geïnstalleerd. Na een update van 12.x naar 14.x krijg ik foutmeldingen omdat spotweb deprecated sql-functie gebruikt . Een mooi moment om spotweb te updaten!  Makkelijker gezegd dan gedaan want aangezien ik spotweb met de hand geïnstalleerd heb (waarschijnlijk via een deb-file) weet ik niet precies hoe ik spotweb nu kan verwijderen.

Kan iemand aangeven hoe ik spotweb kan verwijderen. (Ik wil niet updaten want vind het fijner om eerst alle oude  troep te verwijderen en dan opnieuw te installeren)
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Offline Kees3

  • Lid
Re: Hoe spotweb verwijderen die niet via apt-get install geinstalleerd is
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/25, 08:52:39 »
Als je het via een deb geïnstalleerd hebt, kan je hem via Synaptic verwijderen (misschien ook wel via software centrum, maar dat gebruik ik nooit). Als je het via een installatiescript heb gedaan moet je het handmatig doen.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Hoe spotweb verwijderen die niet via apt-get install geinstalleerd is
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/26, 18:31:36 »
zelf compileren (make make install) werkt meestal ook weer met " make remove" (maar dan moet je wel nog de broncode/originele makefile hebben)

Offline qwyrp

  • Lid
Re: Hoe spotweb verwijderen die niet via apt-get install geinstalleerd is
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/26, 18:33:21 »
Ik kwam mijn oude sciptje weer tegen op het net en het blijkt alleen maar een install te doen en niet via apt of deb. Kortom: directory verwijderen was al genoeg.
Bedankt voor de input !
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300