Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: The Linux vs Microsoft war is over  (gelezen 25610 keer)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #50 Gepost op: 2011/04/19, 20:52:55 »
beide komen uit het zelfde artikel, de tijd zal het leren

ah gevonden

http://www.zdnet.be/news/124690/een-applicatiewinkel-voor-linuxdistro-s/
« Laatst bewerkt op: 2011/04/19, 20:58:37 door Xarvaz »

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #51 Gepost op: 2011/04/19, 20:56:00 »
@heir4c: Nee hoor, KPackageKit is alleen standaard op Kubuntu en NIET op Ubuntu. Zou wel raar zijn, een KDE-programma dat afhankelijk is van half KDE standaard op Ubuntu GNOME ???
En dat die pakketten wegvallen is niet de bedoeling. Er zullen altijd losse pakketten blijven die niet in de pakketbronnen van een distro zitten.

@Xarvaz: Neem ook eens een kijkje op hun website: http://www.packagekit.org
"The actual nuts-and-bolts distro tool (yum, apt, conary, etc) is used by PackageKit using compiled and scripted helpers. PackageKit isn't meant to replace these tools"

Offline heir4c

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #52 Gepost op: 2011/04/19, 20:59:00 »
En dit dan?:

Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #53 Gepost op: 2011/04/19, 21:02:05 »
@Sjoerd, Klopt linux is in een aantal dingen veel makkelijker dan Windows.
Maar van de andere kant is dit ook weer niet zo.

Werkt je Tom Tom in Linux?
Kun je iedere telefoon instellen in Linux?
Werkt iedere printer in Linux?
Kan zo nog wel even door gaan want er is nog genoeg wat niet werkt in Linux.
Natuurlijk word dit beter en beter maar zolang de terminal nodig komt het nooit van de grond.

Waarom is Dell gestopt met Ubuntu op hun laptops te verkopen.
Een groot gedeelte kwam terug en dat had niets er mee te maken dat de drivers en dergelijke niet zouden werken want alles draaide.
Ik moet voor veel games nog steeds Windows gebruiken omdat het of in Linux niet draait, of ik moet mijn systeem nog sneller maken omdat het anders niet fatsoenlijk draait.

Uhm Open Office draait ook in Windows. Waarom is dat niet het populairste?

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #54 Gepost op: 2011/04/19, 21:10:44 »
@Sjoerd, Klopt linux is in een aantal dingen veel makkelijker dan Windows.

Uhm Open Office draait ook in Windows. Waarom is dat niet het populairste?

o hmm bij ons dus wel,  we zijn echt groot gebruikers hierin alleen kantoor gebruikt MS Office, en dat ondanks dat al die mensen Office pro voor 23 euro legaal kunnen kopen.

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #55 Gepost op: 2011/04/19, 21:31:02 »
@heir4c: Waarschijnlijk meegekomen met een KDE-pakket dat je geïnstalleerd hebt. Nogmaals: KPackageKit is ALLEEN standaard in Kubuntu en NIET in Ubuntu.

@emiel: Was Dell niet gestopt omdat er niet genoeg vraag naar was en ze steeds een versie achterliepen?
Verders: iedere HP-printer werkt in Linux. Soms moet je ven HPLIP updaten, maar dit kan zonder Terminal. Android-telefoons en iPhones kun je instellen en ook BlackBerry met het programma Barry. Verders de meeste Nokia's en Palm (alle). Daar heb je al het grootste gedeelte van de telefoonmarkt.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/19, 21:32:56 door Vistaus »

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #56 Gepost op: 2011/04/19, 22:22:01 »
@emiel
Ja, out-of-the-box is de hardwareondersteuning écht vele malen beter onder Linux dan onder Windows.
Voor het grootste gedeelte van de gebruikers is Windows eigenlijk overbodig en draait Linux 100% goed en voldoet aan alle eisen.
Het is slechts een minderheid waar echt problemen optreden.

Als ik een Windows-installatie uitvoer, ben ik echt uren bezig met de boel installeren.
Veel drivers werken niet, er is geen kantoorpakket, er is geen mediaspeler, codecsupport is niet bepaald fantastisch, flash e.d. moet nog geinstalleerd worden, er moeten allemaal verschrikkelijk logge programma's geinstalleerd worden om de boel draaiend te houden. (Anti Malware, Anti-Spyware, Anti-Virus en als het nog even tegenzit zelfs een registery cleaner).
De procedure voor Linux is echt veel gemakkelijker. Zelfs codecs, flash e.d. kan je nu standaard installeren met Ubuntu.
Het is dan niet fair om te zeggen dat een printer out-of-the-box niet goed werkt, ten eerste is dit uitzondering, ten tweede is de herkenning hiervoor echt veel beter dan elke willekeurige concurrent.
Ik ben langer bezig met alle drivers e.d. ophalen voor Windows dan het instellen van Ubuntu. Ik koop altijd willekeurige hardware en het gaat vrijwel altijd goed.
CD'tjes van driverfabrikanten raak ik altijd in een week kwijt, dus daar heb ik bij een Windows-installatie ook niets aan.


En laten we eerlijk wezen, wie synchroniseert zijn telefoon met de computer? Nogmaals, ik heb het over 70% van de markt.
Voor 70% van de markt voldoet het standaardpakket van Linux volledig aan de eisen, en alles dat mist kan gemakkelijk via het softwarecentrum worden opgehaald. (Bijvoorbeeld een variant van MS Paint of een eBook reader)
En dan is er nog een 30% die echt Photoshop nodig heeft, of echt een ander pakket of simpelweg graag de nieuwste games speelt.
Maar voor de doorsnee gebruiker is Linux zeker geschikt. De terminal is overigens nauwelijks nodig voor dagelijks gebruik.

En dan nog even om het duidelijk te maken.
-Nee, dit is niet altijd zo geweest. Linux is pas sinds een jaar (ongeveer) echt geschikt voor die genoemde 70%.
-Het grootste marktaandeel is absoluut iets anders dan het beste systeem. We zien wel vaker dat product A goedkoper, en beter is dan product B terwijl product B veel beter verkoopt. (Zie bronwater waar geconcurreerd wordt in exact hetzelfde product)
Ook in de tech-wereld zijn er talloze verhalen waarin het betere product het moest afleggen tegen een mindere variant. En dat is niet de prijs.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/19, 22:23:53 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #57 Gepost op: 2011/04/19, 22:31:29 »
Het grote probleem ligt hem echt bij het feit dat niemand het kent.

Dat denk ik ook. Maar het kan veranderen door het voorbeeld te geven: mijn een-na-laatste conversie (single-boot) was mijn zwager omdat zijn vrouw er schoon genoeg van had dat hij om de paar maanden de PC opnieuw moest installeren (Win7). Zij wist amper Ubuntu uit te spreken, maar wist wel dat het veilig en stabiel was.

Mijn laatste conversie was mijn schoonmoeder (75 jaar) omdat de PC onder Vista niet meer vooruit te branden was:  5 minuten opstarten en daarna IE ook nog eens 5 minuten. Na installatie van Ubuntu (single-boot) kan ze binnen 1 minuut internetten. Mijn schoonmoeder weet amper hoe de PC aanmoet en had nog nooit van Ubuntu gehoord maar is nu wel in haar omgeving aan het rondbazuinen dat ze nu een snel systeem heeft dat ook nog eens zonder anti-virus werkt. De visite-kaartjes die ik haar gegeven heb worden bij wijze van spreken bijna uit haar handen gerukt. Dat gaat mij/ons weer heel wat werk opleveren...

Dus: verandering komt van onderaf, van de mensen zelf en zal zich als een olievlek verspreiden, langzaam maar zeker.

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #58 Gepost op: 2011/04/19, 22:49:58 »
Er wordt nog iets vrij belangrijks over het hoofd gezien: Silverlight en DRM. Dit lijkt misschien onbenullig maar een site als RTLGemist werkt gewoon niet onder Linux, onder geen enkele distro. Dus je mag dan snel internet op kunnen, als je dan niet alle sites kan bezoeken die je wil is de lol er ook snel af. Nu weet ik ook wel dat wanneer 50% Linux zou gebruiken RTL er als de kippen bij is om (op zijn minst) een flashalternatief te bieden maar dat is weer die vicieuze cirkel.

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #59 Gepost op: 2011/04/19, 22:52:00 »
@erik: In ieder geval werkt SBS keurig met Moonlight. Voor de rest moet je bij MS klagen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #60 Gepost op: 2011/04/19, 22:53:19 »
@Vistaus een hoop systemen kwamen terug omdat mensen niet wisten hoe ze met Ubuntu moeten werken.
Is Ubuntu moeilijk. Nee maar mensen willen wat ze kennen.

@Xarvaz, En hoeveel gebruiken er MS Office?
Dat zijn er een hoop meer.

Het is makkelijk zeggen dat Ubuntu makkelijker is en op een aantal gebieden is dat ook zo maar op een aantal gebieden is dat niet zo.
Tevens is het onbekend en blijven mensen graag bij wat ze hebben.

Pas heb ik iemand wat software gegeven omdat dat makkelijker werkte dan wat hij nu nog steeds gebruikt.
Hij heeft er naar gekeken en ging daarna weer met de software verder die hij gewend was.
Het was makkelijk ja maar hij was het niet gewend en hij kende de software waar hij mee werkte.
Toen UG over ging op iconen in plaats van pulldown menu's gebruikte ik nog de menu's omdat ik het gewend was.
Windows is men gewend en daar kun je weinig tot niets aan doen.
Tevens zien de gebruikers het anders dan gebruikers van Linux.
De ene vind het makkelijker en de andere houd van de terminal.
Toen ik er mee begon vond ik het niet makkelijker dan Windows.
Ja installatie was zo gedaan en het meeste was zo ingesteld, maar ik kende het software centrum niet en ik wist niet hoe de terminal werkte.
Aangezien ik dit nu gewend ben zie ik het niet als obstakel maar heel veel anderen wel.
Zoeken naar oplossingen is ook niet aan iedereen besteed en nu kan iedereen roepen O Linux is nu zo makkelijk, dat is het niet. Geef Linux het uiterlijk van Windows en het is makkelijk.

Vergeet niet dat het gemiddeld IQ van een Linux gebruiker hoger is dan dat van een Windows gebruiker.
En dat degene die hier op het forum zitten, over het algemeen wat andere soort gebruikers zijn dan mensen die op hun Windows pc zitten.
Heel veel wisselen niet omdat ze gamen op hun pc en dan heb je nu nog niets aan Linux.
Ja er draait veel op maar niet alles.

Praat met Windows gebruikers en je merkt dat ze het anders zien dan de meeste hier op het forum.
Tussen wat is en hoe het beleeft word zit een heel groot verschil.
Ga met een pc met Ubuntu er op naar een pc winkel en vraag of je daar mag onderzoeken wat mensen van Ubuntu vinden.
Laat ze eerst alles zoeken en ontdekken zonder dat je ze helpt. Laat ze wel dingen doen die ze ook op hun eigen pc doen en zet dat op papier.
Als ze klaar zijn, kijk dan mee wat is gelukt en wat niet.
Help ze daar mee en vraag wat ze er van vinden en of ze het op hun pc willen.

Ik denk dat je raar op kijkt als ze iets anders beleven dan wat je denkt.
Ik liet Ubuntu zien en er waren positieve reacties maar de meeste vonden het niets voor hun.
Zag er leuk uit en ze konden een brief typen maar meer konden ze er niet mee.
In windows kunnen ze het allemaal omdat ze dat gewend zijn. En hoeveel mensen installeren zelf hun pc?
Kijk eens naar hoeveel pak en bel systemen er worden verkocht met Windows er op en hoeveel er ooit zelf iets aan doen. Dat percentage is zeer laag.
De systemen zijn meestal vol met zooi wat ze downloaden en zodra je weet hoe je een pc installeert, mag je voor hun alles weer in orde maken.
Dat is de grootste groep gebruikers en dat zal zo blijven.

Zorg dat iedere school standaard Linux draait en je maakt een kans bij de thuis gebruiker.
Dan heb je de meeste jongeren al zo ver dat ze er mee leren werken.
Zorg er voor dat je een bestand systeem gebruikt wat niet onder Windows werkt zodat ze thuis ook Linux moeten gebruiken zoals dat nu met Windows is. Dan heb je ze thuis ook aan het werk met Linux.
En als laatste zorg dat bij de verkoop men kan kiezen tussen gratis software of Windows.
Welke pc winkel bied dat aan? Bedoel een Dynabyte en dergelijke.

Windows word van klein tot groot aan je opgedrongen en mensen weten niet beter.

 



Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #61 Gepost op: 2011/04/19, 22:56:09 »
@emiel: Het enige waar ik het met je eens ben is dat OpenOffice zuigt. (ja, ook LibreOffice)

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #62 Gepost op: 2011/04/19, 23:07:22 »
Zelf vind ik dat OpenOffice (en ook LibreOffice) meer kwaliteit biedt dan de variant van Microsoft, maar het verschil is niet zo relevant. Het gaat erom dat je een brief kan typen, deze mogelijkheid is sinds Word 97 niet moeilijker of makkelijker geworden. De brieven zijn ook niet mooier...

Dat Linux anders werkt dan men gewend is, daar ben ik het met je eens.
Het komt toch op het punt neer dat het Linux 'klein' is omdat het 'klein' is. (Klein tussen aanhalingstekens, want op vrijwel alle andere markten dan de desktop is Linux booming)
En nogmaals, ook voor de gemiddelde Windows-gebruiker is Ubuntu echt niet moeilijker. Het is wel even wennen, maar dat is een andere situatie dan dat het lastig is. Ik denk dat het op termijn, ook voor de minder technisch onderlegden in veel situaties (lees: wanneer alles naar behoren werkt) Linux een stuk makkelijker is.

Dat Linux op desktop nog geen heel grote speler is kan verandering in komen, zoals ik al eerder zei komt HP met WebOS als standaard in hun computers (naast Windows) en Google biedt zeker mogelijkheden met ChromeOS. Dit zijn allebei Linux'en.

De Desktopmarkt is aan het vervagen, de overige markten is Linux een enorme speler (vaak de dominante speler) en ook op de desktopmarkt zijn er grote kansen voor Linux om door te breken.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de situatie over twee jaar, er zou best wel eens heel veel op korte termijn kunnen veranderen :) (Nee, ik spreek niet over Linux als marktleider, maar met name Google zou Microsoft best eens een flinke klap kunnen geven)

Vergeet ook niet dat Steve Ballmer Linux, en niet Apple(!), noemde als grootste bedreiging voor Microsoft.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/19, 23:10:23 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #63 Gepost op: 2011/04/19, 23:11:17 »
Sjoerd ik begrijp je wel maar de meeste gebruikers zien het heel anders.
Bekendheid helpt niet alleen. Leer ze er mee werken.
Laat zien wat het is. Breng het groots en zorg dat het op tv komt.
Je ziet nu overal Apple laptopjes op tv en ineens worden die dingen ook populairder bij de gebruikers.
Je ziet ze steeds meer en dat komt niet door die Apple winkels.
Die was er in Eindhoven 1 maar die was snel weer weg omdat niemand er iets kocht. Nu is er weer 1 en dat komt door bekendheid.
Die eerste was nog in de tijd dat ze met eigen hardware werkte.
Apple had toen het zelfde probleem als Linux op het moment heeft.
Maar reclame en marketing kan dit oplossen al zal Microsoft groot blijven.
Zij zijn de meester in het kennen van wat de gebruiker wil en dat is het geen waar ik mij aan erger en dat zijn de vragen "het programma wil verbinding maken met het internet", "weet u het zeker?", "Klik op OK om door te gaan" en "Kan *.DLL niet vinden".

Laat wel duidelijk zijn dat als ik zonder Windows kon, ik ook geen Windows meer draaide.
Helaas kan dit op het moment nog niet maar ik ga er wel van alles aan doen om het wel mogelijk te maken. ik ga zowie zo een sneller systeem kopen om er zoor te zorgen dat mijn spellen ook in Linux goed draaien. Kan met Windows met een goedkoper systeem nu nog goed uit de voeten maar helaas in linux met bepaalde games niet.

O wat nog ontbreekt is, is dat bedrijven op de doos moeten zetten Windows, Apple en Linux.
En niet alleen Windows en soms Apple en dan maar hopen dat het in Linux werkt.
Vraag een verkoper of het in Linux werkt en kijk naar hun gezicht.
Heel veel weten het niet en een groot deel weet niet eens wat Linux is.

@Vistaus veel mensen kennen OpenOffice niet en daarom gebruikt bijna niemand het en betalen ze netjes voor hun office van MS of ze hebben een illegale versie er van.
En nee het zuigt niet. Heb ik dat gezegd want dat bedoel ik niet.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/19, 23:18:20 door emiel1976 »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #64 Gepost op: 2011/04/19, 23:17:00 »
Linux is ook de grootste bedreiging voor ze en HP kan goed werk doen voor Linux net als Google.
Alleen denk ik dat, dat nu nog niet genoeg is en dat bij scholen de sleutel licht tot wie er groter word.

Maar Rusland gaat ook over op Linux. Heel de regering en alle overheidsinstellingen en dat zijn er veel in Rusland.
Moeten ze hier ook doen en dan ook alle instellingen die geld krijgen van de overheid, dus leger, scholen, politie en dergelijke.

Sjoerd ik zie maar al te graag dat Linux groter word. Dit betekend gelijk dat er meer en steeds betere software voor komt en meer en meer ondersteund word.
Maar ik denk dat het nog wel een tijd zal duren voor het zo ver is.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #65 Gepost op: 2011/04/19, 23:45:01 »
Er wordt nog iets vrij belangrijks over het hoofd gezien: Silverlight en DRM.

Ja, dit is een echt probleem: Moonlight werkt soms maar meestal niet. Mijn oplossing: een virtuele sessie met Windows 2000 + IE6 + Silverlight. Werkt goed en vergt weinig resources (= geheugen).

@erik: In ieder geval werkt SBS keurig met Moonlight. Voor de rest moet je bij MS klagen.

Klagen kun je altijd, maar of het zin heeft? Iets zegt me dat het zo bedoeld is...

« Laatst bewerkt op: 2011/04/19, 23:49:59 door markba »

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #66 Gepost op: 2011/04/19, 23:56:25 »
Is er een oorlog geweest ???
Voor mij niet. Ik heb altijd graag geknoeid met een OS, met Linux kan het, met Windows lukt dat niet. :rolleyes:

P.S. Dit is al een grens geval. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #67 Gepost op: 2011/04/20, 00:05:06 »
Register kun je heel veel aanpassen en verklooien in Windows en dat heb ik dus ook vaak zat gedaan.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #68 Gepost op: 2011/04/20, 00:10:48 »
Je kan van Microsoft zeggen wat je wilt (binnen grenzen), maar ze hebben wèl de markt opengebroken voor de doorsnee gebruiker. Mien kan ook haar dingen doen, een computer is al sinds jaren niet alleen maar voor geeks. Toegegeven, er zijn hele volksstammen icoontjesklikkers die wat ermee doen, zonder dat ze enig idee hebben wàt ze eigenlijk aan het doen zijn. Daar kan je op neerkijken, maar gun hen ook hun plezier.
En het is te makkelijk om te stellen, dat alleen onnozelen met MS werken. Ik ken diverse héle handige types, die prima uit de voeten kunnen ermee, en er tevreden mee zijn.

Als ik eens naar mezelf kijk, hoe ben ik zelf in de Linux wereld verzeild geraakt? Gewoon, door een tip van een collega die enthousiast was. Niet door geoliede marketing, maar door overdracht van mens tot mens. Tsja, en ik raakte al heel snel enthousiast, maar anderen wellicht niet. Niemand is ergens toe verplicht in deze.

Mensen, dit lijkt soms uit te draaien op het 127e draadje of zo van de voor- en nadelen van Linux vs. Microsoft. Het is niet helemaal te vergelijken, al komen er alweer zinnige opmerkingen voorbij.

Een appeltje, iemand?  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #69 Gepost op: 2011/04/20, 00:19:57 »
Je kan van Microsoft zeggen wat je wilt (binnen grenzen), maar ze hebben wèl de markt opengebroken voor de doorsnee gebruiker. Mien kan ook haar dingen doen, een computer is al sinds jaren niet alleen maar voor geeks. Toegegeven, er zijn hele volksstammen icoontjesklikkers die wat ermee doen, zonder dat ze enig idee hebben wàt ze eigenlijk aan het doen zijn. Daar kan je op neerkijken, maar gun hen ook hun plezier.
En het is te makkelijk om te stellen, dat alleen onnozelen met MS werken. Ik ken diverse héle handige types, die prima uit de voeten kunnen ermee, en er tevreden mee zijn.

Als ik eens naar mezelf kijk, hoe ben ik zelf in de Linux wereld verzeild geraakt? Gewoon, door een tip van een collega die enthousiast was. Niet door geoliede marketing, maar door overdracht van mens tot mens. Tsja, en ik raakte al heel snel enthousiast, maar anderen wellicht niet. Niemand is ergens toe verplicht in deze.

Mensen, dit lijkt soms uit te draaien op het 127e draadje of zo van de voor- en nadelen van Linux vs. Microsoft. Het is niet helemaal te vergelijken, al komen er alweer zinnige opmerkingen voorbij.

Een appeltje, iemand?  ;)

Mee eens.
Maar van de andere kant ik vind dit soort topic's altijd weer leuk. Brengt wat leven op het forum tussen het gamen door.
Zit al heel de dag in Windows 7.
Draait nu super en ben er na de laatste updates zeer tevreden over omdat ik nu val al mijn problemen af ben.

Ik moet geen appeltje meer.
Al die rotte plekken die er in komen, ba. ;)

Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #70 Gepost op: 2011/04/20, 00:39:07 »
@Sjoerd: Ik zei ook niet dat MS Office zo perfect is hoor. Ik steun Open/LibreOffice in gedachten omdat het open, maar werken kan ik er totaal niet mee. Vind het al jaren een totaal ondoordacht en irritant werkend programma (en vooral sinds LibreOffice werkt het echt irritant, hoewel het uiterlijk verbeterd is). MS Office 2007 is best fijn mee te werken, 2010 weer niet. GNOME Office is al helemaal om te huilen.
Nee, geef mij maar liever KOffice/Calligra (en met name Calligra, hoewel die natuurlijk nog in testfase verkeerd).

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #71 Gepost op: 2011/04/20, 07:57:07 »
grappig, ik krijg juist reacties van mensen die office 2007 en 2010 hebben die libreoffice juist veel fijner vinden omdat het de "oude"  interface van office 2003 hanteert :)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #72 Gepost op: 2011/04/20, 08:01:44 »
@Xarvaz, En hoeveel gebruiken er MS Office?
Dat zijn er een hoop meer.

nee in verhouding met het aantal gebruikers hier niet.

@Vistaus ff offtopic ... jij zegt zegt vrijwel nergens last van te hebben met KDE 11.4 , waar (cq welke) heb jij je ISO dan verdaan ?, ik wil die wel eens proberen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #73 Gepost op: 2011/04/20, 08:10:40 »
@Xarvaz, En hoeveel gebruiken er MS Office?
Dat zijn er een hoop meer.

nee in verhouding met het aantal gebruikers hier niet.

@Vistaus ff offtopic ... jij zegt zegt vrijwel nergens last van te hebben met KDE 11.4 , waar (cq welke) heb jij je ISO dan verdaan ?, ik wil die wel eens proberen.

Heb het niet over daar maar hier ;)



Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #74 Gepost op: 2011/04/20, 08:34:18 »
Vergeet niet dat het gemiddeld IQ van een Linux gebruiker hoger is dan dat van een Windows gebruiker.

leuke uitspraak maar ik zal er verder maar niets op zeggen  :evil: