Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Met VirtualBox op Mint, Windows Vista benaderen op andere partitie  (gelezen 1181 keer)

Offline tryer

  • Lid
Ik wil graag vanuit Virtualbox op Mint 12 mijn Windowsversie van Vista , die op andere partitie staat, benaderen en kunnen openen. Kan dat ? Dus niet Vista op extra op andere schijfruimte installeren, maar de bestaande Windows Vista versie openen vanuit VirtualBox.

Ik werk vrijwel altijd met Linux Mint, echter soms heb ik Windows nodig. Ik heb geprobeerd het te doen, maar het lukte me niet. Kan iemand mij raad geven ?


Offline MKe

  • Lid
Re: Met VirtualBox op Mint, Windows Vista benaderen op andere partitie
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/20, 06:36:23 »
Ik denk dat cumulus bedoeld dat het niet kan en dat klopt. Virtualbox kan alleen os'en starten die in virtualbox zijn geinstalleerd. Misschien kun je je windows programma's aan de praat krijgen met wine en anders is het dual-boot vrees ik.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Met VirtualBox op Mint, Windows Vista benaderen op andere partitie
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/20, 07:01:15 »
Je kunt wel 'gedeelde' mappen instellen. Die kun je dan als een netwerkschijf benaderen :)

Re: Met VirtualBox op Mint, Windows Vista benaderen op andere partitie
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/20, 22:29:05 »
Ik denk dat cumulus bedoeld dat het niet kan en dat klopt. Virtualbox kan alleen os'en starten die in virtualbox zijn geinstalleerd. Misschien kun je je windows programma's aan de praat krijgen met wine en anders is het dual-boot vrees ik.
Mijn bondige post was een antwoord op "Kan dat?", dus inderdaad, ik bedoel dat wat je wilt, niet mogelijk is.

Offline tryer

  • Lid
Re: Met VirtualBox op Mint, Windows Vista benaderen op andere partitie
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/21, 00:06:34 »
o.k., bedankt voor jullie antwoorden !