Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Importeren reservekopie in Firefox  (gelezen 881 keer)

Opgelost: Importeren reservekopie in Firefox
« Gepost op: 2012/05/15, 08:20:07 »
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe installatie gedaan van Ubuntu 12.04. Nu wil ik de eerder gemaakte reserve kopie (met bladwijzers) importeren maar dat lukt niet.

Onderstaande wijze:
Citaat
Kies dan voor Bladwijzers - Alle bladwijzers tonen - Importeren en reservekopie maken - Herstellen - Bestand kiezen.

Ik kom niet verder dan: alle bladwijzers tonen. Importeren en reservekopie maken kan ik nergens vinden  ???

Iemand een tip? Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2012/05/15, 09:02:34 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline midas

  • Lid
Re: Importeren reservekopie in Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/15, 08:26:17 »
Je moet het even weten...

Maar het is inderdaad eerst in 'bladwijzers' naar 'alle bladwijzers tonen' gaan.
Daarna ga je weer met je cursor naar de Unity-bovenbalk (linksboven). Dan verschijnt automatisch 'importeren en reservekopie maken'.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Importeren reservekopie in Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/15, 09:02:07 »
Alles proberend dacht ik ´laat ik het venster maar eens maximaliseren´ toen vond ik inderdaad (op de Unity-bovenbalk?): importeren en reservekopie maken.

Goed verstopt dat wel. Het  is in ieder geval gelukt  :D

Ik heb net 2 dagen Ubuntu 12.04 en ik moet wel erg wennen aan de nieuwe layout en hoe de vensters werken. Vandaar dus ook dat ik het niet kon vinden.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Opgelost: Importeren reservekopie in Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/15, 09:26:02 »
Tip:  Met Firefox Sync schrijf je uw bladwijzers continu weg in de "cloud" en importeer je die gewoon terug  na een schone installatie.  Door  synchroniseren altijd de meest recente bladwijzers op gelijk welke computer. Simpel en handig.

Re: Opgelost: Importeren reservekopie in Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/15, 16:34:36 »
Het heeft mij ook heel wat gepeins gekost voordat ik die verstopte balk zag en dat item van Firefox om bladwijzers te importeren.
Dit is nou een van die redenen waarom ik Unity een overbodige en ongewenste ontwikkeling vind; al weet ik dat velen daar anders over denken.
Waarom de oude vertrouwde Gnome niet als alternatief beschikbaar blijven houden?
Ach ik ken al de discussies daarover ook best wel....
Ik gebruik nu dus maar Cairo dock om die reden. Dat is veel uitgebreider en ook prima naar eigen wensen in te stellen
De fallback mode van Gnome vind ik weer veel te ¨armoedig¨.
Sorry, ik moest dit eventjes kwijt.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: Opgelost: Importeren reservekopie in Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/15, 17:59:54 »
De oude vertrouwde GNOME 2 is dood. GNOME Fallback is er wel en Mate ook, maar Mate is nog in de testfase en GNOME Fallback noem je zelf al het argument.
sudo apt-get remove globalmenu en dan heb je je menu's terug op de oude plek in het venster zelf.
Trouwens, niet zo klagen over die bladwijzers importeren want er zijn zelfs browsers waarin dat helemaal niet kan, zoals bijv. in Rekonq, de standaard browser van Kubuntu nota bene (ja, het kan wel, maar niet vanuit Rekonq zelf).

Re: Opgelost: Importeren reservekopie in Firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/15, 19:55:53 »
Dan reageer ik ook nog even  ;)

Ik geef het even de tijd maar Unity is inderdaad behoorlijk wennen.  Het doet mij een beetje denken aan een ´verticale docky´. Vervelend ook dat er zoveel toepassingen in zitten die ik toch bijna nooit gebruik. Daar word het onnodig druk van (afleidend).

´Nou ja´... ik ga mij er maar eens in verdiepen ook m.b.t eventuele alternatieven.  ;) Neemt niet weg dat ik zeer blij met mijn nieuwe Ubuntu installatie.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/15, 19:57:26 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Opgelost: Importeren reservekopie in Firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/15, 20:00:32 »
Rechtermuisknop --> Verwijderen uit starter ;)

Re: Opgelost: Importeren reservekopie in Firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/19, 23:21:55 »
Alleen jammer dat je niet die reservekopie kan importeren als je de map gewoon gekopieerd hebt op een andere HD... :'(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Tom

  • Lid
Re: Opgelost: Importeren reservekopie in Firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/19, 23:28:33 »
Snap het even niet ,je kunt toch je hele Moz map (copy) op een sticky zetten heb je alles ,doe dat elke zondag even .. heb ik altijd de laatste stand als backup.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Opgelost: Importeren reservekopie in Firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/20, 13:16:29 »
Als je dat via exporteren doet wel,doe je dat niet,maar alleen de map kopieren,kan het niet.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.