Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost)Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?  (gelezen 4867 keer)

Offline barth

  • Lid
Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/02/15, 00:53:15 »
Ligt er toch aan hoe vaak hij dat doet?Als het nou om de 5 minuten is,heb ik geen probleem.
Eeh ja,de router,nee die heb ik weer in gepakt voorlopig omdat ik er niks mee kan op dit moment.Ik zal toch eerst een wachtwoord enz moet instellen,en dat kan ik nou juist niet...Om dat de CD het niet goed doet,weet ik niet hoe....
is niet relevant...de router/modem deelt de adressen uit bij het opstarten(aanmelden) van de pc('s) en die is X tijd geldig voor het aangemelde IP adres/PC...maak je de lease tijd te kort moet je je steeds weer aanmelden...Is de lease te lang of meld je OS zich niet af dan kan je met een ander/zelfde OS later geen gebruik maken van de al aangemelde NIC (Ip-adres)

Zou je toch eens die test willen doen...PC uit, modem opnieuw opstarten, pc aan en Ubuntu opstarten...test internet, sluit PC af en start XP op, test internet....Wss heeft XP connectie...Alles weer uit, start je modem opnieuw op en op de PC XP...test internet, en start opnieuw op met Ubuntu...heb je nu geen internet dan 'gijzelt' XP je internet verbinding...


« Laatst bewerkt op: 2011/02/15, 01:00:19 door barth »

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/02/15, 00:56:54 »
Yep!Morgen!Ga nu zo langzamerhand de ogen sluiten....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/15, 11:36:44 »
Ligt er toch aan hoe vaak hij dat doet?Als het nou om de 5 minuten is,heb ik geen probleem.
Eeh ja,de router,nee die heb ik weer in gepakt voorlopig omdat ik er niks mee kan op dit moment.Ik zal toch eerst een wachtwoord enz moet instellen,en dat kan ik nou juist niet...Om dat de CD het niet goed doet,weet ik niet hoe....
is niet relevant...de router/modem deelt de adressen uit bij het opstarten(aanmelden) van de pc('s) en die is X tijd geldig voor het aangemelde IP adres/PC...maak je de lease tijd te kort moet je je steeds weer aanmelden...Is de lease te lang of meld je OS zich niet af dan kan je met een ander/zelfde OS later geen gebruik maken van de al aangemelde NIC (Ip-adres)

Zou je toch eens die test willen doen...PC uit, modem opnieuw opstarten, pc aan en Ubuntu opstarten...test internet, sluit PC af en start XP op, test internet....Wss heeft XP connectie...Alles weer uit, start je modem opnieuw op en op de PC XP...test internet, en start opnieuw op met Ubuntu...heb je nu geen internet dan 'gijzelt' XP je internet verbinding...



Resultaat:Na resetten(uit trekken van voedingstekker)Was in Ubuntu,voor resetten softwarematig uit gezet(dus geen 230 v schakelaar uit),na resetten meteen weer verbinding.Gereset,naar windows,geen verbinding!
Hardwarematig uit gezet en 3 minuten gewacht voor opnieuw opstarten:geen verbinding in windows,wel in ubuntu!
Hardwarematig uit gezet en 3 minuten gewacht voor opnieuw opstarten,in de die tijd modem gereset,nog steeds geen verbinding in windows,wel in ubuntu...
Het ligt toch aan het netwerk van Glashart!Met adsl heb ik er geen enkele moeite mee om steeds te wisselen van O.S.!
« Laatst bewerkt op: 2011/02/15, 11:57:10 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/21, 01:37:46 »
Ik heb het nog een keer geprobeerd met de router,en verhip het werkt.
Ubuntu had verbinding,windows niet.Router tussen,ook al stond er een sticker op dat ik eerst de CD moest laten draaien.Internet explorer het ipadres in de adresbalk en natuurlijk kreeg hij geen verbinding.Maar toen kreeg ik een venster met hulp bij netwerkproblemen.Die laten zoeken en uitvoeren en hup verbinding,zowel in windows en Ubuntu!Vraag me alleen af of dat morgenochtend ook nog zo is na harde opstart....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Ip nummer in Ubuntu ook in Windows in te voeren?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/02/21, 09:54:54 »
Ja hoor ,doet het nog steeds!!Opgelost dus...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.