Ondersteuning > Software en configuratie

Muziekbestanden MP3

(1/5) > >>

Polleke:
De muziekbestanden op mijn laptop en externe HD zijn als ik ze met vlc wil afspelen allemaal grijs en niet afspeelbaar.
Maak ik een map met bestanden open dan kan ik per item een nummer wel met vlc afspelen.
VLC heb ik verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft hetzelfde.
Tijd voor een nieuwe installatie?
Ubuntu 18.04

vanadium:
Wat bedoel je met "grijs"? Waar zijn ze grijs? In een dialoog van VLC of in bestandsbeheer zelf?

Wat bedoel je met "Maak ik een map met bestanden open": eenvoudig een map open in bestandsbeheer? "per item een nummer wel met vlc afspelen.": bedoel je dat je een nummer kan afspelen door het bestand te selecteren in bestandsbeheer en dan te dubbelklikken? Of bedoel je met "item" iets anders?

Om problemen te vermijden is het misschien nodig in de voorkeuren in te stellen dat maar één instantie actief mag zijn. Ik merk problemen als er een venster open is, en daarna laad ik muziekbestanden in met bestandsbeheer: het venster waar de muziekbestanden afspeelden was "grijs": ik kon de muziek niet stoppen, het menu niet gebruiken, het venster niet sluiten.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je een systeem zal moeten herinstalleren omwille van een probleem met vlc.

Polleke:
Met grijs bedoel ik grijs in plaats van zwart wat je normaal ziet. Dit gebeurd in VLC waarmee ik geen hele map meer gelijk kan afspelen en het zelfde gebeurd bij WeTransfer waarmee ik geen zip bestanden kan uploaden= bestand is grijs en niet aanklikbaar.
De bestanden lijken geblokkeerd want zijn niet aan klikbaar.
Een enkel (los) bestand of meerdere mp3's zijn wel afspeelbaar in VLC
Zo doen zich er wel meer problemen voor. Als ik met Flameshot een schermafdruk maak en  ik klik op opslaan: saving canceld.

vanadium:
Ik vermoed dat die afgeknipte schermafdrukken zijn van de dialoog die je krijgt als je een bestand wil openen in VLC (of WeTransfer)? Ik kan dat op geen enkele manier reproduceren, maar toch lijkt het me aangewezen eens de permissies van die bestanden te checken. Wat is de uitvoer van


--- Code: ---ls -ld "~/polleke/Muziek/Adele - 30"
ls -ld "~/polleke/Muziek/Adele - 30/12 Love Is A Game.mp3"

--- Einde van code ---

Polleke:
polleke@polleke-LIFEBOOK-E754:~$ ls -ld "~/polleke/Muziek/Adele - 30"
ls: kan geen toegang krijgen tot '~/polleke/Muziek/Adele - 30': Bestand of map bestaat niet
polleke@polleke-LIFEBOOK-E754:~$ ls -ld "~/polleke/Muziek/Adele - 30/12 Love Is A Game.mp3"
ls: kan geen toegang krijgen tot '~/polleke/Muziek/Adele - 30/12 Love Is A Game.mp3': Bestand of map bestaat niet
polleke@polleke-LIFEBOOK-E754:~$

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie