Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fatsoenlijk iPod synchronisatie programma voor muziek EN video gezocht  (gelezen 2822 keer)

Hallo,

Ik heb een iPod classic, op zich is het een mooi apparaat maar het grootste nadeel is echt de koppeling aan iTunes..
Nu zijn er wel alternatieven hiervoor, maar geen een biedt echt wat ik zoek.

Rhythmbox bijvoorbeeld synchroniseert alleen maar muziek, volgens mij ook video maar minder goed.
Banshee, songbird, Amarok idem dito.
Met minder goed bedoel ik dat ik onder alle voorgenoemde programma's mijn Video's niet kan indelen in Films, Tv-Programma's en muziekvideo's.

Nu is er wel een programma dat zijn werk doet, GTKPod, helaas vertoont deze weer problemen als ik veel video's in een keer synchroniseer.
Laatst heb ik geprobeerd alle southpark afleveringen erop te zetten (hoe ik daar aan kwam is niet relevant (met torrents), wie weet heb ik ze allemaal gekocht). Maar helaas kopieerde ze hij de afleveringen wel naar mijn iPod, maar kon ik niet op 'save changes' drukken. Hierdoor werd de boel niet opgepikt door mijn iPod en had ik 8gb 'in gebruik' waar ik niets aan had.
Nu heb ik de boel overigens weer via iTunes hersteld, kan ik hem weer opnieuw volzetten.. (Zit nu alweer op de 16,2gb in gebruik)
Maar eigenlijk wil ik dit weer voorkomen.. (Ik heb dit eerder gehad)

Kortom, hier dus mijn vraag:
Kent iemand een programma waarbij ik mijn iPod op Ubuntu kan synchroniseren en mijn video's kan onderverdelen in TV-Programma's, Films en muziekvideo's?
Want volgens mij werkt iTunes niet onder Wine (althans, hij herkent geen iPod).. Ik vind het een traag instabiel rotprogramma, iTunes, maar het synchroniseert mijn iPod wel goed...

Ik heb overigens een iPod classic van 120gb en ik gebruik Ubuntu 10.04...
Dat laatste is ook niet relevant imho, ik zoek gewoon een programma dat onder Ubuntu 9.10 werkt ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline edgar

  • Lid
Re: Fatsoenlijk iPod synchronisatie programma voor muziek EN video gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/26, 18:20:27 »
Ik kwam van de week dit artikeltje tegen, misschien is het wat...

http://www.webupd8.org/2010/03/now-you-can-say-linux-supports-iphone.html
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Re: Fatsoenlijk iPod synchronisatie programma voor muziek EN video gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/26, 18:42:35 »
Ik kwam van de week dit artikeltje tegen, misschien is het wat...

http://www.webupd8.org/2010/03/now-you-can-say-linux-supports-iphone.html

Ik zoek een programma waar ik mijn video's een beetje normaal kan beheren onder Ubuntu... (Als liefst ook meteen mijn muziek). Dit artikel gaat over de standaard ondersteuning van de iPod touch en de iPhone.. De iPod classic werd al ondersteund ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Fatsoenlijk iPod synchronisatie programma voor muziek EN video gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/26, 19:37:57 »
Ik heb ook een ipod classic en gebruik gtkpod-aac.
Kubuntu 20.04

Re: Fatsoenlijk iPod synchronisatie programma voor muziek EN video gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/26, 19:42:44 »
Op Linux is gtkpod (gtkpod-aac an, verschil zit hem in ondersteuning voor bepaalde formaten dacht ik) ook altijd mijn favoriet. Het werkt sneller dan iTunes (wel doet iTunes het beter, als ik hem sync via gtkpod, dan doet de iPod muziekquiz (spel op de iPod) het niet)

Ik heb zelf alleen niet hele goede ervaringen met GTKPod en veel video's tegelijkertijd synchroniseren (hij registreert ze niet, en dan ben ik inneens gigabytes aan ruimte kwijt).

Ik vroeg me dus af of er een degelijk alternatief is voor iTunes of Gtkpod...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Fatsoenlijk iPod synchronisatie programma voor muziek EN video gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/26, 19:48:36 »
Vroeger gebruikte ik Floola hiervoor,totdat ik Floola niet meer geinstalleerd kreeg.
http://www.floola.com/home/download_linux/
Kubuntu 20.04