Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom moet elke keer printer worden 'aangezet'? (OPGELOST)  (gelezen 674 keer)

Waarom moet elke keer printer worden 'aangezet'? (OPGELOST)
« Gepost op: 2011/09/11, 20:17:18 »
Telkens als ik iets (na opstarten pc) wil printen, moet ik via Systeem -> Beheer -> Afdrukken -> Eigenschappen -> Policies: het vakje aanvinken bij 'aangezet'. Wat ik ook doe, hij blijft niet in die instelling  :| Moet het anders worden ingesteld?
« Laatst bewerkt op: 2011/09/11, 21:22:17 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Waarom moet elke keer printer worden 'aangezet'?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/11, 20:35:09 »
Normaal moet het systeem dit automatisch aanzetten. Ik heb het eens getest voor mijn HP Laserjet-P-1005, die via USB wordt aangesloten. Het vinkje stond uit, maar na het aansluiten en aanzetten van de printer, was het vinkje aangezet. Het betreft Ubuntu 11.04 bij mij.

Re: Waarom moet elke keer printer worden 'aangezet'?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/11, 20:44:10 »
Bij jou gaat het dus goed, hmm 10.4 probleem misschien?  Hola! ik zie nu dat mijn printer nog aanstond (voor het opstarten pc) en nu is bij mij ook dat vinkje aanwezig. Misschien moet ik een volgende keer eerst de printer aanzetten en dan de printopdracht geven....
Zal het later eens testen.

Dank voor je ondersteuning  8-)
« Laatst bewerkt op: 2011/09/11, 20:46:35 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Waarom moet elke keer printer worden 'aangezet'?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/11, 20:48:37 »
Het is altijd goed gegaan. Het probleem kan ook verband houden met je specifieke printer. De eerste twee maanden kon ik amper printen vanuit Ubuntu 11.04 omwille van een vreselijke bug met HP printers, waardoor de communicatie tussen besturingssysteem en printer verstoord was.

Re: Waarom moet elke keer printer worden 'aangezet'?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/11, 21:22:05 »
Wat ik hierboven schreef, is dus de klou. Eerst aanzetten, dan printopdracht geven.

Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)