Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hauppage WinTV-PVR 150  (gelezen 5293 keer)

Offline RobinAJ

  • Lid
Hauppage WinTV-PVR 150
« Gepost op: 2008/10/21, 18:35:31 »
Vandaag heb ik een tv-kaart gekregen van Hauppage. Ik weet echter niet hoe ik hem moet installeren en welk televisieprogramma ik hiervoor moet gebruiken. Heb diverse geprobeerd maar alleen met de VLC krijg ik sneeuw. Hoe stel ik de zenders in? Wie kan mij uitleg geven of naar een site verwijzen waar ik duidelijke uitleg kan vinden. Op het forum heb ik niet echt hulp gevonden en ook Google-en heeft mij weinig opgebracht. Wel heb ik Mythbuntu gevonden maar voor zover ik het begrijp is dat een compleet besturingssysteem wat niet de bedoeling is maar alleen een vieuwer.

Systeem Hardy Heron 64 bit
Hauppage WinTV-PVR 150 kaart in pci slot
Kabeltv via coax van Delta

Graag zou ik dit werkende hebben, wie heeft er een tip.
Alvast bedankt.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/21, 18:40:01 »

Offline RobinAJ

  • Lid
Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/21, 18:56:36 »
Die programma´s heb ik geprobeerd (die link had ik ook gevonden) en deze werken (als ze al starten) niet. Alleen bij vlc krijg ik een zwart beeld zoals een tv met sneeuw. Maar ik heb dan geen idee hoe verder. Als ik het goed begrijp in die discussie, kan je alleen met vlc tv kijken met deze kaart.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/21, 19:04:36 »
Citaat van: RobinAJ
Vandaag heb ik een tv-kaart gekregen van Hauppage. Ik weet echter niet hoe ik hem moet installeren en welk televisieprogramma ik hiervoor moet gebruiken. Heb diverse geprobeerd maar alleen met de VLC krijg ik sneeuw. Hoe stel ik de zenders in? Wie kan mij uitleg geven of naar een site verwijzen waar ik duidelijke uitleg kan vinden. Op het forum heb ik niet echt hulp gevonden en ook Google-en heeft mij weinig opgebracht. Wel heb ik Mythbuntu gevonden maar voor zover ik het begrijp is dat een compleet besturingssysteem wat niet de bedoeling is maar alleen een vieuwer.

Systeem Hardy Heron 64 bit
Hauppage WinTV-PVR 150 kaart in pci slot
Kabeltv via coax van Delta

Graag zou ik dit werkende hebben, wie heeft er een tip.
Alvast bedankt.
Als je met deze TV kaart wil werken moet je eerst ivtv-utils installeren. Je kan eventueel ook scantv installeren om de frequenties op te zoeken die je in een starter moet gebruiken.

Het beste werkt deze kaart met VLC.

Ik heb starters gemaakt bijvoorbeeld voor NED1: vlc pvr:// :pvr-device="/dev/video0" :pvr-radio-device="/dev/radio0" :pvr-norm=0 :pvr-frequency=216000 :pvr-bitrate=-1 :pvr-caching=300 :pvr-width=-1 :pvr-height=-1 :pvr-framerate=-1 :pvr-keyint=-1 :pvr-bframes=-1 :pvr-bitrate-peak=-1 :pvr-bitrate-mode=0 :pvr-audio-bitmask=-1 :pvr-audio-volume=-1 :pvr-channel=0
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline RobinAJ

  • Lid
Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/21, 19:40:46 »
Dat is het. Ik heb beeld. Nu alleen de juiste frequenties nog zoeken. Die ik op mijn lijstje heb staan lukt niet. Ned 1 staat bv op 175,25 MHz. De 216000 in het voorbeeld vind inderdaad een kanaal maar met heel veel storing. Mogelijk ligt het aan de kabel of zo. Ik ga in ieder geval er eens mee stoeien om een beter beeld er uit te krijgen.
Ook heb ik nog geen geluid, ja de boxen zitten in de tv-kaart.
Bedankt voor de tips (ivtv-utils via synaptic gevonden).
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/21, 20:31:15 »
#RobinAJ

Het werken met starters is natuurlijk nog een beetje behelpen.

Ik heb inmiddels ontdekt dat er een programma voor is namelijk http://home.arcor.de/saedelaere/index_eng.html Helaas werkt dit progje nog niet optimaal om dat je niet kan finetunen en het werkt niet met frequenties . Ik heb de afgelopen tijd wat contact gehad met de maker van dit programma en hij is bereid om wat aanpassingen te doen zodat het in Nederland ook goed werkt.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/21, 20:38:01 »
Citaat van: RobinAJ
Dat is het. Ik heb beeld. Nu alleen de juiste frequenties nog zoeken. Die ik op mijn lijstje heb staan lukt niet. Ned 1 staat bv op 175,25 MHz. De 216000 in het voorbeeld vind inderdaad een kanaal maar met heel veel storing. Mogelijk ligt het aan de kabel of zo. Ik ga in ieder geval er eens mee stoeien om een beter beeld er uit te krijgen.
Ook heb ik nog geen geluid, ja de boxen zitten in de tv-kaart.
Bedankt voor de tips (ivtv-utils via synaptic gevonden).
Heb je de computer al een keer herstart?

Als je namelijk veel "rommelt" met VLC en deze kaart gaat het geluid op een gegeven moment op mute.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline RobinAJ

  • Lid
Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/22, 10:16:35 »
Ik heb net vanmorgen de pc opgestart en ik krijg er echter geen geluid uit. Ben er nog wat mee aan het spelen.
De zenders zitten bij mij toch op een andere frequentie. Rond de 218000 zit Belgie 2 en iets daarvoor zit Belgie 1. Ik heb ook al een derde zender gevonden maar het is een heel gedoe. Moet eens kijken of ik dit niet auto kan doen want eer ik alle duizenden frequenties heb bezocht ben ik bejaard...
Ach ik heb in ieder geval al redelijk beeld. Dat is al boven verwachting gezien de slechte revieuws die ik ben tegen gekomen.

Kan iemand mij de frequentie tabellen uitleggen? Ik heb namelijk van de Delta een lijstje met freq in Mhz maar dit komt niet overeen met de freq die ik in VLC moet instellen. Zo zit Belgie 2 volgens het Delta lijstje op 217,25 Mhz. Dat is dus iets heel anders. Ik denk dat wanneer ik de juiste freq ingesteld heb, het geluid ook komt, of moet je ook ruis horen, want dan klopt er iets niet.

De antenne is aangekoppeld na de antenneversterker voor dat het naar de div. apparatuur gaat, dus het pure kabelsignaal.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/22, 14:07:23 »
Robin, Delta is jouw kabelaanbieder? Ik heb UPC voor Amsterdam de frequentie tabellen wijken af met andere gebieden/steden waar UPC ook aanbieder is.
Heb je de de tabellen voor de juiste regio?
Wat de ruis betreft, ik heb wel een andere tv-kaart, hiervoor moest ik in etc/modules/ nog een aantal modules toevoegen om de geluid chip van de tv-kaart in te schakelen en deze ook bij iedere start van de PC in te schakelen.
Ik zou wel een kabeltje gebruiken vanuit de tv-kaart naar de line-in van de geluidskaart, het geluidsniveau van een tv kaart is over het algemeen te zwak om rechtstreeks boxen aan te hangen. Ik ga nog even op zoek naar welke module jij nodig hebt.
Je kan ook alleen Mythtv installeren dit is een MCE. Tvtime kan ook,hiermee kan je alleen tv kijken

Met vriendelijke groet,

Gijs

Voor Ubuntu, beetje verouderd zal ook nog wel opgaan voor 8.04 http://ivtvdriver.org/index.php/Main_Page hoop info.
TV-time http://tvtime.sourceforge.net/cards.html
Mythtv http://www.mythtv.org/
alle programma's zitten in Synaptic
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/22, 15:44:14 »
Citaat van: Gijsbert
Robin, Delta is jouw kabelaanbieder? Ik heb UPC voor Amsterdam de frequentie tabellen wijken af met andere gebieden/steden waar UPC ook aanbieder is.
Heb je de de tabellen voor de juiste regio?
Wat de ruis betreft, ik heb wel een andere tv-kaart, hiervoor moest ik in etc/modules/ nog een aantal modules toevoegen om de geluid chip van de tv-kaart in te schakelen en deze ook bij iedere start van de PC in te schakelen.
Ik zou wel een kabeltje gebruiken vanuit de tv-kaart naar de line-in van de geluidskaart, het geluidsniveau van een tv kaart is over het algemeen te zwak om rechtstreeks boxen aan te hangen. Ik ga nog even op zoek naar welke module jij nodig hebt.
Je kan ook alleen Mythtv installeren dit is een MCE. Tvtime kan ook,hiermee kan je alleen tv kijken

Met vriendelijke groet,

Gijs

Voor Ubuntu, beetje verouderd zal ook nog wel opgaan voor 8.04 http://ivtvdriver.org/index.php/Main_Page hoop info.
TV-time http://tvtime.sourceforge.net/cards.html
Mythtv http://www.mythtv.org/
alle programma's zitten in Synaptic
TVtime gaat echt niet werken met WINTV-PVR 150.

TVTime werkt alleen met zgn. framegrabber kaarten en niet met mpeg-encoder cards zoals de pvr 150.

Het grappige van deze kaart is ook dat je deze helemaal niet hoeft aan te sluiten op een geluidskaart!
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline RobinAJ

  • Lid
Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/22, 17:33:02 »
Ja, Delta is mijn kabelaanbieder. En er is mij een lichtje gaan branden. Dom van mij maar de 216000 is Hertz en de lijst van Delta is in MegaHertz. Dus factor 1000. Stom van mij, ik weet het. Goed ga daar eens even mee spelen. Even getest en Belgie geeft nu wel mooi beeld.
Nu het geluid nog.

Vraagje aan Gijsbert: Mythbuntu, wat is MCE? Is dat een soort windows media centrum? Of is dat een compleet besturingssysteem? Ik heb nu Ubuntu 8.04 64 bit en dat bevalt prima.
Ik heb wel een soort geluid, lijkt niet op wat er op tv zou moeten zijn maar er komt wel geluid door als ik de speakers in de geluidskaart steek, dus niet in de tvkaart.

Vraagje aan maasnet: Hoe bedoel je dat je deze kaart niet hoeft aan te sluiten op een geluidskaart?

Afijn, ben weer al een stap verder, we komen er wel.... hoop ik.

Ik ga eens zoeken in de aangeboden links...
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/22, 17:43:21 »
Citaat van: RobinAJ
Vraagje aan maasnet: Hoe bedoel je dat je deze kaart niet hoeft aan te sluiten op een geluidskaart?

Afijn, ben weer al een stap verder, we komen er wel.... hoop ik.
Ik heb die kaart in een slot gestopt en verder niks meer.

Mijn vorige kaart (pinnacle rave) moest ik wel verbinden met mijn geluidskaart.

Bij mij was het geluid in het begin niet goed i.c.m. pulse audio (wel geluid dus). Op het engelse forum heb ik toen de oplossing gevonden http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=899133 namelijk pulse audio verwijderen.

Je kan ook nog proberen de audio output  te veranderen in alsa.
Start vlc instellingen > preferences > Beneden rechts vinkje aanzetten geavanceerde opties > Audio > uitvoermodules > en probeer eens alsa.

Heb je trouwens wel geluid bij het afspelen van een dvd of MP3?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/22, 20:13:15 »
Citaat van: maasnet
TVtime gaat echt niet werken met WINTV-PVR 150.
TVTime werkt alleen met zgn. framegrabber kaarten en niet met mpeg-encoder cards zoals de pvr 150.
Het grappige van deze kaart is ook dat je deze helemaal niet hoeft aan te sluiten op een geluidskaart!
Dat de kaart niet zou werken onder tvtime was ik al eerder tegen gekomen op de tvtime site. Echter tijdens mijn zoektocht op internet kwam ik een site tegen waar dit beschreven werd, is dus in ieder geval niet correct, volgende keer moet ik beter opletten en de site bookmarken kan ik de exacte inhoud nog eens nalezen. Houd in ieder geval in of Mythtv of VLC o.i.d. is Myth het lastigste te configureren, althans dat is mijn ervaring.
Inderdaad de meeste kaarten hebben de standaard audio uitgang met het kabeltje, natuurlijk heb je ze die via de PCI bus geluid leveren, vraagje, wordt deze gezien als een extra geluidsbron met eigen mixer? Gewoon nieuwsgierig.
@RobinAJ, MCE= Media Center Extended, net zo goed als je in de winkel een kant en klare kast koopt met allerlei multimedia zaken er op,voor onder de tv, zo kan je zelf ook een media center maken met Mythbuntu of Linux MCE op een een willekeurig PC, je hebt in iedergeval iets wat aangepast is aan jou smaak en makkelijk te combineren met je thuisnetwerk.
Mythtv voor het gemak in het Nederlands http://wiki.mythtv.nl/index.php/Hoofdpagina
Nog in het Engels, volgens Gandyman het betere MCE http://linuxmce.com/
En nog http://www.mythbuntu.org/
Even wat leeswerk maar dan heb je ook een idee wat de programma's kunnen.

Met vriendelelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline RobinAJ

  • Lid
Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/22, 20:45:22 »
Gijs, bedankt voor de uitleg. Ik had al eerder op de site van mythbuntu gekeken maar snapte het niet echt. Tevens ben ik nog niet zo heel thuis in de ubuntu termologie, ben nog maar een jaar met ubuntu bezig en ik merk dat er heel veel op je afkomt. Ik betrap mij nog steeds op de windows manier te denken. Wel heel fijn dat alles wat ik heb tot nu toe werkt.

Ja, de tv-kaart werkt nu ook. Ben op de gelukzalige gedachte gekomen om  de settings in de VLC te resetten en ik heb nu ook geluid bij mijn beeld.
De boxen zitten gewoon in mijn geluidskaart (intern op het moederbord).

Nu nog uitzoeken hoe ik iets kan opnemen, zou ook leuk zijn, en  hoe krijg ik de afstandbediening werkende? We zijn er zomaar niet, maar ik ben blij dat ik nu toch de kaart werkende heb.

Ik kreeg de kaart van mijn vader, hij was er niet tevreden over (Vista 64 bit pc) en kocht een Pinnacle-kaart.

Hartelijk dank voor al jullie uitleg en het geduld met mijn vragen en gebrekkige kennis, ik heb in ieder geval weer het een en ander opgestoken...
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/22, 20:50:33 »
Citaat van: RobinAJ
Nu nog uitzoeken hoe ik iets kan opnemen, zou ook leuk zijn, en  hoe krijg ik de afstandbediening werkende? We zijn er zomaar niet, maar ik ben blij dat ik nu toch de kaart werkende heb.
Commando voor opnemen van bijv. ned2:

vlc pvr:// :pvr-device="/dev/video0" :pvr-radio-device="/dev/radio0" :pvr-norm=0 :pvr-frequency=184000 :pvr-bitrate=-1 --sout '#duplicate{dst=display,dst=std{access=file,mux=ts,dst="/home/xxxxxxx/xxxxxxx/Ned2.mpg"}}'

De xxxxxx vervangen door je eigen waardes.

Ik heb voor de opname ook weer een starter gemaakt.

Op deze site kan je infomatie vinden voor de afstandsbediening:

https://help.ubuntu.com/community/InstallLirc/Hardy

Zelf heb ik dit nog niet uitgeprobeerd!
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline RobinAJ

  • Lid
Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/22, 21:08:39 »
Als ik het goed begrijp type je dat commando in de terminal? De naam van het bestand is dan Ned2 en de xxx-en staan voor de map waar die in op moet slaan. Ziet er gelikt uit.

Hoe maak  je een starter? Ben bezig geweest om een speellijst te maken maar dat werkt niet, of ik doe het niet goed. Ik pruts ook maar een eind weg...

Ik ga gelijk naar die link, proberen.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/22, 21:29:27 »
Citaat van: RobinAJ
Als ik het goed begrijp type je dat commando in de terminal? De naam van het bestand is dan Ned2 en de xxx-en staan voor de map waar die in op moet slaan. Ziet er gelikt uit.

Hoe maak  je een starter? Ben bezig geweest om een speellijst te maken maar dat werkt niet, of ik doe het niet goed. Ik pruts ook maar een eind weg...

Ik ga gelijk naar die link, proberen.
Met je rechter-muisknop op het bureaublad klikken en dan kiezen nieuwe starter en dan zet je dat commando bij "opdrachtregel".
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline RobinAJ

  • Lid
Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/23, 10:23:53 »
Dat werkt. Dank je wel.
Kan je de starters ook  onder een mapje onder toepassingen zetten? Ik wil niets op mijn bureaublad zetten.
Ik heb geprobeerd om het op een 2e bureaublad te zetten maar de starters staan op allebei, hoe krijg ik de starter op alleen het 2e blad? Ik heb al in het configuratiescherm gekeken maar weet niet waar ik het moet zoeken.

En ik heb op die link gekeken maar volgens mij hangt daar nog iets meer aan vast. Ik keek via synaptec om Lirc te installeren, alleen hij installeerd 3 files, waarvan 1 met de opmerking komt van irq´s. Ik was te moe om het allemaal tot mij door te laten dringen maar ik ga eerst eens kijken welke irq´s mijn pc gebruikt voor ik dit ga installeren, anders dan maar via starters.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/23, 18:21:57 »
Citaat van: RobinAJ
Dat werkt. Dank je wel.
Kan je de starters ook  onder een mapje onder toepassingen zetten? Ik wil niets op mijn bureaublad zetten.
Ik heb geprobeerd om het op een 2e bureaublad te zetten maar de starters staan op allebei, hoe krijg ik de starter op alleen het 2e blad? Ik heb al in het configuratiescherm gekeken maar weet niet waar ik het moet zoeken.

En ik heb op die link gekeken maar volgens mij hangt daar nog iets meer aan vast. Ik keek via synaptec om Lirc te installeren, alleen hij installeerd 3 files, waarvan 1 met de opmerking komt van irq´s. Ik was te moe om het allemaal tot mij door te laten dringen maar ik ga eerst eens kijken welke irq´s mijn pc gebruikt voor ik dit ga installeren, anders dan maar via starters.
Je kan die starters gerust in een mapje zetten, heb ik ook gedaan.

Dat van die bureaubladen weet ik helaas niet.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline RobinAJ

  • Lid
Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/23, 19:29:46 »
Ok, dat ga ik eens uitzoeken. Hoe meer ik met Ubuntu speel hoe meer ik leer en hoe leuker ik het vind.

Bij mijn pa (Vista/XP dualboot) deed deze kaart het niet en onder Ubuntu doet hij het fantastisch. Dat vind ik nu leuk. Wel een beetje gemeen maar ik ben helemaal anti windows geworden. Het is dat je nog net niet helemaal zonder kan, denk aan o.a. games en bepaalde toepassingen/apparatuur.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/23, 20:17:12 »
Als ik je goed begrijp wil je geen iconen/starters op geen enkel bureaublad. Dit heb ik alleen een werkbalk aangepast in een doorzichtige kleur en helemaal links een heel klein Ubuntu logo, als ik hier op klik klapt het hoofdmenu uit en kan ik per catagorie een toepassing opstarten. Daarnaast heb ik Compiz draaien en heb ik vier verschillende achtergronden op de kubus. Dus genoeg keuzes.
Een starter aan maken bijv die in het menu Audio en Video komt Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu>Klik in het linker menu op Audio en Video>Klik in de rechterkolom op +Nieuw item>Normaal laat je deze op Toepassing staan tenzij je de andere opties beter geschikt vind>Geef een naam bijv Nederland 1>Bij Opdrachtregel vul je het volledige commando in van het progamma wat je op wilt starten>Vul bij commentaar in bijv dit is een zender>Klik nu linksboven op  het icoon zoek een leuke op, je kan ook ergens het plaatje van Nederland 1 downloaden en gebruiken>Druk op OK en daarna sluiten. Nu staat je nieuw gemaakte starter in het menu onder Audio enVideo als je toch in dat hoofdmenu zit kan je gelijk meerdere starters aanmaken, als je het liever hebt kan je ook een apart menu aanmaken.
Bij compiz verschillende bureau bladen:
Vier verschillende afbeeldingen:
Je moet voor het kunnen zien eerst dit doen:
1. ALT+F2
2. gconf-editor
3. Apps --> Nautilus --> Preferences
4. Untick "show desktop"
Van deze site http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=474894
Helaas werken je icoontjes op het bureaublad niet meer, dus deze op je werkbalk zetten.
Ik hoop dat je er iets mee kan en bedoelde.
Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline RobinAJ

  • Lid
Hauppage WinTV-PVR 150
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/25, 09:18:55 »
Duidelijk, dank je wel. Ik heb het geprobeerd, er staat nu onder toepassingen een aparte map met televisiezenders. Daar staan al mijn zenders in en het werkt fantastisch.

Het fijne van Ubuntu vind ik de indeling van de mapjes. Kan je helemaal aanpassen. Onder windows staat het in een map (programma´s) en dan staat alles door elkaar. Daarom wil ik eigenlijk geen iconen meer op mijn bureaublad. Is veel netter georganiseerd zo.

Dat met die kubus moet ik nog eens proberen. Compiz heb ik nog niet echt aan de praat gekregen. Ik heb een Club3D Radeon HD3870X2 kaart en daar heb ik redelijk wat problemen mee gehad om die goed werkende te krijgen en ik ben bang dat ik het nu verpruts. Maar ik ga er zeker nog eens mee aan de slag.
Ik ga eerst die thread nog eens goed doornemen.
Zit midden in een verhuizing dus ben vaak te moe om alles tot me door te laten dringen. Ben allang blij dat het zo goed werkt allemaal.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]