Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen radio live te beluisteren in Firefox en Chromium  (gelezen 17702 keer)

Geen radio live te beluisteren in Firefox en Chromium
« Gepost op: 2010/07/17, 09:55:04 »
Met ubuntu 8.10 kon ik radio-uitzendingen live beluisteren vanuit Firefox. Met ubuntu 10.4 lukt dat niet.

http://www.radioonline.be/klara/ : via deze website lukt het wel om de radio live vanuit firefox te beluisteren!

http://radio.klara.be/radio/10_home.php : als hier op luister live drukt, dan komt er een popup-scherm met de
mededeling dat je iets aan het beluisteren bent, maar je kan niets horen. Als je evenwel de link onderaan het
popup-scherm in totem kopieert dan lukt het wel de radio te beluisteren.

Wat moet je doen om de live-uitzendingen vanuit firefox te kunnen beluisteren? (Het probleem stelt zich blijkbaar
ook bij radio1, radio2, ....)

Graag een suggestie.

ik heb al gconftool --type int --set /apps/totem/volume 100 geprobeerd, maar dat helpt niet.
Mijn versie van totem-media-player = 2.30.2 en ik heb reeds alle mp3-codecs geïnstalleerd

« Laatst bewerkt op: 2010/08/12, 09:17:25 door vrijevogel »

Offline johan100

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/19, 21:50:24 »
Hallo Vrijevogel,

De URL: http://radio.klara enz. lijkt niet meer te bestaan. Als ik deze met Firefox probeer te openen krijg ik ook een foutmelding.

Je kunt echter gemakkelijk alle (Belgische) radiozenders kiezen door de URL:  http://www.radioonline.be  in te geven. Dus zonder /klara er achter.

met vriendelijke groet
Johan

Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/20, 09:41:40 »
Een soortgelijk probleem doet zich voor onder Chrome in 10.4
Als ik zenders benader via http://www.allradio.nl/ (onder het knopje meer rechtsboven kun je ook belgische zenders selecteren) en ik kies bijvoorbeeld BNR (favoriete zender voor mij) krijg ik hooguit een minuut of wat de zender te horen en daarna stopt ie geheel. Dat probleem doet zich al voor sinds een update ergens onder 9.10
Het is zeer spijtig, want tijdens het werken op mijn laptoppie heb ik graag deze zender op. Het is de reden dat ik toch weer frequent gebruik maak van W7  :'(


Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/05, 13:14:55 »
Hallo Vrijevogel,

De URL: http://radio.klara enz. lijkt niet meer te bestaan. Als ik deze met Firefox probeer te openen krijg ik ook een foutmelding.

Je kunt echter gemakkelijk alle (Belgische) radiozenders kiezen door de URL:  http://www.radioonline.be  in te geven. Dus zonder /klara er achter.

met vriendelijke groet
Johan

Johan, bedankt voor je antwoord. (Mijn zeer late reactie omdat ik nu pas terug thuis ben).

Ik zou willen de oorzaak van het probleem willen achterhalen en weten welk pakket in de fout gaat. Op dergelijke manier kan ik
de passende informatie in een bug-rapport (launchpad) rapporteren. Het zijn juist dergelijke kleine 'details' (zoals bvb.
Schredders opmerkt) die er voor zorgen dat de mensen bij Windows blijven hangen. Ik heb onlangs twee familieleden naar
Ubuntu mogen converteren (WindowsXP te traag geworden). Die mensen zijn tevreden met Ubuntu maar storen zich
aan wel dat blijkbaar eenvoudige dingen die vroeger werkten (radio beluisteren) niet meer zo eenvoudig te realiseren
zijn. Vergeet niet dat de meeste gebruikers geen kaas van pc's gegeten hebben...

Eigenaardig genoeg kon ik vroeger (ubuntu 8.10) wel die zenders op hun eigen webstek beluisteren, met ubuntu10.4 niet
meer. Dat lijkt me toch duidelijk een regressie.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/05, 14:49:35 »
Heb je het volgende al eens geprobeerd: Vergroot die pop-up uit naar volledig scherm (je kunt 'm eventueel ook via je rechter muisknop in een andere tab openen; Dan staat Firefox maar 1 keer aan)
Druk op instellingen (onder de speler, in kleine lettertjes naast Gebruiksvoorwaarden) en kies voor Windows-Mediaplayer. Als ie daar al op staat, misschien eens Realplayer aanvinken en dan weer terug naar Windows-Mediaplayer .
Doet ie het dan nog steeds niet? Oh, het geluid staat wel wat zacht inderdaad dus die kun je wat harder zetten.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/05, 16:02:47 »
Bij mij opent een extra scherm en ik hoor klassieke muziek(denk ik).
http://sites.google.com/site/computertip/ hier staat hoe je codecs etc installeerd na installatie, zo heb ik het ook gedaan.

Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/05, 19:51:32 »
Heb je het volgende al eens geprobeerd: Vergroot die pop-up uit naar volledig scherm (je kunt 'm eventueel ook via je rechter muisknop in een andere tab openen; Dan staat Firefox maar 1 keer aan)
Druk op instellingen (onder de speler, in kleine lettertjes naast Gebruiksvoorwaarden) en kies voor Windows-Mediaplayer. Als ie daar al op staat, misschien eens Realplayer aanvinken en dan weer terug naar Windows-Mediaplayer .
Doet ie het dan nog steeds niet? Oh, het geluid staat wel wat zacht inderdaad dus die kun je wat harder zetten.

Bedankt voor de tip ... maar hij doet het nog steeds niet. Ik krijg na indrukken "luister live", links op de pagina een melding met XINE
buffering 12% ofwel 24% maar verder gebeurt er niets. Ik vermoed dat één of ander proces blijft hangen, want in de user-log krijg ik
de de meldingen : pulseaudio[1123]: pid.c: Daemon already running.

Ik denk dat ik alle codecs geïnstalleerd heb, want als ik de link naar de stream zowel in VLC als in Rhythmbox kopieer dan vallen de
radio-uitzendingen perfect te beluisteren. De hamvraag blijft waarom werkt de livestream niet vanuit Firefox? (Ik krijg wel onderaan
de melding "bezig met ... internetradioradio.vrt.be", maar er gebeurt verder niets).

Offline Willy4

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/05, 21:25:14 »
Je gebruikt de xine-plugin. Heb je dan ook de gecko-mediaplayer geïnstalleerd? Anders werkt xine maar half namelijk.
Verder zou ik het niet weten. Ik gebruik xine + gecko in opera en heb net even zowel Klara als Stubru uitgeprobeerd. Het duurt iets langer voor ze opstarten, maar verder werkt het prima.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/05, 21:38:58 »
Totem Browser Plugin, via gstreamer speelt de radio, in een aparte scherm.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/05, 21:54:45 »
Totem Browser Plugin, via gstreamer speelt de radio, in een aparte scherm.
xine-plugin + gecko-media-player doet hetzelfde ;)

Het is overigens wel óf óf natuurlijk
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/05, 21:55:35 »
Ik heb all plugins voor Firefox geïnstalleerd. Ik vind het vreemd dat alle processen die met audio en plugin-control
te maken hebben aan het slapen zijn. Blijkbaar zit het systeem in één of andere deadlock (processen wachten
op elkaar). Het eigenaardig is dat het popup-scherm continue bezig is met het laden van de stream (bezig met laden
van internetradio.vrt.be). Het Xine-embleem komt pas te voorschijn als je wisselt van windows-media-player -> realplayer
en terug naar windows-media-player. Eigenlijk zou je verwachten dat je zodra de live music beluisteren aanklikt, je dan
ogenblikkelijk de xine-plugin zou activeren.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/05, 22:00:03 »
Ik heb all plugins voor Firefox geïnstalleerd. Ik vind het vreemd dat alle processen die met audio en plugin-control
te maken hebben aan het slapen zijn. Blijkbaar zit het systeem in één of andere deadlock (processen wachten
op elkaar). Het eigenaardig is dat het popup-scherm continue bezig is met het laden van de stream (bezig met laden
van internetradio.vrt.be). Het Xine-embleem komt pas te voorschijn als je wisselt van windows-media-player -> realplayer
en terug naar windows-media-player. Eigenlijk zou je verwachten dat je zodra de live music beluisteren aanklikt, je dan
ogenblikkelijk de xine-plugin zou activeren.
Dat is bij mij ook zo. Sterker nog, ik krijg alleen het spelertje te zien en geen plugin of iets.
Maar welke plugins heb je allemaal geïnstalleerd staan dan want in principe zou óf totem-mozilla óf xine-plugin + gecko-mediaplayer voldoende moeten zijn. Niet allebei dus en ook geen andere mediaspeler-plugins.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Phr3ak

  • Gast
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/05, 22:09:22 »
Hier speeltie gewoon af ..

Offline atomos

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #13 Gepost op: 2010/08/05, 23:04:46 »
hier speelt de boel gewoon af onder vlc.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Tom

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #14 Gepost op: 2010/08/05, 23:59:35 »
Hier met Totem.

Moet wel zeggen de multi media in Linux is  knudde geregeld ,wordt tijd dat ze met 1 multimedia Player komen  in plaats van al die verschillende soorten players. :evil:
Daar is Windows toch beter in.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #15 Gepost op: 2010/08/06, 02:36:06 »
Hoezo? Als je Windows gebruikt heb je ook de keus uit tientallen verschillende mediaspelers...

Offline n00buntu

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #16 Gepost op: 2010/08/06, 09:13:38 »
Hoezo? Als je Windows gebruikt heb je ook de keus uit tientallen verschillende mediaspelers...
Zat ik ook al aan te denken... :)

Plus de 'codec-hel' die ook gewoon in Windows bestaat.
(Waardoor je op Windows gerelateerde forums dezelfde soort vragen/problemen tegenkomt als bij de OP van dit draadje. :))

Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #17 Gepost op: 2010/08/06, 09:45:48 »
Even recapituleren om het echt probleem aan te kaarten.

1. Ik kan de stream afspelen in VLC, Totem door gewoonweg de link in die applicaties te plakken.

2. Ik wil "doodgewoon" op http://www.radio2.be/ (of een andere zender) de radio kunnen beluisteren door de button
"Luister Live" aan te klikken. Met ubuntu 8.10 ging dat zonder problemen, met ubuntu 10.4 gebeurt
er bij mij niets.

Ik zoek dus NIET naar alternatieven (ik ken die en die werken op mijn pc). Ik zoek naar de oorzaak waarom in de popup-dialog
er geen muziek te beluisteren valt. Wat in ieder geval vreemd en verdacht is, is dat ik de melding "pulseaudio[1135]: pid.c: Daemon already running." in de user-log krijg.

Ik heb dat probleem ook op een andere pc bij een familielid waar ik Ubuntu10.04 als alternatief voor WinXP mocht installeren. Ik
zoek een oplossing opdat die man dus gewoonweg "luister live" zou kunnen aanklikken (kopie/paste-manipulaties en andere
toestanden zijn voor hem te moeilijk).

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #18 Gepost op: 2010/08/06, 18:26:26 »
Ik denk dat je weer terug moet naar de standaardsituatie, wat plugins betreft.

Dus géén mediaplayerconnectivity of andere "handige" add-ons voor je browser. (geen idee of je die gebruikt)
De totem-mozilla plugin, in plaats van de gecko-mediaplayer, xine-plugin of mozilla-plugin-vlc. Verwijder de laatste 3 dus.
Een combinatie van meerdere van bovenstaande pakketten kan problemen opleveren.

Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #19 Gepost op: 2010/08/07, 19:49:35 »
Ik heb zowat alle mogelijke combinaties van plugins uitgetest (door middel van uitschakelen en inschakelen) : geen resultaat. Hetzelfde probleem doet zich trouwens voor met Chromium.

Als "luister live" aangeklikt wordt, dan is Firefox/Chromium bezig met de stream aan het downloaden. Als Systeem->Voorkeuren->Geluid
en de tab toepassingen aangeklikt wordt, dan komt de laconieke melding : Er is momenteel geen toepassing geluid aan het opnemen of afspelen.

Offline Suns

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #20 Gepost op: 2010/08/07, 19:55:42 »
hier speelt die gewoon alles af via vlc http://mp3.streampower.be/stubru-mid
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline Suns

  • Lid
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #21 Gepost op: 2010/08/07, 20:02:29 »
Even recapituleren om het echt probleem aan te kaarten.

1. Ik kan de stream afspelen in VLC, Totem door gewoonweg de link in die applicaties te plakken.

2. Ik wil "doodgewoon" op http://www.radio2.be/ (of een andere zender) de radio kunnen beluisteren door de button
"Luister Live" aan te klikken. Met ubuntu 8.10 ging dat zonder problemen, met ubuntu 10.4 gebeurt
er bij mij niets.

Ik zoek dus NIET naar alternatieven (ik ken die en die werken op mijn pc). Ik zoek naar de oorzaak waarom in de popup-dialog
er geen muziek te beluisteren valt. Wat in ieder geval vreemd en verdacht is, is dat ik de melding "pulseaudio[1135]: pid.c: Daemon already running." in de user-log krijg.

Ik heb dat probleem ook op een andere pc bij een familielid waar ik Ubuntu10.04 als alternatief voor WinXP mocht installeren. Ik
zoek een oplossing opdat die man dus gewoonweg "luister live" zou kunnen aanklikken (kopie/paste-manipulaties en andere
toestanden zijn voor hem te moeilijk).

deze link start ook gewoon op totaal geen probleem http://mp3.streampower.be/ra2vlb-mid.mp3
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #22 Gepost op: 2010/08/07, 20:09:55 »
Als ik die link met Rhythmbox open, dan speelt ie. Als ik dat met Firefox doe, hoor je niets, alhoewel in de statusbalk van Firefox de melding verschijnt : Bezig met het laden van streampower/... Blijkbaar kan firefox de stream in één of andere applicatie voeden, maar
slaagt die applicatie er niet in het geluid te activeren?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #23 Gepost op: 2010/08/07, 20:20:25 »
Maak eens een nieuw profiel aan voor Firefox, mogelijk ligt het aan de instellingen.
Druk op Alt-F2 en voer "firefox -P" uit. Maak een nieuw profiel start firefox daarmee op.
Werkt het met een vers profiel wel, dan ligt het aan een add-on of een instelling van Firefox.

Re: Geen radio live te beluisteren in Firefox
« Reactie #24 Gepost op: 2010/08/11, 10:39:32 »
Werkt ook niet met een vers profiel. Trouwens het probleem beperkt zich niet tot firefox, met chromium kan ik evenzeer geen live-uitzendingen beluisteren.

Ik kan wel de uitzendingen van de bbc beluisteren : http://www.bbc.co.uk/radio/. Het verschil hier is dat een iplayer-console
automatisch geopend wordt.

Radio-France-International lukt prima : http://www.rfi.fr/aef_player_popup/rfi_player#

Wereldomroep Nederland http://play.rnw.nl/player/index.html?channel=nl lukt prima

http://www.deutschland.fm/ lukt niet (Blijkbaar zelfde probleem als radio belgië) Xine komt op en start buffering, maar geen muziek !

http://www.radioguide.fm/internet_radio_espana (lukt niet --> idem dito, blijkbaar een XINE-probleem)

Heeft iemand nog een hint?