Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] dvd branden en converteren  (gelezen 6158 keer)

Offline Agnes

  • Lid
[OPGELOST] dvd branden en converteren
« Gepost op: 2009/02/16, 17:44:54 »
Deze week ben ik na veel problemen met window xp overgestapt op Ubuntu 8.10.
onder windows gebruikte ik altijd dvd decryptor, img burn en convert x to dvd.
onder Unbuntu is het voor mij tot nu toe moeilijk om dvdś te branden, ik kan via k9copy wel gedownloade dvd9 omzetten naar dvd 5.
Maar met brasero kan ik geen enkele dvd branden, k3b kan ook niet elke dvd branden.
Het is zelfs zo erg dat het me nu nog niet lukt om een dvd te rippen, dvdrip werkt niet.
omdat het onder ubuntu niet lukt om een ISO (dvd film) te branden heb ik IMG burn gedownload en wilde dat onder wine gebruiken, maar img burn ziet mijn internet cd brander niet en ook mijn externe dvd brander niet. dvd decryptor die ik wilde gebruiken om een dvd te rippen heeft hetzelfde probleem.

Wie heeft tips voor deze leek? ;) ik ben niet veeleisend maar wil wel een dvd kunnen rippen of branden en het liefst zonder windows programmaś
« Laatst bewerkt op: 2009/04/26, 13:58:53 door Agnes »

Re: dvd branden en converteren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/16, 18:03:14 »
Volgens mij is het een veel betere optie om eens een andere brander te proberen.

Re: dvd branden en converteren
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/16, 18:12:02 »
Branden werkt hier perfect, zou je misschien wat duidelijker willen zijn wat niet lukt.
Nautilus kan trouwens ook branden. CD/DVD werkplaats
Daarnaast kan je een iso ook makkelijk branden gewoon openen met CD/DVD werkplaats.
Er zijn zoveel programma's die het ook kunnen. ZIe eens installeren/verwijderen

Over rippen, dit is inderdaad wat moeilijker en ik snap niet dat er nog geen makkelijker programma voor
linux beschikbaar is. Misschien kan je daar acidrip eens voor proberen. Maar makkelijk is het nog altijd niet :(


edit:
Het begin van een overstap is altijd moeilijk.
Maar nu een beetje ervaring wordt alles een makkie ;)


« Laatst bewerkt op: 2009/02/16, 18:14:07 door Dennisgroot »

Offline Agnes

  • Lid
Re: dvd branden en converteren
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/16, 18:42:15 »
acidrip werkt op dit moment niet bij mij.
Ik heb dvdś gebrand onder de dc dvd werkplaats, maar ik heb een ISo op mijn Hd staan die niet gebrand kan worden met de cd dvd werkplaats, brasero of k3b. daarom dacht ik eraan om IMG burn te gebruiken maar die ziet de cd brander van mijn Dell pc niet en ook de externe dvd brander (Benq) niet.
Inderdaad ben ik nog een beginner en moet ik nog veel leren, en omdat ik overgestapt ben op Ubuntu wil ik liever geen windows programmaś gebruiken.
Op mijn HD heb ik een ISO film staan, deze krijg ik niet weggebrand kijg onder brasero of k3b, zij geven aan dat het bestand te groot is (4,4GB) maar nu geeft de dvd cd werkplaats aan: vervang de schijf in het station door een schijf met tenminste 4.3 GiB vrije ruimte. De volgende schijftypes worden ondersteund:
DVD+R DL
Het gaat hier echt om een lege dvd-r dus ik snap niets van deze melding.
graag krijg ik tips om ook in Ubuntu ervaren genoeg te worden zodat ik gewoon films kan branden en eventueel aviś kan converteren naar dvd. =D
Onder windows was ik ervaren genoeg maar dit is een hele nieuwe uitdaging!

Re: dvd branden en converteren
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/16, 19:30:58 »
weet je zeker dat het niet aan de dvd ligt?
Of aan de Iso zelf, heb je weleens wat gebrand onder ubuntu?

Je treft het wel dat niks werkt :|
Krijg je een foutmelding of start hij helemaal niet op?

Offline Agnes

  • Lid
Re: dvd branden en converteren
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/16, 20:17:51 »
de betreffende ISO was een taaie, ik had hem al eerder onder windows gedownload en met IMG burn weggebrand, maar de dvd werkte niet goed. Nu opnieuw gedownload en ik moet toegeven, ik heb gezondigd; ik heb de iso met dvd shrink onder wine iets kleiner gemaakt en nu kon ik hem wel wegbranden maar alleen onder de cd dvd werkplaats.

Het is ook niet zo dat helemaal niets werkt, ik heb een bakcup van een dvd9 kunne maken met dvd95, maar die leest geen ISO van de HD helaas.
met k9copy heb ik een dvd9 iso kunnen omzetten en wegbranden in dvd5.
Maar brasero krijg ik niet aan de praat. Het programma start wel op maar kan geen tvs map of een iso wegbranden.

Maar ik geef niet zomaar op, ik vind het een enorme uitdaging, als ik alleen al denk aan de ellende die ik had met windows (vertraagde pc, spyware en vergeet niet dat windows nooit je hele HD ziet, ik mistte altijd 20 GB en onder Ubuntu heb ik mijn HD helemaal tot mijn beschikking). XD

Offline Petervdw

  • Lid
Re: dvd branden en converteren
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/17, 14:40:39 »
Aan Agnes

Voor branden: probeer K3B.

Vr.groet, peter

Sorry, ik zag pas later dat je K3B al eens hebt geprobeerd.
Maar dat vind ik de beste tot nu toe.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/17, 15:14:47 door Petervdw »

Re: dvd branden en converteren
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/17, 15:33:33 »
Probeer eens Nero Linux, die brandt echt alles :)

Offline Agnes

  • Lid
Re: dvd branden en converteren
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/18, 12:37:12 »
bedankt voor de tips en Vistaus vooral bedankt voor de link naar jouw pagina, daar heb ik al veel tips kunnen vinden. :)

Offline Agnes

  • Lid
Re: dvd branden en converteren
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/21, 18:50:19 »
na nog wat getest te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat k9copy perfect werkt om dvd9 om te zetten naar dvd5, in het begin had ik wat problemen maar na een herstart van mijn pc werkt het prima.
k3b is een prima brand prgramma om dvdś weg te branden.
En het is me nu gelukt om snel een dvd te rippen met GnomeBaker, in plaats van branden maak ik alleen een ISO aan.
Nu hoef ik alleen het converteren van een avi nog te testen en als dat ook nog gaat lukken ben ik van mijn beginnersproblemen af =D

Re: dvd branden en converteren
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/21, 23:23:17 »
Bekijk Fuoco Tools eens, hoe te installeren staat er ook bij. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=652843

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Re: dvd branden en converteren
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/08, 20:46:44 »
Hoi Agnes,

Misschien ligt het  aan de 8.10 versie. Ik had onlangs ook veel problemen met het branden K3B liep tekens vast 1 dvd branden ging nog, maar een tweede niet meer.
Brassero werkte bij al helemaal niet. Ik ben naar Ubuntu 8.04.2 overgestapt, nu lijkt alles toch beter te werken. ook alle driver problemen die ik hgad zijn verholpen.

Heb een HD film gebrand zonder problemen.

Misschien ook iets voor jou om over na te denken.
Niet dat ik er verstand van heb, ik gebruik Ubuntu ook pas een kleine 4 weken

Abyss

Offline Agnes

  • Lid
Re: dvd branden en converteren
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/26, 13:57:29 »
 Alle problemen met k3b zijn opgelost, ik moest nog wat plugins installeren toen werkte het perfect.
ook cd's brand ik met k3b. dvd9 zet ik om naar dvd 5 met k9copy. het rippen blijf ik voorlopig doen met gnomebaker en avi's zet ik om met devéde. Mijn problemen op dit gebied zijn in ieder geval opgelost.