Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP! Ik krijg mijn externe harde schijf niet gedeeld!  (gelezen 689 keer)

Offline Beun

  • Lid
HELP! Ik krijg mijn externe harde schijf niet gedeeld!
« Gepost op: 2014/11/17, 16:40:05 »
Beste mensen,

Zoals jullie in de titel al kunnen lezen heb ik een probleem met het delen van mijn externe harde schijf.  Het delen en benaderen van een gewone map op de server lukt overigens prima. Op beide systemen draai ik Kubuntu 14.04 Thar. En oh ja, ik heb nog een irritant probleem: VLC Helper wil maar niet draaien op de server... Dus, wie, oh wie kan mij helpen...?

PEACE!

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: HELP! Ik krijg mijn externe harde schijf niet gedeeld!
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/17, 18:56:21 »
Wat bedoel je precies met het delen van de externe schijf? Er zijn honderden manieren om dit te doen, dus kan je gedetailleerd uitleggen hoe je het hebt ingesteld, hoe je een 'gewone map' hebt ingesteld waarmee het wel werkt, en wat er exact (met foutmelding) misgaat bij het delen van map op een externe schijf?

Offline Beun

  • Lid
Re: HELP! Ik krijg mijn externe harde schijf niet gedeeld!
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/18, 00:19:07 »
Wat bedoel je precies met het delen van de externe schijf? Er zijn honderden manieren om dit te doen, dus kan je gedetailleerd uitleggen hoe je het hebt ingesteld, hoe je een 'gewone map' hebt ingesteld waarmee het wel werkt, en wat er exact (met foutmelding) misgaat bij het delen van map op een externe schijf?

Goed, laat ik even een uitgebreid antwoord geven. Ik heb de map Openbaar gedeeld, niks aan veranderd en dat ging goed. Toen die externe schijf. Daar moest ik de rechten veranderen en dat verrekt Linux (Kubuntu). Ik probeer namelijk met Samba 2 computers met elkaar te verbinden.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/13, 00:23:39 door Beun »