Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP2633 via USB scannen op Ubuntu 16.04  (gelezen 589 keer)

HP2633 via USB scannen op Ubuntu 16.04
« Gepost op: 2018/01/17, 08:50:23 »
De laatste keer dat ik mijn oude Brother all-in-one op Ubuntu volledig (printen en scannen) aan de praat had was in 10.04. Sinds 12.04 is het nooit meer gelukt om het kreng aan het scannen te krijgen. Ook later op 14.04 en 16.04 lukte dat niet meer en ik heb heel wat recepten van de forums gevolgd. Enfin, uiteindelijk heb ik een HP draadloze printer gekocht en daar werkte alles prima op. Alleen was dat ding na 2 jaar al kapot. Enfin, ik heb nu een nieuwe low-budget HP2633 gekocht. Het printen via USB werkt perfect maar de scanner wordt (net als bij de Brother) niet gevonden via USB.

Er stond me van de vorige HP printer nog bij dat het scannen daar ook via USB niet werkte maar wel via Wifi. Dus aan de slag om de nieuwe printer op mijn draadloze netwerk aan te melden. Helaas heeft dat ding geen aanraakscherm en moet je het via een smartphone of Windows of Mac laten doen. Via de smartphone werkt het niet; de printer wordt gevonden maar het voorbereiden van de installatie wordt niet voltooid. Ik heb alleen nog een oude XP laptop staan maar dat wordt niet meer ondersteund door HP. Verder nog een W7 bak van mijn werk maar daar heb ik geen admin rechten op. Kortom, ik zit vast. De printer op Wifi aanmelden lukt niet en via USB kan ik vanuit Ubuntu 16.04 alleen printen. Wat is dat toch met Ubuntu en scanners. Ben al heel wat uurtjes van mijn leven kwijt om dat aan de praat te krijgen!  :'( Ik zou al heel erg tevreden zijn als ik de boel via USB aan de praat kan krijgen maar Wifi is ook goed. Zoals eerder geschreven; de printer wordt herkend in Ubuntu maar de scanner wordt niet gevonden.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: HP2633 via USB scannen op Ubuntu 16.04
« Reactie #1 Gepost op: 2018/01/17, 08:58:48 »
Heb je wel eerst hplib-gui geïnstalleerd?
Daarmee horen alle HP apparaten te kunnen werken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: HP2633 via USB scannen op Ubuntu 16.04
« Reactie #2 Gepost op: 2018/01/17, 09:57:12 »
hp-lip gui is geinstalleerd maar ik heb ondertussen een *.run bestand van de HP site geplukt dat heel wat voorwerk doet. Dat heeft er ondertussen voor gezorgd dat ik, eindelijk  :) , weer met de scanner aan de slag kan. Na dit run-bestand werd ook de hplip-gui aangeroepen. Ik ben geen echte fan van HP vanwege de dure cartridges maar ze hebben de installatie in Ubuntu wel aardig voor elkaar. Kostte me maar een uurtje of twee zoeken. Met de Brother ben ik jaren (niet constant  :)) aan de gang geweest.

https://developers.hp.com/hp-linux-imaging-and-printing/install/install/index
« Laatst bewerkt op: 2018/01/17, 10:24:58 door paultje1965 »