Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met de Live CD van 8.10  (gelezen 711 keer)

Paragon

  • Gast
Probleem met de Live CD van 8.10
« Gepost op: 2008/11/29, 16:38:40 »
Hoi,

Ik heb vandaag een Live-CD gedownload en gebrand van Ubuntu. Vervolgens heb ik mijn Bios veranderd zodat hij eerst boot vanaf de CD, Cd in de drive gedaan en gereboot, alles lijkt te werken en ik kom bij het opstart scherm waar je kunt kiezen uit Instaleren, Proberen zonder iets te veranderen, CD op fouten controleren etc..

Nu komt het probleem, als ik een optie selecteer en op enter druk gebeurt er niks.. Dit is bij alle opties in het scherm.. Ik hoor/voel de CD wel draaien maar mijn laptop lijkt niks te doen..

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn of wat een goede oplossing is?

Mvg, Paragon

p.s. Ik gebruik een Acer Aspire 5715z met Windows Vista Home.
p.p.s. Als je nog meer informatie nodig hebt vraag gerust.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/29, 17:38:11 door Paragon »

Re: Probleem met de Live CD van 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/30, 00:02:33 »
Misschien moet je een beetje meer geduld hebben; het duurt soms even voor dat er iets op het scherm gebeurd.. ;)






Offline joop905

  • Lid
Re: Probleem met de Live CD van 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/30, 01:40:07 »
Kies voor de laagst mogelijke brandsnelheid.
http://wiki.ubuntu-nl.org/UbuntuBranden

GrJ.

Re: Probleem met de Live CD van 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/30, 09:35:16 »
Je hoeft trouwens niks in de BIOS te doen hoor, moderne computers hebben een boot menu waarin je snel het opstartapparaat kunt kiezen. Wanneer dit niet aanwezig is, kan Ubuntu een programmaatje installeren dat ervoor zorgt dat je van de cd kunt opstarten.

Paragon

  • Gast
Re: Probleem met de Live CD van 8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/30, 13:53:12 »
Ok ik heb beide opties geprobeerd in eerste instantie met de originele cd die ik heb gebrand op maximale snelheid, dus gewoon langtijd wachten helaas gebeurde er niks, vervolgens heb ik een nieuwe cd gebrand op de minimale snelheid, 1.. deze ook geprobeerd en weer een tijdje gewacht. weer niks.. Vervolgens ook nog een keer gebrand op snelheid 8 maar ook dit maakt niks uit..

iemand met nog andere ideeën, zelf zat ik te denken dat het misschien kan liggen aan de versie.. misschien dat het wel gaat met 8.04 of is dit onzin..

bedankt voor alle tips en evt. oplossingen.

Gr paragon
« Laatst bewerkt op: 2008/11/30, 15:54:30 door Paragon »