Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox 2.0.0.7  (gelezen 911 keer)

firefox 2.0.0.7
« Gepost op: 2007/10/02, 10:04:31 »
Hallo mensen,

Ik had schoon genoeg van het slome windows dat ik maar ook overgestapt ben op linux.
Er staat nu Kubuntu 7.04 voor 2 dagen op dus ik ben een redelijke newbie :)

Ik zou graag firefox 2.0.0.7 installeren want als ik via apt get ga installeren krijg ik 2.0.0.6 erop waarbij ik geen opties kan veranderen? heel vreemd maar okee.
Nu dat ik firefox-2.0.0.7.tar.gz gedownload heb doe ik het volgende:

$ sudo su
 < password >
mv firefox* /usr/local/bin/
cd /usr/local/bin/
tar -zxvf firefox*

als dit gedaan is ga ik naar de menueditor toe om een snelkoppeling aan te maken in het menu

hierna gooi ik alle rommel weg
rm /usr/local/bin/*.tar.gz

maar toch werkt firefox niet? hij start niet eens? weet iemand waar dat aan kan liggen? of hoe ik opties kan zien bij de 2.0.0.6 versie?

mvg,

mainstream

firefox 2.0.0.7
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/02, 10:06:29 »
Oja nog iets :P hoe verwijderen je mappen?
want als ik het met Kongueror weg probreer te gooien staat er toegang geweigerd? moet ik dan inloggen op de Konsole en het dan verwijderen? wat is het commando van mappen verwijderen dan?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
firefox 2.0.0.7
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/02, 11:36:57 »
Het verstandigste is toch echt om via apt-get te installeren.
De firefox 2.0.0.6 die daarbij zit is gewoon goed.
Om welke opties die je niet kan veranderen gaat het eigenlijk.

In de terminal: sudo rm -r mapnaam
Als je het via Konqueror wil doen, moet je dat opstarten met root-rechten: kdesu konqueror uitvoeren in de terminal.

firefox 2.0.0.7
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/02, 13:54:09 »
er staan helemaal geen opties... ik kan zelfs de startpagina niet aanpassen omdat dat hele menu er om 1 of andere reden niet is?

Offline eXtreem

  • Lid
firefox 2.0.0.7
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/02, 14:26:46 »
Citaat van: mainstream
er staan helemaal geen opties... ik kan zelfs de startpagina niet aanpassen omdat dat hele menu er om 1 of andere reden niet is?
Heb je gekeken onder "Bewerken" en dan "Voorkeuren"??

In Windows staat het onder "Extra" en dan "Opties". Het is mij opgevallen dat mij de meeste Linux applicaties de instellingen te vinden zijn onder bewerken ipv extra.
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline Tom

  • Lid
firefox 2.0.0.7
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/02, 14:41:28 »
Als nieuwe op ubuntu kunt U beter niets verwijderen en ook niet zoeken naar het nieuwste van het nieuwste.
Ubuntu doet dat wel voor U als die een nieuwe versie goedgekeurt hebben krijgt U die wel op tijd aangeboden als update.
Veel lezen in de Wiki heel veel lezen en eventueel uitprinten en dan nog maar eens doorkauwen.
Want ubuntu is geen windows (gelukkig niet).
Grtz en succes Wanda-r.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline bwman

  • Lid
firefox 2.0.0.7
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/02, 14:41:28 »
inderdaad het zit net iets anders in elkaar dan onder Windows.ff aan wennen maar eens je het wat door hebt is het eigenlijk wel logisch ;)
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

firefox 2.0.0.7
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/02, 15:03:59 »
bedankt ja het zit gewoon onder bewerken :P weet ik dat ook weer :D reuze bedankt allemaal :D