Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NLLGG event tijdens Software Freedom Day  (gelezen 7306 keer)

Offline TonH

  • Promotieteam
NLLGG event tijdens Software Freedom Day
« Gepost op: 2014/09/06, 20:31:09 »
Deze week heb ik onderstaande uitnodiging van de NLLGG gehad om deel te nemen aan hun evenement.

Op zaterdag 20 september is het weer het jaarlijkse Software Freedom Day. De NLLGG organiseert die dag een evenement, met de bedoeling om mensen (beginners en gevorderden) een leuke dag in de FLOSS wereld te geven. Dit willen we doen met een zaal met diverse community's en verschillende soorten lezingen/demonstraties.

We zouden het leuk vinden als de Ubuntu community daar ook aanwezig kan zijn. We bieden de mogelijkheid tot een kraam om het een en ander te kunnen demonstreren en/of een tijdslot voor een lezing.

Een stand is altijd mogelijk ik ga er zelf naar toe, wie heeft nog meer belangstelling en wil hier bij aanwezig zijn en eventueel een demo/presentatie geven?

Re: NLLGG event tijdens Software Freedom Day
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/06, 20:33:25 »
Zou fijn zijn als de locatie erbij kan worden gezet ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Laatst bewerkt op: 2014/09/07, 12:35:04 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie


Offline Henkp

  • Lid
Re: NLLGG event tijdens Software Freedom Day
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/06, 22:32:44 »
Daar die link erg slordig is, heb ik maar even naar de goede hyperlink gezocht en die staat hier onder,
http://nllgg.nl/bijeenkomst/20140920

Re: NLLGG event tijdens Software Freedom Day
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/06, 23:54:36 »
Daar die link erg slordig is, heb ik maar even naar de goede hyperlink gezocht en die staat hier onder,
http://nllgg.nl/bijeenkomst/20140920

Die geeft geen waarschuwingen, dankjewel, nu heb ik het goed kunnen bekijken :) Bekende organisatie of niet: ik ga niet zomaar een waarschuwing als bovenstaande negeren tenzij ik écht weet wat ik doe (zoals het bewerken van de Ubuntu-NL-website waar ik dezelfde melding krijg).

Maar goed, met jou link is het nu heel duidelijk. Ik wil misschien wel helpen :)

Offline Henkp

  • Lid
Re: NLLGG event tijdens Software Freedom Day
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/07, 00:04:45 »
Daar die link erg slordig is, heb ik maar even naar de goede hyperlink gezocht en die staat hier onder,
http://nllgg.nl/bijeenkomst/20140920

Die geeft geen waarschuwingen, dankjewel, nu heb ik het goed kunnen bekijken :) Bekende organisatie of niet: ik ga niet zomaar een waarschuwing als bovenstaande negeren tenzij ik écht weet wat ik doe (zoals het bewerken van de Ubuntu-NL-website waar ik dezelfde melding krijg).

Maar goed, met jou link is het nu heel duidelijk. Ik wil misschien wel helpen :)

Wat die waarschuwing betreft daar heb je groot gelijk in, daar kijk ik dan ook niet verder. Maar heb ik even de S van de url weggehaald en url toen in een nieuw venster geplakt en zo even verder gekeken.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: NLLGG event tijdens Software Freedom Day
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/07, 12:34:03 »
Offtopic:
Daar die link erg slordig is
Noem het slordig.

De Nederlandse Linux Gebruikers Groep (NLGG) gebruikt, net als dit Ubuntu forum, een certificaat van Cacert.
Sinds 2014 installeert Ubuntu het Cacert root-certificaat niet meer standaard. Je kan het root-certificaat eventueel zelf installeren om van de foutmelding af te zijn. Ook https://forum.ubuntu-nl.org werkt dan zonder foutmelding (en  je wachtwoord wordt versleuteld). Zonder https wordt je forumwachtwoord leesbaar verzonden en is af te luisteren. Ook erg slordig, gebruik daarom een uniek wachtwoord zodat de "schade" beperkt blijft tot je account op dit forum.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: NLLGG event tijdens Software Freedom Day
« Reactie #8 Gepost op: 2014/09/07, 19:06:58 »
Daar die link erg slordig is, heb ik maar even naar de goede hyperlink gezocht en die staat hier onder,
http://nllgg.nl/bijeenkomst/20140920

Die geeft geen waarschuwingen, dankjewel, nu heb ik het goed kunnen bekijken :) Bekende organisatie of niet: ik ga niet zomaar een waarschuwing als bovenstaande negeren tenzij ik écht weet wat ik doe (zoals het bewerken van de Ubuntu-NL-website waar ik dezelfde melding krijg).

Maar goed, met jou link is het nu heel duidelijk. Ik wil misschien wel helpen :)

Al een positieve reactie, dus 2 man is al mogelijk. Wie volgt?

Re: NLLGG event tijdens Software Freedom Day
« Reactie #9 Gepost op: 2014/09/11, 23:48:12 »
Ik had nog geen tijd gehad om te reageren, ik kom de 20e sowiezo naar Utrecht. Alleen een presentatie niet mijn ding. Een demonstratie geven of een stand bemannen wil ik wel doen. Is er een lijstje waarop je in kan schrijven? Of is dit niet nodig?
En wat aan hardware/software mee te nemen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: NLLGG event tijdens Software Freedom Day
« Reactie #10 Gepost op: 2014/09/14, 13:12:28 »
Ik had nog geen tijd gehad om te reageren, ik kom de 20e sowiezo naar Utrecht. Alleen een presentatie niet mijn ding. Een demonstratie geven of een stand bemannen wil ik wel doen. Is er een lijstje waarop je in kan schrijven? Of is dit niet nodig?
En wat aan hardware/software mee te nemen?

Hallo Gijsbert

Leuk dat je ook komt. Inschrijven is niet nodig. We krijgen een eigen stand waar we Ubuntu kunnen tonen/demonstreren. Ik neem een demo PC en laptop mee. Neem gerust ook je eigen laptop mee. Ik zal ook zorgen voor enkele verlengsnoeren.
Software mag je meenemen, mocht iemand hulp willen hebben bij installatie. Ik heb het altijd bij me op een USB stick.

Tot volgende week zaterdag.

Als er nog meer mensen zijn die hier bij aanwezig willen zijn laat het nog even horen.
Wat tijden:

Kraambezetters kunnen vanaf 9.45 terecht.
Publiek is welkom van 10 tot 16 uur, daarna kunnen we weer afbreken.

Het adres is Tamboersdijk 9, te Utrecht.
De ingang is over het parkeerterrein, richting het plein en dan de  hoek om.