Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops  (gelezen 3664 keer)


Offline RikRik

  • Lid
Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/15, 21:11:13 »
Leuk, en uiteraard goed nieuws, maar

Bildschirm Größe  11.6 Zoll
Prozessortyp Intel Celeron
Prozessorgeschwindkeit 1.1 GHz

 http://www.amazon.de/dp/B009NCTL24/?tag=omgubuntu-21

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/15, 21:29:35 »
Wat prima is voor een laptopje van 11.6" en die prijs. Die Celeron is niet supermodern maar voldoet gewoon prima.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/15, 21:30:54 »
Jammer is dan wel weer dat je ze niet in de winkel zult zien liggen.
Mooie is wel dat er eindelijk een systeem goedkoper is dan de Windows versie.
Nu nog de zwaardere systemen met Ubuntu.

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/15, 21:38:00 »
Wauw! Nu kan je dus een nep-Macbook Air met nep-OS X krijgen! En dat voor een fractie van de prijs (en specs)!

(Disclaimer: Bovenstaand commentaar kan mogelijk ernstige symptomen in Apple-haters teweeg brengen. Vraag uw dokter eerst of de waarheid voor u geschikt is)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline RikRik

  • Lid
Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/15, 21:42:39 »
Wauw! Nu kan je dus een nep-Macbook Air met nep-OS X krijgen! En dat voor een fractie van de prijs (en specs)!

(Disclaimer: Bovenstaand commentaar kan mogelijk ernstige symptomen in Apple-haters teweeg brengen. Vraag uw dokter eerst of de waarheid voor u geschikt is)
whoehahaha  :D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/15, 22:03:13 »
Nep OS X?
Je bedoelt dat het lijkt op de hardware waar software op draait wat gekopieerd is van andere platformen.

Voordeel is wel van deze hardware dat je garantie hebt. =D

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/15, 23:28:35 »
Wauw! Nu kan je dus een nep-Macbook Air met nep-OS X krijgen! En dat voor een fractie van de prijs (en specs)!

Uhm, anderen waren al voor met een Macbook Air-kloon uitbrengen hoor.
Netbook Navigator NAV13X, Shinzen Air, Lenovo Thinkpad X1 Carbon... (laatstgenoemde qua design, niet qua kleur)

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/16, 09:01:51 »
Best een leuk ding; is er meer info bekend?
Verkrijgbaarheid in NL?

VV

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/16, 09:17:21 »
Wauw! Nu kan je dus een nep-Macbook Air met nep-OS X krijgen! En dat voor een fractie van de prijs (en specs)!

Uhm, anderen waren al voor met een Macbook Air-kloon uitbrengen hoor.
Netbook Navigator NAV13X, Shinzen Air, Lenovo Thinkpad X1 Carbon... (laatstgenoemde qua design, niet qua kleur)
Dat weet ik, maar dit is de eerste die ook met een OS X-kloon (Ubuntu) geleverd wordt ;) :P

(Voor mensen die snel op hun tenen getrapt zijn: ik probeer een grapje te maken. Dat je het maar weet)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/16, 11:46:35 »
Goed nieuws dat wel, maar ik zie liever a wide range of products.

M.a.w. gewoon een netbook kiezen die Linux-certified is en daarop zelf je besturingssysteem opzetten.

In België (erger nog dan in Nederland vermoed ik) hebben ze er zelfs niet van gehoord  ??? .
Ook de centrale aankoopdienst van Media Markt was verwonderd toen ik deze link doorgaf.

Maar we zijn op goede weg eh ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Dave

  • Lid
Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #11 Gepost op: 2012/10/16, 12:00:37 »
Helaas alleen met intel leverbaar. Had er al eens een vraag heen gestuurd hier over dus toen maar een HP gekocht en leeg geveegd.
iets duurder maar wel betere specs
http://www.laptopshop.nl/product/199900/hp-pavilion-g6-2052sd.html
vorige maand was die 399 trouwens.

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #12 Gepost op: 2012/10/16, 12:02:29 »
Maar ook daar horen we niets meer van en zijn ze niet te koop in Nederland zo ver ik weet.
(knip)
Allemaal wel leuk zulke berichten, maar als ze niet te koop zijn, hebben we er geen reet aan.
Volgens mij kan je vanuit Nederland gewoon bij Amazon.de bestellen hoor.  Boeken in ieder geval wel, en die worden vaak ook nog zonder verzendkosten verstuurd ook bij een bepaald bedrag. :)

https://www.amazon.de/dp/B009NCTL24/?tag=omgubuntu-21

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #13 Gepost op: 2012/10/16, 12:12:14 »
Hier kan je zien hoe de processor het doet:
http://www.cpubenchmark.net/midlow_range_cpus.html

Zoek in de pagina naar "Intel Celeron 847".

Vergelijkbaar met een Intel Core2 Duo L7700 @ 1.80GHz dus.

Dat voldoet denk ik idd. voor Ubuntu.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #14 Gepost op: 2012/10/16, 12:14:44 »
Maar ook daar horen we niets meer van en zijn ze niet te koop in Nederland zo ver ik weet.
(knip)
Allemaal wel leuk zulke berichten, maar als ze niet te koop zijn, hebben we er geen reet aan.
Volgens mij kan je vanuit Nederland gewoon bij Amazon.de bestellen hoor.  Boeken in ieder geval wel, en die worden vaak ook nog zonder verzendkosten verstuurd ook bij een bepaald bedrag. :)

https://www.amazon.de/dp/B009NCTL24/?tag=omgubuntu-21
Het is dan wel met een soort van Duits toetsenbord. Zo te zien niet zo heel veel anders (QWERTY), maar toch een net wat andere indeling en extra karakters. Een kniesoor die er op let, maar toch.

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #15 Gepost op: 2012/10/16, 13:07:52 »
Het is dan wel met een soort van Duits toetsenbord. Zo te zien niet zo heel veel anders (QWERTY), maar toch een net wat andere indeling en extra karakters. Een kniesoor die er op let, maar toch.
O, daar had ik idd. niet aan gedacht. :D Ringel S e.d.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #16 Gepost op: 2012/10/16, 13:29:31 »
Goed nieuws dat wel, maar ik zie liever a wide range of products.

M.a.w. gewoon een netbook kiezen die Linux-certified is en daarop zelf je besturingssysteem opzetten.

In België (erger nog dan in Nederland vermoed ik) hebben ze er zelfs niet van gehoord  ??? .
Ook de centrale aankoopdienst van Media Markt was verwonderd toen ik deze link doorgaf.

Maar we zijn op goede weg eh ;)

Mooi zou zijn dat als ze ieder model leveren met of Windows of Linux en dat je kunt kiezen.
Nog mooier zou zijn als ze ook eens in een computer winkel komen te liggen en er juiste info bij word gegeven.
Mediamarkt is leuk maar hier in Eindhoven flopte het bij de Mediamarkt vanwege slechte info die ze gaven en veel mensen daar iets kopen zonder info te vragen.
Niet dat ze, ze daar niet moet verkopen maar als ze ook bij een pc winkel liggen.
 

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #17 Gepost op: 2012/10/16, 14:29:03 »
Het is dan wel met een soort van Duits toetsenbord. Zo te zien niet zo heel veel anders (QWERTY), maar toch een net wat andere indeling en extra karakters. Een kniesoor die er op let, maar toch.
O, daar had ik idd. niet aan gedacht. :D Ringel S e.d.

Ringel-S? In welk jaar heb jaar heb jij voor het laatst een Duits toetsenbord gezien ??? De Ringel-S is al jaren geleden afgeschaft. Men gebruikt nu gewoon dubbel S.

Het enige verschil tussen NL en DE qua toetsenbord is dat NL QWERTY heeft en DE QWERTZ en misschien een paar interpuncties op een andere plek maar daar is snel aan te wennen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #18 Gepost op: 2012/10/16, 14:58:40 »
Het enige verschil tussen NL en DE qua toetsenbord is dat NL QWERTY heeft en DE QWERTZ en misschien een paar interpuncties op een andere plek maar daar is snel aan te wennen.
Zelfs dat niet. Als je goed naar het plaatje van déze laptop kijkt (dus niet in algemeenheden praten), is het gewoon QWERTY.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #19 Gepost op: 2012/10/16, 16:14:25 »
Een los toetsenbord ziet er toch anders uit in het Duits dan wat wij in Nedl. gebruiken.
zie plaatje.
Mooie plaatjes, heb ze net ook al bekeken (los van jou post). Alleen lijken ze in geen velden of wegen op het toetsenbord wat er op de Duitse Asus zit (zie bijlage). En over DAT toetsenbord (niet van willekeurige plaatjes van internet) zou de discussie moeten gaan, in ieder geval zou me dat zinvol lijken.

Offline Dave

  • Lid
Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #20 Gepost op: 2012/10/16, 16:57:00 »
Toevallig had ik hier een Duits toetsenbord..................ik werd er gek van, want sommige letters zitten toch echt ergens anders en als je dan wilt typen, zie je dus hele andere woorden tevoorschijn komen!

owh dat heb ik doorlopend, je went er aan.
Denk ik "heb ik dat gepost? oooo weer teveel gezopen gisteravond"  =D

Re: Goed nieuws: Asus lanceert 2 nieuwe Ubuntu-laptops
« Reactie #21 Gepost op: 2012/10/16, 20:13:20 »
Het enige verschil tussen NL en DE qua toetsenbord is dat NL QWERTY heeft en DE QWERTZ en misschien een paar interpuncties op een andere plek maar daar is snel aan te wennen.
Zelfs dat niet. Als je goed naar het plaatje van déze laptop kijkt (dus niet in algemeenheden praten), is het gewoon QWERTY.

Ik had het over in het algemeen aangezien daar verwarring over bestond; als ik het specifiek over deze laptop had dan had ik dat wel vermeld.