Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows installeren lukt niet  (gelezen 1006 keer)

Offline koshi

  • Lid
Windows installeren lukt niet
« Gepost op: 2010/05/12, 12:00:46 »
Ik heb mijn laptop waar Ubuntu op staat verkocht, de koper wil echter Windows terug op de pc. Het probleem is nu dat als ik Windows probeer te installeren geen HD vindt. Als ik een repair wil uitvoeren om zo de MBR tezeg goed te zetten zegt die ook dat er geen HD's te vinden zijn. Ubuntu opnieuw herinstalleren gaat dan weer wel. Hoe kan ik terug Windows installeren?

Thx,
Koshi.

jesse2314

  • Gast
Re: Windows installeren lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/12, 12:03:49 »
Om wat voor os van windows gaat het, windows xp vista windows 7?

Re: Windows installeren lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/12, 12:04:56 »
Misschien met GParted de huidige partitie verwijderen, dan heb je "niet gebruikte ruimte", dan zou het moeten lukken om met de installatie cd van Windows terug op te starten voor een installatie.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Windows installeren lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/12, 13:06:47 »
Voordat je alles gaat wissen: staat er niet ook nog een verborgen Windows recovery-partitie op?
Heel soms werkt een recoveryschijf samen met die verborgen partitie, meestal niet overigens.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Windows installeren lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/12, 13:14:16 »
is het toevallig een dell met SATA en windows XP SP2 of lager? In dat geval moet je in de BIOS de mode voor de schijf eens op ATA zetten. Ik heb hier in  het verleden ook problemen mee gehad. Ik kan het niet exact vertellen omdat ik geen Dell meer heb.