Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen... (¨OPGELOST¨)  (gelezen 3012 keer)

Offline ToineM

  • Lid
K3B blijft om een lege cd of dvd vragen... (¨OPGELOST¨)
« Gepost op: 2012/04/02, 16:21:08 »
In K3B wordt wel lege cd of dvd herkend en ook  in bestandsbeheer van 11.10 wordt de (lege) cd of dvd wel herkend. toch blijft K3B om een lege schijf vragen op het moment dat ik de knop ¨burn¨ indruk.  Terwijl in het menu device, medium van k3b de lege schijf wel wordt gezien. doe ik iets fout?

Mijn brander is een cd r, rw, en dvd rw, +R, -R, en dvdram station. Op een dell inspiron 1545.

Kon geen antwoord vinden in de ondersteuning...

Alvast dank voor jullie hulp.

ToineM
« Laatst bewerkt op: 2012/04/12, 20:29:29 door ToineM »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ziet een ander brandprogramma 'm wel? Brasero of zo?

Offline ToineM

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/02, 16:38:55 »
In Brasero heeft ook wel eens problemen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/02, 23:52:30 »
Het is niet verstandig om KDE-programma K3B te installeren in Ubuntu, omdat dit bij installatie de halve KDE-werkomgeving meesleurt aan ondersteunende bestanden. In de praktijk geeft dit nogal eens problemen, nog afgezien van de systeemvervuiling.

K3B wil je dus alleen gebruiken in het ecosysteem waar hij voor is ontworpen, namelijk Kubuntu. In Ubuntu gebruik je liefst alleen Brasero en Gnome-consorten. Of Xfburn, want deze Xfce-brander werkt probleemloos in Gnome (Xfce ligt namelijk dicht tegen Gnome aan).

In jouw geval is het systeem vermoedelijk teveel aangetast, want eenmaal op deze wijze vervuild, is een schone herinstallatie vaak de kortste klap. We zitten dicht tegen 12.04 LTS aan: op 26 april verschijnt die. Ik raad aan om dan, via een schone opwaardering, over te stappen. Schoon opwaarderen = formatteren en installeren met schone lei.

Offline Dave

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/03, 11:26:03 »
Nou het is tijden het standaard brandprogje geweest in Ubuntu en denk eerder dat de brander het laat afweten met deze schijfjes.
Kan ook een vervuild leesoogje zijn.

Offline aartje

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/03, 11:54:51 »
Het is niet verstandig om KDE-programma K3B te installeren in Ubuntu, omdat dit bij installatie de halve KDE-werkomgeving meesleurt aan ondersteunende bestanden. In de praktijk geeft dit nogal eens problemen, nog afgezien van de systeemvervuiling.

Beste Pjotr,

Hier ben ik het niet geheel mee eens, ik heb al op heel wat computers (Lubuntu, Xubuntu, Ubuntu) K3b gebruikt
onder een niet-KDE omgeving en nog nooit problemen gehad. Die paar honderd MB extra diskruimte die
die kde-libs in beslag nemen neem ik dan maar voor lief.
En K3b is gewoon een veel mooier programma. Bij mij, als Gnome-gebruiker, heb ik soms ook andere
KDE-programma's nodig, of prefereer ik die (zoals Kaffeine,k9copy) en als sinds (X,L)Ubuntu 7.04 heb
ik er nooit problemen mee gehad.

Offline atomos

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/03, 12:05:13 »
In K3B wordt wel lege cd of dvd herkend en ook  in bestandsbeheer van 11.10 wordt de (lege) cd of dvd wel herkend. toch blijft K3B om een lege schijf vragen op het moment dat ik de knop ¨burn¨ indruk.  Terwijl in het menu device, medium van k3b de lege schijf wel wordt gezien. doe ik iets fout?

Mijn brander is een cd r, rw, en dvd rw, +R, -R, en dvdram station. Op een dell inspiron 1545.

Kon geen antwoord vinden in de ondersteuning...

Alvast dank voor jullie hulp.

ToineM

Dit geintje heb ik ook al een keer gehad, wilde een DVD kopiëren. Wat bleek het was een DVD9 van 7.2 GB groot.
De DVD opdelen in 2 DVD5 was de oplossing.
 
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Tom

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/03, 12:17:31 »
Het is niet verstandig om KDE-programma K3B te installeren in Ubuntu, omdat dit bij installatie de halve KDE-werkomgeving meesleurt aan ondersteunende bestanden. In de praktijk geeft dit nogal eens problemen, nog afgezien van de systeemvervuiling.

Beste Pjotr,

Hier ben ik het niet geheel mee eens, ik heb al op heel wat computers (Lubuntu, Xubuntu, Ubuntu) K3b gebruikt
onder een niet-KDE omgeving en nog nooit problemen gehad. Die paar honderd MB extra diskruimte die
die kde-libs in beslag nemen neem ik dan maar voor lief.

En K3b is gewoon een veel mooier programma. Bij mij, als Gnome-gebruiker, heb ik soms ook andere
KDE-programma's nodig, of prefereer ik die (zoals Kaffeine,k9copy) en als sinds (X,L)Ubuntu 7.04 heb
ik er nooit problemen mee gehad.
Een paar honderd MB meer (extra)  :evil: voor een brandprogje pffffffffffffffffff
Verkocht onmiddelijk mijn PC en stopte met internet. XD
Werk nu met Xuby en die xfburn fijn ding moet ik zeggen en lekker licht ook.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/03, 12:19:13 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline aartje

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/03, 12:27:07 »
Laten we het probleem proberen op te lossen en niet gaan zitten mieren....en
over een paar promille diskruimte.
Als de lege schijf er in gestopt wordt, komt er dan soms een popup windowtje, dat
vraagt wat er moet gebeuren ? Bij dat windowtje moet er op annuleren
worden gedrukt. De lege CD/DVD mag niet door iets anders in gebruik zijn.

Je zou ook eens kunnen proberen om voor je k3b opstart eerst een lege CD/DVD
in je writer te doen, op het pop-window wachten en daar voor k3b kiezen,
als dat mogelijk is. Ik weet niet hoe je systeem is ingesteld.

Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/03, 12:30:52 »
Tja ik zie het probleem eigenlijk ook niet van een paar honderd MB anno 2012. Welke beetje moderne PC heeft er een HDD van onder de 500 GB? Laptops misschien, 320 GB... zelfs dan is 300 MB ~ 0,1%...

Offline aartje

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/03, 12:43:07 »
Tja ik zie het probleem eigenlijk ook niet van een paar honderd MB anno 2012. Welke beetje moderne PC heeft er een HDD van onder de 500 GB? Laptops misschien, 320 GB... zelfs dan is 300 MB ~ 0,1%...
Ja, en dan ook nog een minder programma (zoals Brasero of xfburn) voor lief nemen
en iedere keer dat je een KDE-programma zou kunnen gebruiken weer die afweging
maken. Zonde van de energie....

Maar laten we ons hier richten op het probleem.
Ik heb net een lege DVD in de brander van mijn systeem (Ubuntu11.10, 32 bits)
gestopt. Er komt een popup window. Ik heb gekozen voor
"Andere toepassing kiezen" (oid) en daarna voor k3b gekozen en alles gaat
verder prima.

Zou de TS dat ook zo eens kunnen proberen ?

Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #11 Gepost op: 2012/04/03, 12:53:22 »
Citaat
Het is niet verstandig om KDE-programma K3B te installeren in Ubuntu, omdat dit bij installatie de halve KDE-werkomgeving meesleurt aan ondersteunende bestanden. In de praktijk geeft dit nogal eens problemen, nog afgezien van de systeemvervuiling.

Citaat
Tja ik zie het probleem eigenlijk ook niet van een paar honderd MB anno 2012. Welke beetje moderne PC heeft er een HDD van onder de 500 GB? Laptops misschien, 320 GB... zelfs dan is 300 MB ~ 0,1%...

Klopt helemaal, ik draai op een test-laptop (Acer Travelmate) met een 20 GB schijfje 12.04, daar staat ook k3b op en toch is er van die 20 GB nog maar 4.3 GB gebruikt, dus met de grote schijven van tegenwoordig zie ik niet in wat die extra MB van k3b een bezwaar kunnen zijn hoor, van vervuiling/vertraging/problemen heb ikzelf nog nooit last gehad, en op al mijn Linux-systemen staat k3b.

Bovendien is dit het mooie van Linux, dat ieder naar eigen smaak de gewenste tooltjes kan/mag kiezen. Heerlijk toch.  :D
« Laatst bewerkt op: 2012/04/03, 12:56:22 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #12 Gepost op: 2012/04/03, 13:27:27 »
Het is niet verstandig om KDE-programma K3B te installeren in Ubuntu, omdat dit bij installatie de halve KDE-werkomgeving meesleurt aan ondersteunende bestanden. In de praktijk geeft dit nogal eens problemen, nog afgezien van de systeemvervuiling.

Beste Pjotr,

Hier ben ik het niet geheel mee eens, ik heb al op heel wat computers (Lubuntu, Xubuntu, Ubuntu) K3b gebruikt
onder een niet-KDE omgeving en nog nooit problemen gehad. Die paar honderd MB extra diskruimte die
die kde-libs in beslag nemen neem ik dan maar voor lief.

En K3b is gewoon een veel mooier programma. Bij mij, als Gnome-gebruiker, heb ik soms ook andere
KDE-programma's nodig, of prefereer ik die (zoals Kaffeine,k9copy) en als sinds (X,L)Ubuntu 7.04 heb
ik er nooit problemen mee gehad.
Een paar honderd MB meer (extra)  :evil: voor een brandprogje pffffffffffffffffff
Verkocht onmiddelijk mijn PC en stopte met internet. XD
Werk nu met Xuby en die xfburn fijn ding moet ik zeggen en lekker licht ook.
Wat is nou 250 MB met de astronomische opslagcapaciteiten van vandaag? 1 TB is al gemeengoed.

Overigens zul je dan ook consequent moeten zijn: er staan honderden MB's aan drivers van verschillende kernelversies op je harde schijf van hardware die helemaal niet in je computer zit. Doe maar een scan met Schijfgebruik ;)

Offline aartje

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #13 Gepost op: 2012/04/03, 13:32:46 »
Laten we ons bij de vraag houden. Er is een vraag over het gebruik
van k3b gesteld.....

Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #14 Gepost op: 2012/04/03, 13:36:48 »
Laten we ons bij de vraag houden. Er is een vraag over het gebruik
van k3b gesteld.....
Vooruit dan maar...

TS, is de lege schijf die je in de computer doet wel van toepassing op het project dat je probeert te branden? Met andere woorden, stop je geen CD in de speler wanneer je een video-DVD hebt gestart?

Offline aartje

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #15 Gepost op: 2012/04/03, 14:18:08 »
Ja en laten we even afwachten of en wanneer de TS zich weer meldt.
Ik hoop dat hij zich niet heeft af laten schrikken door die zij-discussie

Offline ToineM

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #16 Gepost op: 2012/04/08, 00:32:57 »
Beste Mensen,
Dank voor al jullie tips. Ik heb ALLE sugesties geprobeerd. Niets heeft geholpen... Misschien past K3B toch meer bij KDE. Heb verschillende CD en DVD merken geprobeerd. Maar in XP accepteert mediaplayer alles en brand de opdracht keurig (op dezelfde laptop)

Ook brassero verslikt zich en regelmatig wordt het brandproces onvolledig met fouten beeindigd. Omschakelen naar xp en alles werkt.. Tja vind dat ook niet leuk om te moeten erkennen... tis niet anders. Kan een ander driver voor de brander nog invloed hebben?


Ben echt zeer dankbaar voor jullie hulp, daar kan toch weer geen windows forum tegenop!

ToineM

Offline speculoos

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #17 Gepost op: 2012/04/08, 09:50:21 »
Kan kloppen, ik heb het eerder ondervonden dat cd rw's niet te wissen waren met geen enkel beschikbare tool, ook niet-grafisch.

Op de dezelfde hardware onder Xp met een gratis tool, bleek dit perfect wel te lukken.

Moeten/mogen we dit nu ergens melden? Aan de respectieve ontwikkelaars?
En aangezien het hier blijkbaar niet over een falende app gaat, maar eerder een kernel probleem?
Waar te melden?

Offline ToineM

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #18 Gepost op: 2012/04/09, 11:51:59 »
K3B is natuurlijk wel ontwikkeld voor KDE. Misschien heeft melden daarom niet eens zin?

Kan iemand behalve K3B en Brassero wel een goed programma adviseren voor branden in Ubuntu?

Overigens, Brassero heeft vaak dat die brand processen ook niet goed afrond, halverwege foutmeldingen geeft of heel traag werkt...

Nogmaals dank. Ik heb te weinig verstand van Ubuntu om inhoudelijk verder te discussiëren over dit probleem.

Offline Tom

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #19 Gepost op: 2012/04/09, 11:55:08 »
Ik gebruik al 2 jaar tot volste tevredenheid  xfburn.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/09, 11:59:13 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #20 Gepost op: 2012/04/09, 11:55:30 »
Kan iemand behalve K3B en Brassero wel een goed programma adviseren voor branden in Ubuntu?
Zoals ik al eerder suggereerde: Xfburn. Want deze Xfce-brander werkt probleemloos in de Gnome / Unity van Ubuntu (Xfce ligt namelijk dicht tegen Gnome aan).

xfburn zit in de pakketbronnen van Ubuntu, dus simpelweg klikkerdeklik installeren via het Softwarecentrum.  :)


Offline speculoos

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #21 Gepost op: 2012/04/09, 13:34:03 »
Citaat
Overigens, Brassero heeft vaak dat die brand processen ook niet goed afrond, halverwege foutmeldingen geeft of heel traag werkt...

Ik kan deze ervaring 100% bevestigen, zelf heb ik al heel wat schijfjes misschien ten onrechte naar de vuilbak gegooid na een onsuccesvolle brandsessie die dan ook nog eens veel te lang had geduurd.

Voor wat het leegmaken van schijfjes betreft ben ik dan gaan werken met een niet-grafische tool, net om de discussie gnome/k3b en andere... voor te zijn. Het resultaat bleek hetzelfde.

De schijfjes die niet te wissen waren, bleken met ImgBurn onder Xp perfect WEL te wissen.

Vandaar dat ik denk dat een discussie gnome/k3b/Xfce/.... gewoon geen zin heeft, het probleem zit op een niveau eerder.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #22 Gepost op: 2012/04/09, 15:24:58 »
het probleem zit op een niveau eerder.
Zou zomaar kunnen. In dat geval kan het geen kwaad om eens een andere Ubuntuversie te proberen: bèta 2 van 12.04 bijvoorbeeld.

Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #23 Gepost op: 2012/04/09, 22:13:23 »
Ik heb dit probleem met andere brandsoftware ook op zowel 11.10 als 12.04
Aangezien ik het met andere brandsoftware heb, vermoed ik een bug in de bibliotheek die het brandproces verzorgd.

Offline wermic

  • Lid
Re: K3B blijft om een lege cd of dvd vragen...
« Reactie #24 Gepost op: 2012/04/10, 00:30:11 »
Probleem was bij mij de sata-brander (veel te langzaam). Uitgewisseld met pata-brander (zelfde merk) geen problemen meer.