Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Red Star Linux  (gelezen 1642 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Red Star Linux
« Gepost op: 2015/01/09, 23:51:37 »
Linux besturingssysteem uit Noord Korea.
webwereld.nl/software/85011-download-nu-het-noord-koreaanse-linux-os-redstar-3-0?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Webwereld+%28Webwereld%29
RedStar is ontwikkeld als vervanger voor Windows, aangezien Noord-Korea de Amerikanen verdenkt van mogelijke spionage via dat besturingssysteem. Het besturingssysteem kost in Noord-Korea naar verluidt 5 dollar, is voorzien van een Koreaans opstartmuziekje en komt met een aantal al geïnstalleerde spelletjes

.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Red Star Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/10, 00:13:32 »
Naar verluidt, heeft de geniale Grote Leider de broncode hoogstpersoonlijk gedicteerd:
« Laatst bewerkt op: 2015/01/10, 00:19:50 door Pjotr »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Red Star Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/10, 00:18:36 »
RedStar is ontwikkeld als vervanger voor Windows, aangezien Noord-Korea de Amerikanen verdenkt van mogelijke spionage via dat besturingssysteem.
Zoals Amerikanen NK verdenken van “mogelijke spionage” via RedStar?
De nieuwste versie van het Linux-gebaseerde besturingssysteem
Linux is veilig
Klik links bovenin op Documentatie

Offline RikRik

  • Lid
Re: Red Star Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/10, 00:22:29 »
Ik verwacht eerlijk gezegd wel meer humoristische reacties  =D
Ben best wel benieuwd naar het muziekje   :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Red Star Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/10, 00:29:52 »
Het opstartscherm met muziekje na aanmelden:
https://www.youtube.com/watch?v=v3M7cC5gzaY

De officiële installatie-LP (accepteer geen namaak!):
« Laatst bewerkt op: 2015/01/10, 00:32:46 door Pjotr »

Re: Red Star Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/10, 00:45:54 »
Het opstartscherm met muziekje na aanmelden:
https://www.youtube.com/watch?v=v3M7cC5gzaY

De officiële installatie-LP (accepteer geen namaak!):


In je eerste post was het nog wel leuk, maar nu wordt het een beetje té naar mijn mening. Laten we wel even serieus blijven.

(en nee, ik ben absoluut geen van fan van Noord-Korea!)

Offline aartje

  • Lid
Re: Red Star Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/10, 09:19:22 »
Nou, ik wel hoor

Frederik

  • Gast
Re: Red Star Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/10, 09:33:28 »
Wat een verschrikkelijk systeem zeg  :|  Opstart muziekje duurt méér dan drie minuten. Wanneer kun je echt aan de slag?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Red Star Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/10, 10:21:14 »
(en nee, ik ben absoluut geen van fan van Noord-Korea!)
Daar hoef je je niet voor te schamen hoor, er zijn heel veel Nederlandse fans van Noord Korea...vooral die daar zaken doen zijn enthousiast.

En Frederik, eigenlijk is RedStar ideaal voor jou, wil het niet ,dan schakel je zo over op Windows...ik moest even denken aan je TT

De Koreaanse ontwikkelaar heeft standaard Windows 3.0 ingebouwd, vandaar die 5 dollar.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Red Star Linux
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/10, 10:25:35 »
Wat een verschrikkelijk systeem zeg  :|  Opstart muziekje duurt méér dan drie minuten. Wanneer kun je echt aan de slag?
Dat is expres gedaan, om je bedenktijd te geven.... Wanneer je namelijk iets kritisch tikt over het Noordkoreaanse regime, wordt er een signaal gestuurd naar de accu van je flaptop, zodat die explodeert.  :-X

Offline RikRik

  • Lid
Re: Red Star Linux
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/10, 10:47:31 »
Citaat
Er zit een installatiegids bij, wat zeer handig is aangezien het besturingsysteem wel voorzien is van het Hangul-alfabet.

Ik dacht, lees ik het nu goed? Hanglul alfabet?
« Laatst bewerkt op: 2015/01/10, 10:49:15 door RikRik »

Frederik

  • Gast
Re: Red Star Linux
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/10, 11:04:14 »
grapjurken  :laugh: :laugh:

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Red Star Linux
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/10, 11:45:46 »
Het krijgt goede kritieken in Noord Korea:
"Een echt out-of-the-box experience. Vooral de overzichtelijke desktop krijgt 3 sterren"

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Red Star Linux
« Reactie #13 Gepost op: 2015/01/10, 12:02:44 »
Om cyberaanvallen op onze servers te voorkomen (;)) (en natuurlijk om aan de forumregels te voldoen), vraag ik jullie om inhoudelijk op het OS te reageren, en de verdere politieke vraagstukken te bewaren voor in het café om de hoek of voor een forum dat er wel geschikt voor is.

Groet, één van de Grote Forumleiders.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/10, 13:05:30 door Timo »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Red Star Linux
« Reactie #14 Gepost op: 2015/01/10, 12:23:05 »
Om cyberaanvallen op onze servers te voorkomen
Je suis Charlie....  :o

Maar goed, het is inderdaad een forumregel dat er geen politiek is toegestaan hier. Om die reden zal ik me dus verder van bijdragen onthouden over dit onderwerp.  :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Red Star Linux
« Reactie #15 Gepost op: 2015/01/10, 13:06:06 »
Om cyberaanvallen op onze servers te voorkomen
Je suis Charlie....  :o

Maar goed, het is inderdaad een forumregel dat er geen politiek is toegestaan hier. Om die reden zal ik me dus verder van bijdragen onthouden over dit onderwerp.  :)
Ik heb er maar een knipoog achter gezet; het was niet serieus bedoeld. Hopelijk is dat zo duidelijker. :P

Re: Red Star Linux
« Reactie #16 Gepost op: 2015/01/10, 13:14:56 »
Het opstartscherm met muziekje na aanmelden:
https://www.youtube.com/watch?v=v3M7cC5gzaY

De officiële installatie-LP (accepteer geen namaak!):

=D =D =D =D Ik lag bijna onder tafel van het lachen!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Red Star Linux
« Reactie #17 Gepost op: 2015/01/10, 13:55:21 »
@lowlands, ik vond het ook grappig.... maar we mogen nu alleen inhoudelijk op Red star reageren i.v.m eventuele cyberaanvallen uit Noord Korea., zie de reactie van Timo met een knipoog!

Jammer, ik heb best wel moeite met het  Hangul-alfabet, ik ga Red Star maar niet installeren, maar ik ben nog steeds benieuwd naar het Koreaans opstartmuziekje.
I
« Laatst bewerkt op: 2015/01/10, 13:59:58 door RikRik »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Red Star Linux
« Reactie #18 Gepost op: 2015/01/10, 14:12:22 »
Tijdens de recente CCC-conferentie in Hamburg werd het Red Star OS gedemonstreerd, een Noord-Koreaans besturingssysteem inclusief een Noord-Koreaanse versie van Firefox die de bekende onderzoeker Robert Hansen erg verbaast. De Naenara Browser is gebaseerd op een zeer oude versie van Firefox. Interessant aan de browser is dat het iets vertelt over de manier waarop Noord-Korea het internet in het land heeft geregeld. Het volledige internet in Noord-Korea bestaat namelijk uit niet-routeerbare IP-ruimte. Net zoals een klein tot middelgroot bedrijf het kantoornetwerk zou inrichten merkt de onderzoeker op.
Verder blijkt de browser hetzelfde trackingsysteem te gebruiken dat Google gebruikt om unieke sleutels aan te maken, behalve dat Noord-Korea ze zelf maakt. Elke keer als iemand de anti-phishing- en anti-malwarelijsten van een lokaal Noord-Koreaans IP-adres downloadt wordt de installatietijd van de browser meegestuurd. "Deze tijdsinformatie is voldoende informatie om mensen te ontmaskeren, wat waarschijnlijk dezelfde reden is dat Google het in de browser heeft ingebouwd", stelt Hansen.
https://www.security.nl/posting/414443/Noord-Koreaanse+Firefox+verbaast+onderzoeker

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Red Star Linux
« Reactie #19 Gepost op: 2015/01/10, 14:55:42 »
@RikRik: dank je. Dat is informatiever dan de info op Motherboard, waar webwereld naar linkt.  :)

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline RikRik

  • Lid
Re: Red Star Linux
« Reactie #21 Gepost op: 2015/01/10, 15:55:03 »
Erg veilig ook ;)

http://news.softpedia.com/news/North-Korea-s-Red-Star-OS-Open-to-Root-Access-469570.shtml
and found that the software based on Linux contains security flaws that would allow an attacker complete control of the machine running the OS.

Geen os om te gaan internetbankieren volgens mij  =D

Re: Red Star Linux
« Reactie #22 Gepost op: 2015/01/10, 16:03:53 »

and found that the software based on Linux contains security flaws that would allow an attacker complete control of the machine running the OS.

Geen os om te gaan internetbankieren volgens mij  =D

Gezien de toestand in Noord-Korea denk ik dat er bij hun weinig te halen valt, eerder wat te brengen :P
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Red Star Linux
« Reactie #23 Gepost op: 2015/01/11, 12:12:27 »

and found that the software based on Linux contains security flaws that would allow an attacker complete control of the machine running the OS.

Geen os om te gaan internetbankieren volgens mij  =D

Gezien de toestand in Noord-Korea denk ik dat er bij hun weinig te halen valt, eerder wat te brengen :P
Maar dat willen ze toch ook niet? ???
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Red Star Linux
« Reactie #24 Gepost op: 2015/01/11, 12:46:13 »
Het lijkt mij wel eens aardig om te proberen. Eens kijken of een vrijwel geïsoleerd land een capabel OS heeft weten te maken, zonder fratsen. (Nee dit is geen reclame slogan)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.