Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbatim DVD-RW  (gelezen 3147 keer)

Offline vragen

  • Lid
Verbatim DVD-RW
« Gepost op: 2012/10/21, 16:11:50 »
Dit staat er op het hoesje: Verbatim 4 x DVD-RW. Dan kan ik er toch vanuit gaat dat het min R is? Tegenwoordig zijn DVD-R moeilijk verkrijgbaar. Mijn DVD recorder herkend deze schijfjes niet. Hij gaat eerst initialiseren maar dan geeft hij na 2 minuut 40 aan dat de schijf niet herkend wordt? Wat is er aan de hand? Gaat om een LG-DR4810S.

Offline vragen

  • Lid
Re: Verbatim DVD-RW
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/21, 18:46:21 »
Deze herkend alleen DVD-R. Nu ik er een Philips schijfje er in heb gestopt werkt hij uitstekend. Ook Fuji. Alleen hij wil niet werken met Verbatim. Dat is voor mij ook een ONBEKEND merk, wellicht dat hij daarom niet werkt. Morgen maar terug brengen naar de winkelier. Hopen dat die ze terug wil nemen. Daar staat alleen DVD-RW op.... Denk dat dit geen -R versie is?

Re: Verbatim DVD-RW
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/21, 20:42:38 »
Dit staat er op het hoesje: Verbatim 4 x DVD-RW. Dan kan ik er toch vanuit gaat dat het min R is?

Waaruit maakt jij dat op?
Als je bedoeld DVD-RW  dan zegt dat laatste -RW  -Read Write
Dus de DVD is leesbaar en beschijfbaar.
Heeft nix te maken met -R dat moet apart vermeld staan.

Citaat
Tegenwoordig zijn DVD-R moeilijk verkrijgbaar. Mijn DVD recorder herkend deze schijfjes niet. Hij gaat eerst initialiseren maar dan geeft hij na 2 minuut 40 aan dat de schijf niet herkend wordt? Wat is er aan de hand? Gaat om een LG-DR4810S.
Het feit dat je recorder deze schijfjes niet vreet kan te maken hebben met de kleur van je laser die erin zit.
De kwaliteit van de laser bepaald met welke media hij allemaal kan werken.
LG is nu niet een echt kwaliteit merk maar een goedkoop allerhandje en dus is de laser die erin zit ook niet echt kwaliteit.
Met gevolg dat je beperkt bent tot een bepaald aantal merken media en nogmaals dat heeft te maken met de kleur van de schijfjes.

Koop je de volgende keer een duurder merk CD/DVD  brander (Bijv. Plextor)zal je zien dat je daar meerdere- zoniet alle merken media in kan gebruiken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Verbatim DVD-RW
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/21, 22:54:19 »
Kan kloppen Femke, echter mijn vader heeft idertijd ook zoń onding gekocht, zou makkelijker zijn dan een video recorder  =D
Helaas heeft hij ook nog eens een philips gekocht, iets waar ik ver uit de buurt moet blijven anders gaat het stuk, philips en ik zij natuurlijke vijanden.....

Maagoe ook dat apparaat vreet niet alle merken media, ook zeggen ze van wel, en blijkbaar slijt de laser sneller dan verwacht want hij word steeds kieskeuriger met welk soort media hij kan werken....

En ja idd slijtage, ook een laser is een lamp en heeft maar een beperkt aantal branduren, en zal dus na verloop van tijd steeds slechter gaan werken.

Dus mijn beste vragen, het kan ook zijn dat na vele uren gebruik de laser slijtage perikelen gaat vertonen  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline vragen

  • Lid
Re: Verbatim DVD-RW
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/22, 07:51:37 »

Re: Verbatim DVD-RW
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/22, 10:37:03 »
Dan heeft de Harense Smit me een verkeerde DVD mee gegeven.
Dat zou makkelijk kunnen, kijk zelf nog eens op het doosje of op de media, daar staat het echt wel op of het een -R is of niet.

Citaat
LG DR4810S Was beste koop: consumentengids.
Consumentenbond was ooit een mooi ideaal tot ze ontdekte dat ze er geld mee konden verdienen, vanaf toen begon het toch op volksverlakkerij te lijken.......
Criteria zijn belangrijk om tot een conclusie te komen.
Voorbeeld:
Ik heb 2 verschillende merken DVD branders ik ga een vergelijk test doen en mijn criteria is de prijs, hoe lager hoe beter.
De ene kost 120 euro en die kan alles branden en lezen met een snelheid van 52 X .
De andere kost 60 euro en kan bijna alles lezen en schrijven met een snelheid van 52X.
Dan komt die laatste bij mij als beste uit de test, het vergt iets aanpassing van de klant, hij moet opletten wat voor media (schijfjes ) hij koopt .

Dus gaat hier geen of weinig waarde oordeel aan hangen, beste conclusie is nog altijd Google en dan ga je zowel in Nederland als het buitenland lezen wat voor commentaar en problemen mensen hebben met dit apparaat, dan krijg je in ieder geval een onafhankelijk gekleurd beeld, waar je natuurlijk zelf nog een stukje gezond verstand bij moet voegen.

Bij de eerst ingooi in Google over dit apparaat las ik dit:
Citaat
Door Ruth op 01-03-2009

   Kan iemand mij vertellen welk type dvd's er te beschrijven zijn door de LG DR 4810 S Heb al zoveel verschillende dvd's verprutst iedere keer geeft de dvd -speler aan dat hij de dvd's niet kan lezen. Vraag beantwoorden
   
Door: Jo op 12-07-2009
Antwoord: Probeer eens dvd's van MMORE.Heb ik geen enkel probleem mee. Van welk merk dan ook: neem in eerste instantie op met een DVD-RW,dan verspeel je in geen geval schijfjes. Gebruik alleen maar -R  schijfjes voor je opname
Jo maakt hier ook de fout door te zeggen -RW dus heb ik dat weggehaald.

Dus je bent waarschijnlijk niet de enige die dit soort problemen heeft met dit merk en model ......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Verbatim DVD-RW
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/22, 11:08:57 »
Citaat van: gandyman
Helaas heeft hij ook nog eens een philips gekocht, iets waar ik ver uit de buurt moet blijven anders gaat het stuk, philips en ik zij natuurlijke vijanden.....

Hahaha, hier ook! Ik ben echt anti Philips. Van huis uit mee gekregen. ;)

Al komt een philips apparaat als beste uit de test en ik wil zo'n apparaat, kijk ik toch liever even verder. Al krijg ik geld toe, koop ik het nog niet.

@Vragen: geen idee wie H.S. is, maar dan ga je er toch mee terug? Kijk eens op BigDennis.com voor platinum, cakebox 100 stuks (http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/verbatim-dvd-rw/?action=post;last_msg=844715)

Haha, ja ook ik ben inderdaad anti-Philips.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Verbatim DVD-RW
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/22, 11:24:25 »
Citaat
Citaat van: vragen op Gisteren om 16:11:50

    Dit staat er op het hoesje: Verbatim 4 x DVD-RW. Dan kan ik er toch vanuit gaat dat het min R is?


Waaruit maakt jij dat op?
Als je bedoeld DVD-RW  dan zegt dat laatste -RW  -Read Write

Natuurlijk is dat -R(W), immers

Quote Femke98:
Citaat
Kijk eens in je boekjes van de LG, daar kan je lezen wat hij kan hebben.

als ik kijk op internet zie ik dit staan:

Opname mogelijkheden    DVD-R, DVD-RW
Weergave    CD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, MP3, SVCD, Video-CD
Laat duidelijk zien dat er (ook) DVD+R(W) (bestaat)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline vragen

  • Lid
Re: Verbatim DVD-RW
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/22, 14:52:39 »
Nee de  LG-DR4810S accepteert geen DVD+R, staat heel duidelijk op dat hij alleen DVD -R accepteert. Heb DVD+R er in gedaan dan speelt hij alleen maar af en neemt er niet mee op.

Wat is nu een DVD-RW schijf dan? Is dat een + of -? Of beide?

[Mod edit: Als je je post wil wijzigen, gebruik je de edit-knop. Gelieve geen veranderde quote (dubbelpost met edit) te maken, maar gewoon het originele bericht te veranderen, zoals ik nu gedaan heb.]
« Laatst bewerkt op: 2012/10/22, 15:34:18 door TopGear »

Re: Verbatim DVD-RW
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/25, 18:20:10 »
Precies wat er staat DVD-RW = DVD MIN RW.

Wat is er mis met Philips DVDtjes, die doen het teniminste goed.

DVD-RW is het zelfde als DVD-R alleen kun je die niet wissen en opniew beschrijven.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu