Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 414609 keer)

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #900 Gepost op: 2017/10/05, 15:32:58 »
Ja, ik gebruik Arch/Manjaro nu ook al een paar jaar en bevalt uitstekend. Bij mij viel Arch wel af-en-toe om en dan moest ik de boel weer fixen. De laatste keer was vorig jaar en toen had ik geen zin meer en ben overgestapt naar Manjaro. Geen probleem meer gehad sindsdien en nog steeds die snelle Arch motor en (almost) bleeding edge software.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #901 Gepost op: 2017/10/06, 11:10:42 »
(<klik voor groter beeld)
Debian Sid, XFCE 4.12, wallpaper "Svolvær, Lofoten islands" (origineel vond ik niet meer, maar het is deze: https://c1.staticflickr.com/9/8620/16042410020_106f3366ee_z.jpg),
Clean-Ice Marble desktopthema, Smooth-X-Dark-NG pictogrammen, pcc_kazloru vensterthema, Conky met mpd-configuratie


Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #903 Gepost op: 2017/10/06, 19:51:35 »
Mooi, herfstachtergronden vind ik sowieso al erg mooi. :)
Kubuntu 20.04


Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #905 Gepost op: 2017/10/08, 17:03:04 »
Schitterende foto's, Bloom! Mooie sfeerachtergronden zijn altijd fijn om tegenaan te kijken. Vooral die foto in het bos geeft een aangename herfstgevoel. :)

Ik ben zelf ook weer bezig geweest met verschillende distro's. Eerst Manjaro, daarna OpenSuSE Tumbleweed, en laatst Korora. Maar dat laatste was me zeer slecht bevallen. Na een totaal verklootte Korora-installatie, die daardoor alle Linuxdistro's op de harde schijf in een kernel panic bracht en ik dus genoodzaakt was om de hele multibootsequence opnieuw te doen (nooit en te nimmer nog Korora voor mij, wat een vreselijke afknapper!) heb ik "good 'ol" Linux Mint 18.2 Cinnamon maar weer eens geïnstalleerd op een oude, maar nog steeds bliksemsnelle PC. Ik heb verder weinig poespas gebruikt, behalve dan een eigen achtergrond met een LM-logo, de nog altijd mooie Faenza en Obsidian (voortzetting van Faenza) iconen gebruikt en een zelfgemaakte conky op een zijpaneel. Simpel, strak, rustig ogend (just how I like it), maar ik deel 'm toch even met jullie:


Afbeelding 1: De altijd betrouwbare Linux Mint weer eens geïnstalleerd op een testbak. Geen poespas, alleen conky aan de zijkant.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?


Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #907 Gepost op: 2017/10/09, 01:17:12 »
Normaal plaatsen we hier onze bureaubladen, maar ik vond het wel eens een keer leuk om het GRUB-menu van mijn computer eens te tonen. Daarvoor heb ik ook speciaal een wallpaper gemaakt, zodat het er allemaal nèt even iets frisser uitziet. En tja... aangezien Linux op deze machine in de meerderheid is (Windows 7 staat erop, maar doet mee voor spek-en-bonen!) heb ik Tux als achtergrond gebruikt. Het logo van het merk van de PC heb ik als een soort knop in het midden gezet, zodat het lijkt alsof dit opstartmenu ook écht bij de machine hoort. Het is geen screenshot (het spul staat gewoon rechtstreeks op de harde schijf in plaats van op een virtuele omgeving), maar het geeft tenminste een idee:


Afbeelding 1: GRUB met Tux tijdens het opstarten. Het logo van de computer heb ik er ook in verwerkt, zodat het lijkt alsof GRUB een softwarematig onderdeel is van de machine.

Tot zover weer.  ^-^
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #908 Gepost op: 2017/10/09, 21:38:05 »
Hoed af voor Bloom en Margeaux, mooie desktops!
Dit is op dit moment mijn desktop.



Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #909 Gepost op: 2017/10/10, 12:33:25 »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #910 Gepost op: 2017/10/11, 22:27:55 »
Mooie desktops allemaal. Ik heb momenteel nog steeds mijn treinrails, dus ik heb nog niks nieuws. ;)
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #911 Gepost op: 2017/10/12, 16:14:03 »
Mooie desktops allemaal. Ik heb momenteel nog steeds mijn treinrails, dus ik heb nog niks nieuws. ;)

Zet er een tsjoeke tsjoeke op ,op de rails hé  :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.


Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #913 Gepost op: 2017/10/13, 01:02:43 »
Mooie desktops allemaal. Ik heb momenteel nog steeds mijn treinrails, dus ik heb nog niks nieuws. ;)

Zet er een tsjoeke tsjoeke op ,op de rails hé  :)

Mwoa Tom we zaten ook een poosje in de rats om jou en zijn blij dat we jou hier op de rails zien ;)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint


Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #915 Gepost op: 2017/10/13, 17:53:57 »
Een hoop rails en genoeg treinen. ;)
Kubuntu 20.04






Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #921 Gepost op: 2017/10/20, 18:08:19 »
Herfst dit keer......
« Laatst bewerkt op: 2017/10/20, 18:10:45 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #922 Gepost op: 2017/10/22, 23:46:11 »
Nog steeds Ubuntu MATE maar nu 17.10. De upgrade heeft grafisch eigenlijk niets veranderd.



Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #924 Gepost op: 2017/10/24, 09:33:26 »
Wat prachtig allemaal!! Ik geniet er enorm van.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021